Mijn zusje springen met haar pony tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BxVxSxGxR

Mijn zusje springen met haar pony tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:17

Hooi,

zo als je al bij de titel leest gaat dit niet over mij maar over mijn zusje Susanne die met haar pony Rosita 4 januari de eerste keer officieel B gaat starten.
De pony is al ervaren alleen zij zelf niet.
Heb jij een goed tip waar bij zij in haar parcours op moet letten
Graag
Trouwens dit parcours was wel heel snel maar de pony ging een beetje hard toen de bel ging en het is een voorwaartse pony 2e parcours die ik jammer genoeg niet op film heb is echt een stuk netter.
Ook training tips zijn ook echt welkom
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=651buUoyeI4

Groetjes Bianca

(sorry voor de spelfouten heb namelijk zware dyslexie )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mijn zusje springen met haar pony tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:20

Op HAW mag je alleen foto's of filmpjes plaatsen waar je zelf op staat. En je topic voldoet niet aan de eisen, hij past beter op RIJ-ITP...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:21

iets minder hard laten racen. meer gecontroleerd rijden :j

ik ben trouwens laatst nog op die manege geweest, mooi daar! maar dat is even offtopic

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:24

Ze moet nog wat werken aan der balans zo te zien. Ze valt voorover en na de sprong klapt ze als het ware in het zadel. Misschien ook wel doordat de pony zo hard gaat.
De bochten wat beter uitrijden, pony valt nu erg naar binnen, waardoor de lijn naar de volgende hindernis niet zo mooi te rijden is. Neem daar de tijd voor, dan heeft ze ook meer tijd om de controle terug te krijgen :)
Laatst bijgewerkt door Goldie op 28-12-13 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:25

Bellatrix schreef:
Op HAW mag je alleen foto's of filmpjes plaatsen waar je zelf op staat. En je topic voldoet niet aan de eisen, hij past beter op RIJ-ITP...

Oke maar ik kan het bericht niet verwijderen maar ik zal hem even verplatsen dan

Bedank voor de hulp

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:25

Ik heb al getemd, verplaatsen kan je zelf niet, een Mod gaat dat doen of op slot zetten.

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:27

Bellatrix schreef:
Ik heb al getemd, verplaatsen kan je zelf niet, een Mod gaat dat doen of op slot zetten.

Oke nou ja bedankt dan maar
ben nog niet super bekent met bokt ik heb het wel even door gelezen maar goed ik zie van zelf wat er gebuurt

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:29

Goldie schreef:
Ze moet nog wat werken aan der balans zo te zien. Ze valt voorover en na de sprong klapt ze als het ware in het zadel. Misschien ook wel doordat de pony zo hard gaat.
De bochten wat beter uitrijden, pony valt nu erg naar binnen, waardoor de lijn naar de volgende hindernis niet zo mooi te rijden is. Neem daar de tijd voor, dan heeft ze ook meer tijd om de controle terug te krijgen :)

Heel erg bedank.
Dit horen wij zeker vaker Maar daar bij is het probleem ook dat het zadel niet goed licht maar zij een super moeilijke rug heeft en wij nog een nieuw zadel moeten kopen waar door de pony missen ook iets uitbalans is door het bewegen van het zadel

Maar bedankt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:29

Misschien slim om de Help en Regels even door te lezen. :j
Die staan helemaal onderaan, in die donkerblauwe balk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:31

De pony gaat veeel te hard. Je zusje heeft geen controle en haar balans kan ook beter. Ze stuitert erg. Ik zou nog even wachten met een officieel parcours en nog even goed les nemen.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:37

ZeSteigert schreef:
De pony gaat veeel te hard. Je zusje heeft geen controle en haar balans kan ook beter. Ze stuitert erg. Ik zou nog even wachten met een officieel parcours en nog even goed les nemen.

bovenstaande zou ik inderdaad nu zeker doen.

Hoelang rijdt je zusje de pony al ?
Ik denk dat het slim is om meer lessen te nemen zodat ze tempo kan bepalen waardoor ze de pony beter kan besturen en controleren

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:39

Ik ben het eens met wat hierboven gezegd wordt.
De pony gaat heel snel en je zusje stuitert.
Ik denk dat het slim is om les te nemen.

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:47

CxB schreef:
ZeSteigert schreef:

bovenstaande zou ik inderdaad nu zeker doen.

Hoelang rijdt je zusje de pony al ?
Ik denk dat het slim is om meer lessen te nemen zodat ze tempo kan bepalen waardoor ze de pony beter kan besturen en controleren

Ze rijd de pony nu zoon 2,5 maand
Maar de balans kan liggen aan het zadel
Rosita heeft een zeer moelijke rug en heeft door door niet het perfecten zadel er op liggen. Met staart rim kan het wel en rosita heeft er veder weinig last van (geen pijn of zo) maar door dat het zadel beweegt komt ze sneller uit balans.
De pony is zeer moelijk met sturen maar spring werkelijk alles.
Ze is bij deze wedstrijd (clubkampieoen schappen pc de toekomst B springen 60 cm B pony) Wel 5e van de 31 spring ruiters geworden. En dit was het pacours op stijl.

Ze rijd al wel veel langer pony ook al sins ze 6 was en nu is ze 11

Zijn er ook nog anderen tips behalven de snelheid en belans

Ze rijden ook al zekker les en we letten er veel op het was in het begin al heel erg maar word steeds minder ze krijgt hem steeds meer onder controlen
Dit was de eerste keer springen bij ons thuis: ( via istagram gefilmpt dus allen het springen staat er op )
http://www.youtube.com/watch?v=ZxbcFquMK40
en dit was haar 2e parcours die ging al een stuk beter maar deze was op tijd
https://www.facebook.com/photo.php?v=470072076436082&saved

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:54

Ze rijdt de pony nu zoon 2,5 maand
Rosita heeft een zeer moelijke rug en heeft door door niet het perfecten zadel er op liggen. Met staart rim kan het wel en rosita heeft er veder weinig last van (geen pijn of zo) maar door dat het zadel beweegt komt ze sneller uit balans.
Ze is bij deze wedstrijd (clubkampieoen schappen pc de toekomst B springen 60 cm B pony) Wel 5e van de 31 spring ruiters geworden. En dit was het pacours op stijl.

Ze rijden ook al zekker les en we letten er veel op het was in het begin al heel erg maar word steeds minder ze krijgt hem steeds meer onder controlen
Dit was de eerste keer springen bij ons thuis: ( via istagram gefilmpt dus allen het springen staat er op )
https://www.facebook.com/photo.php?v=470072076436082&saved[/quote]

Het maakt niet uit hoe lang ze rijdt, maar hoe goed. En ik denk dat ze nog een paar maandjes moet wachten, ook om teleurstelling te voorkomen op een echt concours. Als het zadel niet goed ligt sowieso niet doen. 2,5 maand een pony rijden en dan op wedstrijd vind ik sowieso erg snel.

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 00:00

ZeSteigert schreef:
Ze rijdt de pony nu zoon 2,5 maand

https://www.facebook.com/photo.php?v=470072076436082&saved

Het maakt niet uit hoe lang ze rijdt, maar hoe goed. En ik denk dat ze nog een paar maandjes moet wachten, ook om teleurstelling te voorkomen op een echt concours. Als het zadel niet goed ligt sowieso niet doen. 2,5 maand een pony rijden en dan op wedstrijd vind ik sowieso erg snel.[/quote]

We willen het gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand onze instuctuur wout was erg onder de indruk van de pony en zij dat ze er wel klaar voor was.

Susanne moet meer in haar zadel gaan zitten maar de andere pony pepsie hebben wij als net ingereden pony gekocht en was heel moeilijk in de galop en gooiende haar naar voor en dat wil ook nog wel is mee helpen.
Ik zal haar morgen nog maals filmen na het oefenen en ik hoop dat jullie dan verbetering zien

Heel erg bedankt voor alle tips
Maar ze moet die wedstrijd wel rijden als ze hem niet rijd kost het ons geld en dat vinden wij zonden
ook al zou ze laste worden dan hebben wij in elk geval een ervaring rijker en kunnen we weer veder werken op de punten waarvan we kritiek van de jury krijgen

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:20

Heeft de instructeur het over de pony OF de ruiter ? Want ruiter en pony zouden het apart misschien kunnen maar ze moeten het samen doen.

2,5 maand vind ik erg kort om er dan al officieel mee te gaan starten, rijd wat oefenwedstrijdjes of verschillende maneges.

Hoe staan ze er dresuurmatig voor ?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:06

HAW -> SPR-ITP

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 12:18

Coby schreef:
HAW -> SPR-ITP

Mag ik vragen wat dit betekend??

Al vast bedankt

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 12:20

CxB schreef:
Heeft de instructeur het over de pony OF de ruiter ? Want ruiter en pony zouden het apart misschien kunnen maar ze moeten het samen doen.

2,5 maand vind ik erg kort om er dan al officieel mee te gaan starten, rijd wat oefenwedstrijdjes of verschillende maneges.

Voor zo wel pony als ruiter
Ze heeft al 3 a 4 keer oefenspringen gedaan

Met deze pony kan ze een b proef rond rijden maar wel mogelijk omdat de pony dressuur super saai vind
Met haar anderen pony gaat ze outboor in de l1 starten

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:23

Dat hij verplaatst is van Horses At Work naar Springen In The Picture ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:26

Ik vind het allemaal reuze meevallen. Toevallig van de week bij een ponyspringwedstrijd in de ring gestaan en bij die kleintjes ziet het er allemaal ongeveer zo uit. De pony springt het met gemak, je zusje vindt het leuk dus lekker gaan starten.

Ik snap alleen niet dat je gaat springen met een zadel wat zo ligt, maar daar zijn jullie al mee bezig als ik het goed begrijp? Als dat zadel iedere keer in de rug van de pony klapt voelt dat niet zo fijn namelijk en voor je het weet wil ie helemaal niet meer springen.

BxVxSxGxR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 12:33

Nies_ schreef:
Ik vind het allemaal reuze meevallen. Toevallig van de week bij een ponyspringwedstrijd in de ring gestaan en bij die kleintjes ziet het er allemaal ongeveer zo uit. De pony springt het met gemak, je zusje vindt het leuk dus lekker gaan starten.

Ik snap alleen niet dat je gaat springen met een zadel wat zo ligt, maar daar zijn jullie al mee bezig als ik het goed begrijp? Als dat zadel iedere keer in de rug van de pony klapt voelt dat niet zo fijn namelijk en voor je het weet wil ie helemaal niet meer springen.

Super dat we ook wat positief hooren
Maar omdat we eerst even moeten sparen want het kost niet nist om een zadel opmaat temaken van daar. En als susanne ook echt blijft springen dan krijgt ze een goed zadel

Maar bedankt

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:00

BxVxSxGxR schreef:
CxB schreef:

Voor zo wel pony als ruiter
Ze heeft al 3 a 4 keer oefenspringen gedaan

Met deze pony kan ze een b proef rond rijden maar wel mogelijk omdat de pony dressuur super saai vind
Met haar anderen pony gaat ze outboor in de l1 starten[/quote

Zelf vind ik het er niet erg netjes uitzien. Pony lijkt meer controle te hebben

MoneysClue93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:50

Als de ruiter de controle krijgt en deze pony zich gaat leggen, denk ik dat het er al een stuk beter uitziet. Verder vind ik dat een goed passend zadel echt essentieel is. Maargoed, ik begrijp dat geld niet aan een boompje groeit! :)

Succes met het trainen!

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:12

Het lijkt of de pony iets te hard gaat waardoor die in de bocht een beetje naar binnen valt,
en bij somige sprongen mocht ze dr handen iets meer naar voor doen tijdens de sprong (als de pony weer gaat landen lijkt het of ze een beetje aan de teugels steunt) , maar voor de rest vind ik het er goed uit zien :j