mijn veearts wou natuurlijk eerst na mijn verhaal en ontdekkingen aan gehoord te hebben haar eerst op de harde bodem zien stappen en draven,daarna op de volte beide kanten. rechtsom liep ze het slechts maar linksom was het ook niet zuiver.

na het been bekeken en gevoeld te hebben met percussiehamer e.d controleerde hij haar hals ,rug,lendenen.DAT

bij plaatselijk verdoving van de rechterondervoet liep ze rechtsom aan de longe geheel beter maar linksom was ook nog steeds iets.
het was tijd voor de fotos: allereerst heeft ZENA zich keurig gedragen,wat is het toch een lieverd.

tja en toen na de fotos werd ik

rechtsvoor is er een los stukje van haar straalbeen te zien op de foto en haar kwaliteit van haar straalbeen is ook niet'' je van het''.
dit losse stukje veroorzaakt pijn tijdens beweging,daardoor maak ze de passen korter om zoveel mogelijk de pijn te ontwijken.
linksvoor is haar straalbeen wat scherper gevormd en ook de zelfde ''je van het'' kwaliteit. dit veroorzaakt pijn in haar achterste gedeelte van haar hoef vooral tijdens rust,daardoor zet zij dus dit been altijd naar voren in rust en halthouden.
dus 1 been doet pijn tijdens rust en beide doen pijn bij beweging!!
als hier mee doorgereden word zal je het paard de vernieling in rijden doordat het paard anders moet gaan lopen en daardoor heel stijf zal worden in haar gehele lichaam.
ik heb eerlijk aan de veearts gevraagd of dit paard nog een kans heeft zonder pijn in de toekomst.
hij zei:DENISE DIT IS EEN ERG SLECHT TEKEN ,als handelspaard,IK VIND VAN NIET.

toen zakte ik door de grond en kon mijn tranen natuurlijk niet meer in houden. dit is het einde van een vrolijk,zeer lief en vooral nog jong paard..

ik ben erg veel om haar gaan geven in deze korte tijd.
toen schrok de veearts eigenlijk om mijn emotionele reactie.
ik vroeg wat de kosten eventueel zou zijn voor eathanasie.
toen zei hij, er is misschien 1 goede kans dat dit paard een leuk recreatie B-L NIVEAU paard kan worden als je het paard nog even de tijd kan gunnen..
STIKSTOF BEHANDELING!
dat is een verdoving van de kogel tot en met de hoeven door stikstof.
(mijn eerste pony heeft dat met succes behandeld gekregen 6 jaar geleden,en loopt nog stedds als een zonnetje)
het verdooft de zenuwen eromheen die de pijn doorgeeft aan de hersens.
geen pijn,geen

deze behandeling gaan we donderdag uitvoeren
het is een 50/50% kans dat het aanslaat.
dat weet ik binnen een paar weken na de behandeling.
DUS WE GAAN ER NOG VOOR,maar het is de laatste kans.
als dit niet aanslaat is het einde verhaal.........