Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Taucha schreef:Typische winterdip!!!
Ga eens niet rijden en ga lekker in de zon wandelen. Of als dat de komende tijd niet genoeg kan (minstens een uur in de zon per dag) haal dan bij de drogist een potje vitamine D. Geheid dat je na een week of 2 weer zin in rijden en een heleboel andere dingen hebt.

Air schreef:Omdat je vindt dat hij na slofgebruik ontspannen is, vraag ik mij af of je wel leert hoe je hem echt ontspannen kunt krijgen.. of dat je hebt geleerd dat een krul ontspanning betekent?
Dat een paard pas na veel energie en moeite ontspannen is aan het eind van de les klinkt niet goed. Helemaal als je regelmatig rijdt moet een paard steeds sneller kunnen ontspannen omdat zijn lijf soepeler wordt.
Ik zou dus toch eens kijken naar andere instructie waarbij je je plezier ook weer terug kan vinden.
Niet denken in ''hij moet dat krulletje hebben'', maar denken aan een ontspannen paard onder je: niets MOET.

Lowara schreef:Ik sluit mij ook aan bij dit topic. Sinds de dood van mijn merrie begin januari, heb ik een zwaar negatief gevoel bij mijn andere merrie. Ik wil eigenlijk bijna niet meer rijden en moet mij er echt toe zetten om erop te gaan, waarbij ik er eigenlijk zo snel mogelijk weer af wil. Merrie kan er absoluut niets aan doen, is braaf en gewoon vrolijk, maar zie het rijden totaal niet zitten nu.
Eens kijken wat voor tips hier komen
Zoek andere dingen waarin je wel het plezier vindt. MissChrys schreef:Air schreef:Omdat je vindt dat hij na slofgebruik ontspannen is, vraag ik mij af of je wel leert hoe je hem echt ontspannen kunt krijgen.. of dat je hebt geleerd dat een krul ontspanning betekent?
Dat een paard pas na veel energie en moeite ontspannen is aan het eind van de les klinkt niet goed. Helemaal als je regelmatig rijdt moet een paard steeds sneller kunnen ontspannen omdat zijn lijf soepeler wordt.
Ik zou dus toch eens kijken naar andere instructie waarbij je je plezier ook weer terug kan vinden.
Niet denken in ''hij moet dat krulletje hebben'', maar denken aan een ontspannen paard onder je: niets MOET.
Geloof me.....
Krulletje betekent ook bij mij geen ontspanning.
Ik trek hem ook zeker niet krom met slof, maar gebruik het alleen als een stop dat ie niet te hoog opkomt met zijn hoofd.
Bij mij hangt de slof dan ook altijd met een boogje.