EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nee123

EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 16:22

Hallo!
Ik ben zo blij! Ik heb altijd al gezegd tegen mijn vader dat we Elena vast snel zadelmak kregen, dat ze het leuk zou vinden. Mijn vader vond het gevaarlijk en dacht dat het een hele klus zou worden. Maar ja, ik moest toch een keer beginnen! Dus een poosje geleden hebben we voor het eerst op Elena gezeten. Ik was zo in love op mijn knapperd en dacht : zie je nou wel!

Ik zal bij het begin beginnen. We hadden Elena in de wei gezet, in het midden, mijn vader had haar aan het halstertouw vast, zonder zadel of hoofdstel dus, zelf dacht ik dat dat de beste manier zou zijn want het zadel kent ze niet + moet ik nog kopen, en het bit vind ze niet leuk..als ik met een hoofdstel aan kom lopen gaat ze zielig in haar stal vooruit staan staren...dus ik had mijn cap op en mijn zus gaf mij een knietje dus ik hing over haar heen, en kriebelde haaar dat ze gaat flemen, dat vind ze heerlijk, en toen sprong ze ineens opzij, maar ik bleef hangen! En toen heb ik voorzichtig mijn been erover getild en ben gaan zitten, heerlijk zat het en ik ben echt heel blij! Ze is gewoon fantastisch! Toen vond ze het heel leuk, oortjes de hele tijd naar voren, en ze wou steeds dravenhaha! Ik denk ook dat het eraan ligt dat ze altijd een meisje met haar pony vanaf het bos zit rijden, en dat ze dat ook wil, iets nieuws, want daar houd ze van, afwisselingn en nieuwe dingen. In elke geval, ik was vsn plan om mijn vader haar te laten longeren, dat ik erop zit, als volgende stap. Ik ga haar zelf ook nog wel longeren.

Inieder geval wou ik dit laten weten omdat ik zo trots ben, sorry voor spelfouten, het toetsenbord doet heel irritant!

Groetjes Lisane xxx

Maaike_Ma

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:23

hoe oud is het paardje?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:01

Ik denk niet dat ze het perse zelf wil ofzo...
Maar ja, fijn dat het goed ging.
Hoe oud is ze, en krijg je nog professionele begeleiding?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:08

EskeGirl schreef:
Ik denk niet dat ze het perse zelf wil ofzo...
Maar ja, fijn dat het goed ging.
Hoe oud is ze, en krijg je nog professionele begeleiding?

nee ik bedoel meer dat ze wel in de gaten heeft dat dat paard wél ergens anders heen gaat en zij is zo nieuwsgierig, dat vind ze ook wel leuk, en ze ziet dat er iemand op dat paard rijd en dat ze dan ergens heen gaan. Ik heb ook niet gezegd dat ze het zelf perse wil...

ze is 3 jaar, en nee, we doen het gewoon zelf, dat vind ik leuk en we doen het gewoon rustig aan, als ze niet wil, dan niet, dan gaat het de volgende keer wel beter.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:08

Maaike_Ma schreef:
hoe oud is het paardje?

ze is 3 jaar :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:16

Je 'rijdt' nu dus zonder zadel? Zadelmak maken is de eerste stap, dan komt het inrijden pas.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:41

Rubber_Duck schreef:
Je 'rijdt' nu dus zonder zadel? Zadelmak maken is de eerste stap, dan komt het inrijden pas.

sorry maar als je het leest, lees het dan ook goed! Ik heb het niet gehad over op haar RIJDEN, maar genoeg mensen zitten er van te voren gewoon in de wei op, nou dus dat deden wij en we stapten een paar stappen. En het longeren en rijden doen we natuurlijk MET zadel.

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:44

Ik denk dat je dit beter door een ervaren iemand kan laten doen, je moet haar eerst laten wennen aan het zadel....daarna kan je proberen te rijden

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:46

LisanneElena schreef:
Rubber_Duck schreef:

sorry maar als je het leest, lees het dan ook goed! Ik heb het niet gehad over op haar RIJDEN, maar genoeg mensen zitten er van te voren gewoon in de wei op, nou dus dat deden wij en we stapten een paar stappen. En het longeren en rijden doen we natuurlijk MET zadel.

O sorry, maar hoe hij zij jongeren LEEK het alsof je ook echt wilde proberen te rijden

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:46

kendiva2012 schreef:
Ik denk dat je dit beter door een ervaren iemand kan laten doen, je moet haar eerst laten wennen aan het zadel....daarna kan je proberen te rijden

LEES dan ook goed als je het doet! Hoevaak moet ik dit nog zeggen?! En een ervaren iemand, die kent haar niet en daar houd ze dus niet van. Waarom doet iedereen hier meteen zo...kritisch?!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:52

ik probeerde niet te rijden, ik zat er gewoon op en stapte rustig, ze wou het zelf! Dus, was iemand nog van plan om iets positiefs te zeggen of blijft het hier zo ongezellig? Ik dacht een leuk topic te maken maar nee dus, ik heb alweer teveel gezegd. Het spijt me zeer.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:53

Op een paard zitten en stappen is wel degelijk rijden ;)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:55

Merula123 schreef:
Op een paard zitten en stappen is wel degelijk rijden ;)

ach dan toch lekker wel! Zoek het maar fijn zelf uit allemaal, of je het rijden vind of niet, het boeit mij niks en ik doe gewoon wat ik wil want het is altijd nog mijn Eigen beslissing! Snapt iemand dat nog of niet?!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

Dat snap ik wel, maar je moet eigenlijk eerst je paard zadelmak maken voordat je op haar gaat rijden ;)

Anonymous86

sorry hoor maar wat de bokkers hier zeggen is goedbedoeld advies, ze maken zich zorgen om je paardje, zou het niet als iets negatiefs zien maar juist als goed, tis toch mooi dat mensen zich zorgen maken om een dier dat niet van hun is. verder ben ik het er wel mee eens, een prof hoeft er zelf niet op maar kan je wel ondersteunen. maar als je al zo gaat doen, is het de energie niet waard. wij willen helpen en jij voelt je meteen op je teentjes getrapt

Elco

En waarom doe jij gelijk zo lelijk met grote letters.?? Open dan geen topic..hallo dit is bokt.. {:}

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:56

bovendien zeg je toch ook niet: "ik heb net op een paard gezeten en een paar stappen gezet, ik heb al gereden! " ?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:57

En waarom zouden ze zich zorgen moeten maken? Wat is er mis (gegaan)?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:58

ik vind echt dat je op zn minst een prof moet benaderen. je bent pas 11 en hebt geen rijles gehad? je kan een paardje ook verpesten snap dat wel. als dierenliefhebber wil je dat toch niet? en er is nu nog niks mis, maar er kan genoeg mis gaan. ik heb vaak zat gewerkt met paarden die ingereden werden door mensen zelf... 9/10 zonder hulp omdat ze het allemaal wel zelf konden, maar zonder de nodige ervaring gaat dit heel vaak mis.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:00

Wat leuk dat je paardje zijn oren naar voren gespitst heeft. En ach dat draven, tja als er iemand op hun rug zit willen ze dat allemaal wel :D Laat je het ons nog even weten hoe het gaat met inrijden en/of zadelmak maken? Succes!

Als tip; misschien kun je, als je al wat verder bent, les nemen op je paardje. Dat zou leuk en leerzaam zijn. :) Of je misschien laten helpen door iemand anders.

Eske_B

Er is niets mis gegaan, maar het had gekund.
Veel succes, en de bokkers hier bedoelen het niet slecht, maar juist goed, dus probeer open te staam voor de reacties :)

Merula123

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:01

Kan iemand mij uitleggen waarom een paard eerst zadelmak moet zijn voordat je erop wil gaan zitten? :o?
Je kan toch ook het paard eerst al laten wennen aan het gewicht, puur alleen het gewicht, en daarna pas de overgang naar zadel ---> rijden maken? Veel mensen doen het toch echt zo, en vele mensen door de geschiedenis heen ook. :j misschien begrijp ik het verkeerd hoor...maar vroeg het me af.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:01

Wat heb je trouwens inderdaad een knapperd...

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:02

Viktor238 schreef:
Wat leuk dat je paardje zijn oren naar voren gespitst heeft. En ach dat draven, tja als er iemand op hun rug zit willen ze dat allemaal wel :D Laat je het ons nog even weten hoe het gaat met inrijden en/of zadelmak maken? Succes!

Als tip; misschien kun je, als je al wat verder bent, les nemen op je paardje. Dat zou leuk en leerzaam zijn. :) Of je misschien laten helpen door iemand anders.

hèhè, nog iemand die iets aardigs zegt! Ik ga altijd met mijn beste vriendin naar een pensionstal, ik vraag ook veel dingen dus ik zie nog wel wat ik doe, dat ik meer moet leren snap ik, maar les kost zoveel geld (ik weet het een paard ook)...