Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joltsje schreef:Weet je zeker dat dit jullie droompaard is? Het is het leukste paard van de manege lees ik. Maar is hrt ook het leukste paard van de wereld? Die het beste bij jullie past? Nu maar ook over 10 jaar?
En wat voor risico's loop je met dit paard ivm de koliek. De extra kosten die de aanpassingen metzich meebrengen?
Oftewel ik zou je niet blindstaren op dit paard. Misschien past dit paard het allerbeste bij je en dan moet je het zeker doen. Maar misschien looot er nog een ander paard die veel beter bij jullie past.
Esmeej333 schreef:Bij sommige maneges zijn de manegepaarden, als ze al te koop zijn erg duur, omdat ze het soms moeilijk is om vervanging te vinden voor een paard en niet elk paard geschikt is als manegepaard. Daarnaast weten manege eigenaars vaak dat ze veel kunnen vragen omdat De koper ze toch wel koopt vanwege de emotionele band. Als ik jou was zo ik ook wat meer willen weten over de koliek. Elk paard kan natuurlijk koliek krijgen maar, als het blijvend iets is zou ik hem niet willen kopen. Hoeveel ze kunnen vragen? Tsjaad wat voor ras is het, wat voor karakter, heeft hij papier, wat voor ervaring heeft hij, kan hij mooi lopen, kan hij springen, is ie bomproof zijn allemaal dingen die de prijs bepalen.
CKD schreef:Joltsje schreef:Weet je zeker dat dit jullie droompaard is? Het is het leukste paard van de manege lees ik. Maar is hrt ook het leukste paard van de wereld? Die het beste bij jullie past? Nu maar ook over 10 jaar?
En wat voor risico's loop je met dit paard ivm de koliek. De extra kosten die de aanpassingen metzich meebrengen?
Oftewel ik zou je niet blindstaren op dit paard. Misschien past dit paard het allerbeste bij je en dan moet je het zeker doen. Maar misschien looot er nog een ander paard die veel beter bij jullie past.
----
Ja dit is echt ons droompaard!
Hij is stabiel qua koliek..
Over 10 jaar ben ik nog steeds gek op hem!
kohtje schreef:Ga eerst maar eens vragen of die te koop is en hoe duur. In welke prijsklasse zoek je stalling?
CKD schreef:kohtje schreef:Ga eerst maar eens vragen of die te koop is en hoe duur. In welke prijsklasse zoek je stalling?
Alle paarden op de manege zij volgens mij te koop als je er maar genoeg voor betaald..
Lianne86 schreef:Gewoon vragen, misschien valt het wel mee. Ze hebben ook zo weer een nieuw paard gekocht in deze tijd..
Verder: maak een eisenlijstje van wat je wilt, wat je belangrijk vindt en wat je zelf wilt/kunt doen. (Hou rekening met voeren 's ochtends etc.)
Zelf kon ik in Zwijndrecht en omgeving niets vinden wat aan mijn eisen voldoet. Heb het ook snel opgegeven omdat overal waar ik ging kijken, het niet aan mijn eisen voldeed en ik er altijd op achteruit ging.
Nog even een stom ietsje. Reed van de week van Zwijndrecht naar Barendrecht via Heerjansdam, maar daar op die 60km-weg (waar ik vaak ingehaald wordt als ik 60 rij) liep iemand met paarden en diegene was onverlicht/niet duidelijk zichtbaar. Dus mocht je zoiets willen, weet niet of het haar eigen paarden warenmaar als het een pensionstal is en je paard wordt zo buitengezet, ik zou er niet blij mee zijn
(ik rij rustig en zag ze pas laat... Zag wel iets lopen, maar niet snel dat het iemand met 2 paarden was.. laat staan als je daar harder rijdt...)