Zie dit topic voor meer informatie... (handig om eerst te lezen)
[VvdD] Gatver

Ik ging vandaag om 15:30 naar hem toe, toen ik het kamertje binnen kwam lopen kreeg ik de mededeling van zijn zus dat ik even buiten moest blijven omdat hij verschoond werd... En ik liep met Ab zijn zus naar buiten... Hier kreeg ik de mededeling dat zijn zus er was omdat ze opgebeld was omdat hij niet lang meer zou leven... Nougoed, eindelijk mocht ik hem zien, kon ik bij hem komen.... Maar toen ik heb zag....

Iemand die je bijna 2 jaar lang in bed hebt gestopt, eruit gehaald hebt, hebt gewassen, iemand met een gouden lach... was al gelukkig te krijgen door onder zijn voeten te kriebelen... of hem te verstoppen onder een deken... Als je hem onder de koude douche zette had hij helemaal de slappe lach...
Hij kwam laatst een keer bij mij op schoot zitten... helemaal met de slappe lach... pakte en schaar en begon ineens zijn haren af te knippen...
Ik moest daar zo om lachen... de mafkees... en nu is hij weg! Ik had er zo veel voor over gehad om hem nog 1 keer te kunnen zien lachen... zo ontzettend veel.... ik hoopte vanochtend nog zo dat ik hem vandaag nog zou kunnen zien lachen.... maar het enige wat ik zag was een verschompelde oude man die zwaar onder de morfine een beetje voor zich uit zat te staren en niet in staat was te beseffen wie ik was of wie ook maar zijn zus was.... Ik vond het zo verschikkelijk om te zien... Nou is hij er niet meer... nou is hij dood... ik kan het gewoon niet bevatten...
En het ergste is nog, als de kl**tzak van een dokter nou 7 maanden terug al naar ons had geluisterd.... Ons naar het ziekenhuis had laten gaan met Ab...

Lieve Ab... je hebt het beter nu in die andere wereld... We zullen je ontzettend missen.. Je lach... Je ondeugende streken... Ik ben blij dat je uit je lijden bent verlost.. Het is beter zo.
Vaarwel lieve Ab
Achter elke traan die blinkt...
Schuilt een glimlach van herinnering...