ik mag geen d pony kopen .
mijn pony is nu een b - pony.
ik ben 1 m 65 en weeg 58 kg hoe groot moet een PAARD voor mij zijn?????
Weet iemand dat?
ik zou graag springen met dat paard...

alvast bedankt...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mizora schreef:De klassieke rijkunst houdt 10cm onder de lengte van de ruiter aan als ideale maat. Maar in het geval van 12 jaar zou ik je uitgegroeide lengte nemen. Een te groot paard is ook niet al te praktisch, maar op zich wel goed te doen. Ik ben zelf 1.63 en mijn paard is 1.80. Je leert er mee omgaan uiteindelijk maar ideaal is het niet. Ik zou in ieder geval zorgen dat je niet meer dan 20cm groter dan je paard uit komt als je uitgegroeid bent, dan kan je zeker nog met hem door.
Geryon schreef:Sorry hoor maar ik heb ongeveer de lengte en hetzelfde gewicht en zie mezelf op de meeste d-pony's al niet eens zitten. Je lijkt me al veel te groot voor je b-pony.
Hoe oud ben je? Zou geen paard boven de 1.65m nemen.
Sjolvir schreef:Mizora schreef:De klassieke rijkunst houdt 10cm onder de lengte van de ruiter aan als ideale maat. Maar in het geval van 12 jaar zou ik je uitgegroeide lengte nemen. Een te groot paard is ook niet al te praktisch, maar op zich wel goed te doen. Ik ben zelf 1.63 en mijn paard is 1.80. Je leert er mee omgaan uiteindelijk maar ideaal is het niet. Ik zou in ieder geval zorgen dat je niet meer dan 20cm groter dan je paard uit komt als je uitgegroeid bent, dan kan je zeker nog met hem door.
TS het is maar wat je zelf wilt. Ik ben 1.84 (dat maakt het niet makkelijker) en heb een 1.47
(wou groot donker gekleurd springpaard geen merrie, kreeg deze aangeboden en wist dat die te leuk was om nee tegen te zeggen!), niet het ideaal plaatje dus.
Maar voor mijn doeleinden meer dan geschikt.
Dan heb ik nog een tja.. E-pony of hij is net paard (nooit gemeten, dus geen idee), ook daar rij ik gewoon wedstrijden mee.
(en ja, ik zocht dit maal weer een sportpaard met maat.... kom altijd thuis met wat ik niet zoek)
Kortom je hebt het ideaal plaatje van grote paarden en je hebt die mensen die toch met een maatje kleiner thuis komen,
maar zeker niet ongelukkig zijn met hun kleintjes.
Was ik een knap, fijn, groot paard tegen gekomen toen ik zocht, had ik die zeker gekocht, maar het lot besliste anders![]()
Sjollie..
[ Afbeelding ]