Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.

JudithO schreef:Inderdaad niet naar een specifiek ras gaan zoeken.
Houd er ondertussen wel rekening mee dat sommige rassen van nature heel sterk zijn (Fjorden bijv.). Als je een brave Fjord hebt die soms wel wat eigenwijs en sterk kan worden, weet waar je aan begint![]()
Verder maakt het natuurlijk ook uit in welke omstandigheden je je paarden wilt gaan houden. Wil je ze 24/7 buiten of 's nachts op stal? Niet alle paarden zijn overal geschikt voor. (logisch)
Ga dus lekker paardjes kijken en natuurlijk ook een aantal bekijken en proefrijden als het eenmaal zover is.
fjordnina schreef:JudithO schreef:Inderdaad niet naar een specifiek ras gaan zoeken.
Houd er ondertussen wel rekening mee dat sommige rassen van nature heel sterk zijn (Fjorden bijv.). Als je een brave Fjord hebt die soms wel wat eigenwijs en sterk kan worden, weet waar je aan begint![]()
Verder maakt het natuurlijk ook uit in welke omstandigheden je je paarden wilt gaan houden. Wil je ze 24/7 buiten of 's nachts op stal? Niet alle paarden zijn overal geschikt voor. (logisch)
Ga dus lekker paardjes kijken en natuurlijk ook een aantal bekijken en proefrijden als het eenmaal zover is.
Het eerste stuk waarin de fjord weer eens in een hokje gegooid wordt is gewoon niet waar. Ja, ze zijn sterk in hun kracht om te trekken, maar verder zijn ze zo sterk als de ruiterhand. Veel fjorden worden afgedaan als lomp en eigenwijs, uit ervaring kan ik echter zeggen dat deze eigenschappen alleen naar boven komen als je niet verder durft/wilt of kunt kijken. Menig warmbloedpaard is minder gevoelig dan enkele van mijn fjorden en dat zijn geen uitzonderingen, het wordt alleen lang niet altijd gezien/herkend.
Ook het stuk over de omstandigheden waarin je je paarden wil gaan houden, ben ik het niet mee eens. In basis kunnen alle paarden 24/7 buiten staan als je dat zou willen.
@ TS: ga kijken bij paarden die je aanspreken, bij het juiste paard weet je het vaak gewoon.
En nee, heeft niks met eten te maken...