Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik gebruik alleen een staartriem als ik buitenrijdt op een 'hobbelige' buitenrit, want dan wil het zadel gewoon echt te veel naar voren schuiven. In de bak raad ik het je af, dat rijdt niet lekker voor een paard. En laat ze rustig wennen want een paard kan bokken als hij ineens een 'ruk' aan zijn kont krijgt. Lovethokkaa schreef:Ik zou eerst kijken of Het zadel wel goed past, want een schuivend zadel is niet goed. Ik gebruik alleen een staartriem als ik buitenrijdt op een 'hobbelige' buitenrit, want dan wil het zadel gewoon echt te veel naar voren schuiven. In de bak raad ik het je af, dat rijdt niet lekker voor een paard. En laat ze rustig wennen want een paard kan bokken als hij ineens een 'ruk' aan zijn kont krijgt.
Soraya10 schreef:Heeft je pony een lage schoft? anyways staartriem is echt verders geen probleem. Gewoon een middel om het zadel op zn plek te houden. Vaak hebben shetjes en pony's met een lage schoft een staartriem en kan je ook gewoon mee in een bak rijden.
de staartwordtel is best gevoelig, en dat kan schrikreacties van het paard opleveren. Niet te veel zelf aan puzzelen, haal er een ervaren persoon bij die er veel van weet. Lovethokkaa schreef:Laat is een zadelmaker naar het zadel en het paard kijken, want het lijkt me net dat jij zelf hetzadel kunt aanpassen op de rug. Een staartriem kan wel degelijk pijn doen, als hij te strak zit bijvoorbeeld.de staartwordtel is best gevoelig, en dat kan schrikreacties van het paard opleveren. Niet te veel zelf aan puzzelen, haal er een ervaren persoon bij die er veel van weet.
bloem12 schreef:Mloulou schreef:Als je zadel schuift, lijkt mij dat je zadel niet goed is/ligt. Dan zou ik dat probleem proberen op te lossen in plaats van hulpmiddelen gebruiken die de oorzaak niet verhelpen...
ok hoe zie je dat een zadel goed past
Blijheid schreef:Ik vind een staartriem helemaal niet fijn om een zadel tegen te houden. Het geeft dan continue druk onder de staart.
Het lastige is ook dat je de lengte van de staartriem bepaald met opzadelen, dan staat je paard stil en is de rug redelijk recht. Als je vervolgens gaat rijden, en het paard bolt zijn rug, dan is die lengte niet meer voldoende en krijgt het paard een ruk onder zijn staart. Ook bij het springen zie je dat gebeuren. Auw.
Een zadel hoort gewoon niet te schuiven, simpel.