Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haffylover schreef:bovengaand vind ik een goed advies.
Even een pauze inlassen.
En zoals ik begrijp uit het verhaal ben je door de geschiedenis met dit paard niet echt bepaald a-relax als je er op stapt en dat heeft ook uitwerking op het dier.
Misschien eens kijken hoe het dier reageerd op een andere ruiter. Want wellicht omdat jij bewust/onbewust zo gespannen op paard zit dat merkt het dier ook en daardoor kan het stroef verlopen.
Of is het misschien een optie om met grondwerk/VD beginnen om een beter band te krijgen en ook want meer vertrouwen in elkaar is dat geen optie?
. En enkel mijn huidige instructrice rijdt ermee weg.samirah schreef:Naast je paard laten checken, wat zeker niet verkeerd is.
Klinkt alsof je het hele plezier in de paarden kwijt bent/ begint te raken..
de bijrijpaard suggestie is een goeie omdat te checken. Gewoon een fijn dier waar je niet contact op alert staat. Simpelweg om te zien of het de combi met je paard of in jezelf zit.
en waarom perse iets op je eigen stal zoeken?
het gaat er nu net om die spanning/ frustratie kwijt te raken zodat je eerlijk kunt kijken.
Een fijn buitenrij paard voldoet net zo goed als een fijn opgeleid sportpaard die voor schoolmeester kan "spelen"
haffylover schreef:tjaa je woont denk ik beetje uit mijn buurt anders zou ik zegge kom een keer een ontspannen ritje rijden op mijn haflinger. gewoon relaxend door het bos verder niks
ben eens benieuwd... Elisa2 schreef:Mocht je wel echt met je paard verder willen op dressuurgebied..dan zou ik zeggen..neem een hele grote spiegel en kijk eens naar jezelf. Bedoel het niet aanvallen oid..maar veel ruiters zijn bezig met "beter leren rijden" terwijl de grootste blokkades bij henzelf tussen de oren zit. Onbewust uiteraard...en wat ik bedoel bij je paard,sommige paarden hebben gewoon lichamelijke/mentale blokkades en niet de juiste persoon om ze er doorheen te helpen..waardoor beide het plezier in het werken verliezen.Verkoop {of een andere soortgelijke oplossing} is imo dan beter...
(piste heeft buiten geen bakrand).
Wandelen gaat ook erg moeizaam.
Urielle schreef:ChocoBesnier schreef:Als ik aangeef dat ik het eigenlijk wel beu ben, en twijfel haar te verkopen, dan krijg ik als antwoord dat ik teveel verwacht van haar en dat ze het best goed doet.
Maar je instructrice hoeft de rekeningen niet te betalen. Nog sterker: zij verdient erop dat jij niet verkoopt.