kom je net doodmoe thuis met je paard in de trailer, van de les af, zie je ineens 4 politiebusjes voor de deur van je ouders' huis staan....
Wat bleek: mijn vader is overvallen geweest....
2 gewapende mannen waren het huis binnengedrongen en eisten geld. Gelukkig had mijn vader het door dat zij hiervoor rond het huis liepen (met bivakmuts), dus belde hij 112. Daar vertelden ze hem aan de lijn te blijven. Hij heeft toen de telefoon onder de salontafel gelegd (wat achteraf een hele goede zet is geweest, want alles is op tape opgenomen) en liep even naar de keuken om te kijken waar ze waren.
Toen hij terug kwam, stonden ze daar... in de huiskamer....
Ze trokken hun pistool, waarop ze geld eisten. Mijn vader verzette zich, maakte ze uit voor lafaards (wat wil je? met 2 man een oudere vent bedreigen? Héél moedig hoor!). Hij gaf ze een grote bek terug en dat pikten ze niet. Hij kreeg een vuist in zijn gezicht en viel even om van de klap.
Op dat moment arriveerde net het arrestatieteam met honden, kogelvrije vesten en al. Met getrokken pistolen trokken zij de overvallers het huis uit. En het was voorbij.
Een uur later kwamen wij (moeder en ik) dus net thuis van de les. Nou, je schrikt je dood als het blauw van de agenten rond je huis ziet. Er gaat van alles door je heen.
Uiteindelijk worden deze jongens aangeklaagd wegens bedreiging, afpersing, inbraak, mishandeling, etc.
Mijn vader is een tand kwijt, achteraf gezien dus nog erg meegevallen. Je moet er niet aan denken dat het anders af had kunnen lopen....

Het lijkt wel een film, zo onwerkelijk.....