Gezocht ouders van/en kinderen die paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veiligheid1

Gezocht ouders van/en kinderen die paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:08

Beste Paardrijd liefhebbers,

Wij zijn 5 studenten geneeskunde (waarvan sommige zelf ook enthousiast rijders zijn) die onderzoek doen naar de aandacht voor veiligheid van kinderen in de paardensport. Dit doen wij o.a. met een enquête.
We zijn daarmee opzoek naar kinderen tussen de 0-13 jaar die zelf rijden of ouders met kinderen die paardrijden in deze leeftijdscategorie. Jullie zouden ons hiermee echt ontzettend op weg helpen.

Jullie kunnen ons PB-en met uw mail adres en of u Ouder of Kind bent waarnaar we de enquête zullen toe sturen via de mail, deze kunt u dan binnen enkele minuten invullen in Word en dan naar ons terug zenden.

We horen heel graag van jullie!!

Met vriendelijke groeten,

Anne, Imke, Annelien, Chantal en Tabitha

P.s we zijn er dus absoluut niet op uit om het paardrijden in een kwaad daglicht te stellen, maar juist om het zoveel mogelijk onder de kinderen te brengen op een zo veilig mogelijk manier.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:34

Verplaatst van RT-P naar STW PP. Ik denk dat je hier de meeste kans hebt de mensen van jullie doelgroep te bereiken ;)
RT is uitsluitend voor rijtechnische vragen.

Veiligheid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:49

Mijati

Re: Gezocht ouders van/en kinderen die paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:25

Ik heb hem voor jullie ingevuld.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:27

Ik heb hem ook ingevuld, maar heb een kleine bemerking.
Wat bedoelen jullie precies met een ruiter-rijbewijs? Want een ruiterbewijs bestaat eigenlijk al, en in België hebben we een soort van equivalent met een A en een B brevet. Misschien kan je hier iets meer toelichting over geven?

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:38

Ik ook

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:51

Ik heb hem ingevuld, maar vind het een summiere enquete. Ik heb nl een zoon EN een dochter, van verschillende leeftijden, maar kan dit niet invullen. Draagt geen bodyprotector, maar kan me echt niet vinden in de opties, had dan graag een anders.......... gehad. Wat willen jullie bereiken met deze enquete? Ruiterbewijs bestaat nu ook al overigens

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:01

Inderdaad, veel beperkte antwoorden.... Jammer! Misschien even een check door een docent, want hier kan je ook geen goede resultaten mee behalen....

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:21

ik kan hem niet openen..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:25

ik heb m wel ingevuld maar vragen open gelaten omdat mijn antwoord er niet tussenstond. Mijn dochtertje gebruikt bv wel een bodyprotector maar alleen met t springen, dit kon ik niet aangeven....

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:30

somokkele schreef:
Ik heb hem ingevuld, maar vind het een summiere enquete. Ik heb nl een zoon EN een dochter, van verschillende leeftijden, maar kan dit niet invullen. Draagt geen bodyprotector, maar kan me echt niet vinden in de opties, had dan graag een anders.......... gehad. Wat willen jullie bereiken met deze enquete? Ruiterbewijs bestaat nu ook al overigens

Ik heb hem ingevuld voor mijn zoon, maar als de studenten willen kan ik hem nog wel een keer invullen voor mijn dochter.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:31

inderdaad te beperkt, mijn kinderen dragen een bodyprotector op kamp en voor het springen, bij privé dressuurles niet omdat de bodyprotector hen dan teveel tegenwerkt.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:37

somokkele schreef:

+1

Veiligheid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:22

Bedankt voor jullie inbreng, hier hebben we echt wat aan. Heel fijn.
Controle is gedaan door een Arts in de volksgezondheidszorg, maar zo zie je maar weer; er blijven verbeter punten! Dit gaan we zeker allemaal mee nemen in de discussie. Mocht u als ouder een zoon en een dochter hebben die rijden, dan mag u de enquete 2x invullen (mocht u de tijd daarvoor vrij willen maken).

De enquete zelf aanpassen gaat helaas niet meer, doordat we op een zeer krap tijd schema zitten.
Maar nogmaals bedankt voor de input, dat gaan we meenemen in het uiteindelijke verslag!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:24

Ik heb zelf een ruitertje van 12, heb er 1 van 10 en 8 gehad. Dus veiligheid is iets waar ik mij veel mee bezig houd ^^

Welke moet ik invullen? die als ouders/verzorger of vanuit het oogpunt van de kinderen? ouders/verzorger lijkt mij logischer.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:47

Ook is de twee na laatste vraag of je in het afgelopen halfjaar een ongeluk met paardrijden hebt gehad bij de kinderenquete maar bij de laatste twee vragen zijn dan geen aansluitende antwoorden als je bij de vorige een nee had ingevuld.

Veiligheid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 08:33

Gytrash24 schreef:
Ik heb zelf een ruitertje van 12, heb er 1 van 10 en 8 gehad. Dus veiligheid is iets waar ik mij veel mee bezig houd ^^

Welke moet ik invullen? die als ouders/verzorger of vanuit het oogpunt van de kinderen? ouders/verzorger lijkt mij logischer.

In dat geval mag je de enquête vanuit het oogpunt van de ouder invullen. Je kunt de enquête voor ieder kind apart invullen, of een consensus trekken. Bedankt voor je deelname!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:38

Ik heb hem ingevuld

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:02

Ik vond het ook jammer dat ik bepaalde dingen niet aan kon geven, bv bij de bodyprotector. Die word hier alleen gedragen bij springen of wanneer hij op een jongere pony rijdt.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:20

Ook ingevuld .... /3
Voor zover jullie dat al niet gedaan hebben; hier wellicht een tip om deze enquête door te sturen naar pony clubs. Ik weet niet hoeveel reacties en tips jullie willen hebben?
Verspreiding via FB?

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:22

Ik ga hem invullen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:25

Mijn dochter is inmiddels 15 dus te oud. Zou hem alleen in de verleden tijd kunnen invullen maar ik weet niet of jullie daar wat aan hebben.

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:55

Ik heb hem ingevuld, bemerking enquete technisch kun je geen vragen stellen waar je eerder nee op hebt gezet.
Wat willen jullie bereiken met een ruiterrijbewijs: wat moet je dan kunnen?

gr. Petra

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:50

Ingevuld.
Bodyprotector vind ik niet nodig bij gewoon dressuur rijden, maar die optie staat er niet bij. Heb maar 'te duur' ingevuld dan.
De vraag van het ruiterrijbewijs snapte ik ook niet goed, waarom zou je die moeten behalen, wat mag je dan? Tijdens het oefenen voor het ruiterrijbewijs kan er toch alsnog een ongeluk gebeuren?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:57

ook ingevuld, sommige vragen lastig te beantwoorden omdat keuze niet klopt ...wat al eerder is aangegeven