De afvalrace voor Angel is begonnen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

De afvalrace voor Angel is begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:27

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn zadelmaker op stal geweest omdat ik problemen kreeg met mijn zadel. Hij zei dat hij hem aan kon passen maar dat hij dan over een tijdje weer terug zou moeten komen om het weer aan te passen. Alleen aanpassen deed niet genoeg voor mijn zadel... Angel moet echt afvallen, minstens 25 kilo.

Het gaat eigenlijk meer erom dat haar vet omgezet moet worden in spieren. Want op haar rug heeft ze veel vet, een ronde buik en in de hals zit ook erg veel vet. Ik heb haar dan ook weinig gereden en ze heeft veel weidegang gehad...

Omdat ik graag de vorderingen bij wil houden open ik dit topic zodat jullie bokkers ook kunnen zien hoe het gaat.

De zadelmaker heeft me aangeraden om veel te gaan longeren en dan intensieve trainingen met bijvoorbeeld een balkje erbij of pessoa set. En uiteraard het voer veranderen maar dat gaan we vanaf morgen al afbouwen :)

Ik heb er zin in *\o/* Ik weet dat ik het een beetje ver heb laten komen maar met flink trainen vliegen die kilo's er vast vanaf :D

En om jullie een beeld te geven hoe Angel nu is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://img35.imageshack.us/img35/9545/zf8r.jpg
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 16-07-13 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

tessyke

Re: De afvalrace voor Angel is begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:29

waar moet dat diertje juist afvallen?
Voor mij ziet er prima uit :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:29

Het is misschien niet goed te zien maar wel heel goed te voelen. Ze heeft erg veel vet op haar rug, een ronde buik, en ook in haar nek zit veel vet. Ik zal zo een betere foto plaatsen waarbij je goed kan zien dat ze echt te rond is :j

edit: OP aangepast :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:31

ik vind haar ook niet super zwaar hoor..
misschien wat stevig :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:33

Ik vind haar ook zeker niet extreem zwaar hoor, echt niet. Inderdaad wat stevig..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:33

Op de laatste foto zie ik het ook :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:34

Hmm de eerste 3 foto's zou ik zeggen dat ze er prima uit ziet!
Bij foto 4 krijg ik een twijfel :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:35

Ik heb de OP nog eens aangepast

Het afvallen hoeft misschien niet direct maar het vet moet wel omgezet worden in spier.. dat vond hij erg belangrijk, ook voor haar eigen conditie.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:37

Ik zie het wel hoor. Bovenkant hals en net voor het zadel zit echt vet. Dat terwijl juist haar kont meevalt. Duidelijk op foto 1

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:37

Dat is ook zeker een goed streven!
Van foto's af is het toch vaak lastig beoordelen :)

Succes ermee!! *\o/*

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:38

tessyke schreef:
Op de laatste foto zie ik het ook :')

Laatste zie je het wel ja inderdaad. Maar de eerste en de tweede lijkt het gewoon alsof ze goed op gewicht is :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:38

Ja daarvoor zouden jullie haar idd in het echt moeten zien denk ik. Heb mn best gedaan het op de foto te zetten maar goed het is maar om een beetje een beeld te geven!

Ik ben benieuwd hoe snel het gaat! of juist hoe langzaam :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:43

Pas op dat je het niet te snel laat gaan, is ook niet goed. Graasmasker om en wel zorgen dat ze eventueel op stal voldoende grofstengelig hooi heeft. Meer trainen langzaam opbouwen en dan gaat het helemaal goed komen, is haar manenkam ook dik en hard, daar kun je vaak het afvallen goed aan merken.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:44

Die is inderdaad dik en hard maar dat komt ook deels omdat ze zomereczeem heeft geloof ik!

Een graasmasker zou ik moeten bestellen. Ze staat momenteel op een korte wei, mag ze dan wel zonder graasmasker? Ze gaan pas over 2 weken terug naar een volle wei, dan wil ik wel een graasmasker hebben natuurlijk

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:46

Goed dat je er wat aan doet :) en inderdaad, de nek is een goede graadmeter (oppassen met harde dikke nek).
Even als de buikomvang, daar schijnen paarden het eerst af te vallen volgens mijn DA.
Ik gebruik zo'n weeg/meetlint om bij te houden of de mijne afgevallen is en hoeveel :j
Succes in ieder geval!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:47

Ik gebruik ook een grasmasker, werkt perfect! Pony is al echt een stuk afgevallen. Staat 24/7 buiten dus hij krijgt dan zijn eten in de stal.

DagmarHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:55

Lekker grasbuikje mooie haflinger

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:00

Wat krijgt je pony naast gras, merk biks enz.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:07

Ik zal eventjes haar volledige voerschema uitleggen

Ochtend: brok (pavo care4life 1/3 schep) + hooi. Het zijn kleine pakjes hooi en daar kreeg ze dan een hele plak van. Dit gaan we nu halveren naar een dunne plak.

Middag: Weidegang voor een paar uur op een korte wei. Zodra ze de lange wei op gaan gaan ze ietsje korter erop ivm koliek gevaar. Als ze op stal komt krijgt ze een halve schep muesli (Havens Natural Balance)

Avond: Brok (pavo care4life 2/3 schep) + hooi. Zelfde hoeveelheid als ochtend.

Tussendoor krijgt ze van mij alleen wortels of een appeltje

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:10

Ik zie het ook wel hoor dat ze te dik is. De ruggegraad is ook een regengootje en dit hoort ook niet en appelvormig billen.

Succes hoor. +:)+

Dat te dik word is iets wat er heel stiekem in sluipt en heb het zelf ook ervaren alleen wel met de nodige gevolgen voor mijn fjord helaas. :o Die van mij is nu eindelijk na jaren tobben toch weer slank gekregen met behulp van huidige stal. :j

Eventueel zou je kunnen kijken om hooi af te wegen dan weet je wat je echt geef. :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:13

Ik sta gelukkig op een stal waar werkelijk alles bespreekbaar is. Het is dat we goed voer hebben op stal anders kon ik gewoon ander voer daar neer zetten als ik zou willen!

Ik ben blij dat ik een zadel heb die aangepast kan worden! Ik heb hem dan nu niet aan laten passen natuurlijk maar ik ga de komende weken even niet rijden en longeren. Als ze wat bespiering krijgt laat ik hem dan aanpassen en ga ik verder trainen onder het zadel en laat ik hem gewoon regelmatig nakijken!

Ook ga ik weer met lessen beginnen :) Ik heb er erg veel zin in! Heb een hele tijd geen zin meer gehad in het rijden maar nu wel weer :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:51

Zou eerst minderen met de brok, het is een sober ras en heeft echt geen kilo nodig. Geef ipv pavo eens gewone ponybrok van subli. Pavo krijgen veel paarden jeuk van. Ook de meusli en andere toestanden weg laten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:58

En ik zou de appels en wortels ook schrappen, want dat zijn ook dikmakers.

De pavo care4life is een goede met maar 9% suikers en zetmeel en bedoelt als aanvulling van de vit/min. Vraag me alleen af waarom nog een muesli erbij dit is eigenlijk ook een dikmaker en dan zeker ook nog een halve schep (geloof meer dan 30% suiker en zetmeel).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:59

Ik zou ook minder brok voeren en juist meer hooi. Destijds een vitaminekorrel als je vreest voor vitamine tekorten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:05

Die is idd aan de wat dikkere kant! Misschien dat onze paarden samen kunnen afvallen? Heb momenteel ook geen zadel om dezelfde reden, hihi. Ben al druk aan het longeren, maar dat verveelt op een gegeven moment ook. Maar stug doorgaan en het resultaat komt sneller dan je denkt :)