Manege paard kopen en stallen.. Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CKD

Manege paard kopen en stallen.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:34

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje dat al meer dan 7 jaar paardrijd.
Ik ben ben helemaal verliefd op een manege paard, hij is pas 8 jaar, maar super lief en kan al best veel!
Ook mijn vader is gek op hem (hij reed vroeger ook paard en heeft de afgelopen jaren vaak op dat paard gereden)
Hij vond het eigelijk ook wel eens tijd voor een paard..
Nu is het probleem dat op de manege stallen heel duur is..
Ik woon in Zwijndrecht, nu vroeg ik me af of iemand een stal weet waar ik hem zou kunnen stallen..
Het liefst niet tè ver van Zwijndrecht..
Ook vroeg ik me af wat ze voor een 8 jarig manege paard zouen vragen..
Wat een half jaar geleden hevige koliek aanvallen heeft gehad, nu speciaal voer heeft, op zaagsel staat en naar Utrecht is geweest voor een behandeling van de koliek..

Het is een bonte, van 1.78. Hij kan best lomp zijn..

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen !
Laatst bijgewerkt door CKD op 21-10-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Espritfan

Re: Manege paard kopen en stallen.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:37

Een manege paard is zijn gewicht in goud waard

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:39

Aan een stal kan ik je niet helpen.
Op de meeste maneges verkopen ze de paarden niet, tenzij ze echt niet geschikt zijn. Daarnaast zullen ze er voor vragen wat het kost om een goede vervanger voor het beestje te krijgen. Aangezien het wel een deel van hun inkomen is wat eruit gaat. Ze dan een tijdje zonder zitten. Het is namelijk niet makkelijk een vervanger te vinden.
Maar wie niet waagt wie niet wint. En wat betreft de prijs kan je het beste vragen aan de manege zelf. Dan kan je zelf(je ouders) beslissen of de prijs het waard is om er voor te geven of niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:42

Maar een koliekerig manegepaard? Dat weet ik niet. Kan wel zijn dat ze de Utrecht-kosten er weer uit willen slepen, natuurlijk, en als hij verder weer helemaal gezond is kunnen ze voor een 8-jarig betrouwbaar paard best de hoofdprijs willen vragen..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:45

probeer eens op marktplaats te kijken bij stallingen binnen een straal van bijv. 15 km. Vaak staat er wel wat tussen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:56

Je moet inderdaad niet raar opkijken als hij er veeel te veel voor vraagt. Het is wel zijn inkomen natuurlijk..
en je moet ook niet meteen akkoord gaan met een te hoge prijs omdat je hem zo graag wil

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:01

Bij ons op de manege is alles te koop. T is wat de gek er voor geeft en wat verkocht word is zo weer vervangen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:10

Bij sommige maneges zijn de manegepaarden, als ze al te koop zijn erg duur, omdat ze het soms moeilijk is om vervanging te vinden voor een paard en niet elk paard geschikt is als manegepaard. Daarnaast weten manege eigenaars vaak dat ze veel kunnen vragen omdat De koper ze toch wel koopt vanwege de emotionele band. Als ik jou was zo ik ook wat meer willen weten over de koliek. Elk paard kan natuurlijk koliek krijgen maar, als het blijvend iets is zou ik hem niet willen kopen. Hoeveel ze kunnen vragen? Tsjaad wat voor ras is het, wat voor karakter, heeft hij papier, wat voor ervaring heeft hij, kan hij mooi lopen, kan hij springen, is ie bomproof zijn allemaal dingen die de prijs bepalen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:14

Weet je zeker dat dit jullie droompaard is? Het is het leukste paard van de manege lees ik. Maar is hrt ook het leukste paard van de wereld? Die het beste bij jullie past? Nu maar ook over 10 jaar?

En wat voor risico's loop je met dit paard ivm de koliek. De extra kosten die de aanpassingen metzich meebrengen?

Oftewel ik zou je niet blindstaren op dit paard. Misschien past dit paard het allerbeste bij je en dan moet je het zeker doen. Maar misschien looot er nog een ander paard die veel beter bij jullie past.

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:20

Joltsje schreef:
Weet je zeker dat dit jullie droompaard is? Het is het leukste paard van de manege lees ik. Maar is hrt ook het leukste paard van de wereld? Die het beste bij jullie past? Nu maar ook over 10 jaar?

En wat voor risico's loop je met dit paard ivm de koliek. De extra kosten die de aanpassingen metzich meebrengen?

Oftewel ik zou je niet blindstaren op dit paard. Misschien past dit paard het allerbeste bij je en dan moet je het zeker doen. Maar misschien looot er nog een ander paard die veel beter bij jullie past.

--

Ja dit is echt ons droompaard!
Hij is stabiel qua koliek..
Over 10 jaar ben ik nog steeds gek op hem!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 07:24

Ik zal je topic verhuizen van WWW naar PP.

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 08:50

Esmeej333 schreef:
Bij sommige maneges zijn de manegepaarden, als ze al te koop zijn erg duur, omdat ze het soms moeilijk is om vervanging te vinden voor een paard en niet elk paard geschikt is als manegepaard. Daarnaast weten manege eigenaars vaak dat ze veel kunnen vragen omdat De koper ze toch wel koopt vanwege de emotionele band. Als ik jou was zo ik ook wat meer willen weten over de koliek. Elk paard kan natuurlijk koliek krijgen maar, als het blijvend iets is zou ik hem niet willen kopen. Hoeveel ze kunnen vragen? Tsjaad wat voor ras is het, wat voor karakter, heeft hij papier, wat voor ervaring heeft hij, kan hij mooi lopen, kan hij springen, is ie bomproof zijn allemaal dingen die de prijs bepalen.

Ik weet heel erg veel van hem. Ik was er zelf namelijk ook bij toen hij die koliek aanvallen kreeg ,behandeld werd door de veearts en heb voor hem gezorgd toen hij terug kwam van de kliniek.

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 08:53

Grace schreef:
probeer eens op marktplaats te kijken bij stallingen binnen een straal van bijv. 15 km. Vaak staat er wel wat tussen.

Dat heb ik geprobeerd, met geen resultaat:(

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:59

Woon je in Zwijndrecht Nederland of België?

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:59

CKD schreef:
Joltsje schreef:

----

Ja dit is echt ons droompaard!
Hij is stabiel qua koliek..
Over 10 jaar ben ik nog steeds gek op hem!

Houdt er rekening mee dat het paard nu veel beweging, krijgt ivm de lessen die hij nu loopt.
Het kan best zijn dat als jij elke dag "maar" een uurtje op hem rijdt, hij heel vervelend kan worden......

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:00

Ga eerst maar eens vragen of die te koop is en hoe duur. In welke prijsklasse zoek je stalling?

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:01

Shanel schreef:
Woon je in Zwijndrecht Nederland of België?

Zwijndrecht Nederland

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:03

kohtje schreef:
Ga eerst maar eens vragen of die te koop is en hoe duur. In welke prijsklasse zoek je stalling?

Alle paarden op de manege zij volgens mij te koop als je er maar genoeg voor betaald..
Ik heb via via gehoord dat er vlak bij de manege een paar stallen zijn waar ze veeel minder vragen voor de stalling etc dan de manege. Alles bij elkaar op de manege is zo'n €500 ( incl wormenkuur,hoefsmid etc)

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:07

Houdt er rekening mee dat het paard nu veel beweging, krijgt ivm de lessen die hij nu loopt.
Het kan best zijn dat als jij elke dag "maar" een uurtje op hem rijdt, hij heel vervelend kan worden......[/quote]

Hij loopt wel minder dan normale paarden..
Aangezien de manege vlak bij het 'bos' zit zou ik ook buiten kunnen rijden..
Als hij minder loopt ( liep toen met zijn koliek) veranderde hij niet..
Hij moet gewoon 1 baasje hebben, dat is zove beter voor hem.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:09

Ik heb je een pb gestuurd met stallingen. Ik woon zelf in Heerjansdam dus bekend in de omgeving :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:10

CKD schreef:
kohtje schreef:

Alle paarden op de manege zij volgens mij te koop als je er maar genoeg voor betaald..

Mijn ervaring met deze manege is dat dat niet zo is.
Ik hoop dat je er niet nu al vanuit gaat dat het gaat lukken, want dan zou de teleurstelling groot zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:16

Als je vader er serieus over nadenkt moet hij gewoon naar manege eigenaar gaan om te vragen wat hij vraagt voor dat paard en dan kun je gaan onderhandelen. Het kan vanalles zijn. Wij weten verder niets van het paard hoe die loopt en dat soort dingen. Het is nog een jong beestje en als die verder gezond is denk ik dat ze best eens flink wat kunnen vragen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:37

Gewoon vragen, misschien valt het wel mee. Ze hebben ook zo weer een nieuw paard gekocht in deze tijd..

Verder: maak een eisenlijstje van wat je wilt, wat je belangrijk vindt en wat je zelf wilt/kunt doen. (Hou rekening met voeren 's ochtends etc.)

Zelf kon ik in Zwijndrecht en omgeving niets vinden wat aan mijn eisen voldoet. Heb het ook snel opgegeven omdat overal waar ik ging kijken, het niet aan mijn eisen voldeed en ik er altijd op achteruit ging.

Nog even een stom ietsje. Reed van de week van Zwijndrecht naar Barendrecht via Heerjansdam, maar daar op die 60km-weg (waar ik vaak ingehaald wordt als ik 60 rij) liep iemand met paarden en diegene was onverlicht/niet duidelijk zichtbaar. Dus mocht je zoiets willen, weet niet of het haar eigen paarden waren ;) maar als het een pensionstal is en je paard wordt zo buitengezet, ik zou er niet blij mee zijn ;) (ik rij rustig en zag ze pas laat... Zag wel iets lopen, maar niet snel dat het iemand met 2 paarden was.. laat staan als je daar harder rijdt...)

CKD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:47

Lianne86 schreef:
Gewoon vragen, misschien valt het wel mee. Ze hebben ook zo weer een nieuw paard gekocht in deze tijd..

Verder: maak een eisenlijstje van wat je wilt, wat je belangrijk vindt en wat je zelf wilt/kunt doen. (Hou rekening met voeren 's ochtends etc.)

Zelf kon ik in Zwijndrecht en omgeving niets vinden wat aan mijn eisen voldoet. Heb het ook snel opgegeven omdat overal waar ik ging kijken, het niet aan mijn eisen voldeed en ik er altijd op achteruit ging.

Nog even een stom ietsje. Reed van de week van Zwijndrecht naar Barendrecht via Heerjansdam, maar daar op die 60km-weg (waar ik vaak ingehaald wordt als ik 60 rij) liep iemand met paarden en diegene was onverlicht/niet duidelijk zichtbaar. Dus mocht je zoiets willen, weet niet of het haar eigen paarden waren ;) maar als het een pensionstal is en je paard wordt zo buitengezet, ik zou er niet blij mee zijn ;) (ik rij rustig en zag ze pas laat... Zag wel iets lopen, maar niet snel dat het iemand met 2 paarden was.. laat staan als je daar harder rijdt...)

Ik had al zo'n lijstje gemaakt, die ik helaas ben kwijtgeraakt..ik zou het liefst hebben dat voer bij de kosten zit inbegrepen..
Het enige wat ik eigelijk zoek is een stal waar hij kan staan, gevoerd word, waar een bak en/of kraal is.
Als het vlak bij de manege zit zou ik daar ook van buiten af kunnen gaan rijden.

Nee dat wil ik totaal niet !!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:50

Maar weet je wel zeker dat hij te koop is?