Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gentlegiant schreef:Het ligt ook niet alleen aan het gewicht hoor maar het licht er ook aan hoe lang je bent ivm evenwicht van het paard...
Ik vind het niet beledigend sorry het is natuurlijk niet leuk maar de eigenaar heeft het gewoon het beste voor met het beestje (zouden meer mensen moeten doen)
Maar denk dat we dit niet goed kunnen beoordelen zonder foto
Ijslanders en shetlanders kunnen ook niet alles aan hoor zoals sommige mensen beweren...
Voor een shet zeg ik ook max 30 kilo op grote uit gezonderd
10 tot 15% van het paarden gewicht vind ik een normaal iets
Er van uit gaande dat de tinker zn 600 kilo weegt (heb zelf een tinker van 148 geen luxe type) die weegt 611 dus tel maar uit
Ik vind dat de eigenaar toch recht van spreken heeft
Als ik het niet wil komt die gene er ook niet op het is mijn paard en zijn of haar welzijn gaat voor hoe banketstaaf het ook is
Respect voor de eigenaar.
khorizon schreef:Een slanke ruiter die niet goed zit kan meer kwaad dan een zwaardere ruiter die een onafhankelijke zit heeft.
Vergeet inderdaad ook niet dat er sowieso nog wel een paar kilo bij komt voor het zadel (afhankelijk van wat voor zadel het is). Nu begrijp ik best dat een goede stevige ruiter een paard minder tot last kan zijn dan een dunne stuiterende ruiter, maar ik begrijp ook dat mensen voorzichtig zijn met hun paard.