Manege de eenhoorn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Manege de eenhoorn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 19:45

YAY! een topic :D
Ik zelf rijd op Manege de Eenhoorn in blokker. supermanege en superpaarden! er word ook een zitcompetitie gehouden in 2013 geloof ik? ik ben dan ook aanwezig. gewoon, voor de lol. ik zet even linkjes neer van pony's! ze zijn echt super.
Annelon:
http://manege-de-eenhoorn.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=104&Itemid=139

temper machiel
http://manege-de-eenhoorn.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=100&Itemid=121

max
http://manege-de-eenhoorn.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=110&Itemid=140

aukeliene
http://manege-de-eenhoorn.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=121

ik heb er maar 4 pony's uitgeplukt hoor (zomaar, het zijn 2 paarden en 2 pony's)
vind ze allemaal super. even wat info over alle pony's die ik hier heb neergezet:
ANNELON: snel, kan springen (hoger dan 1 meter) en kan crossen. dressuur doet annelon ook netjes
TEMPER MACHIEL: lief, een paard. word door mij ernie genoemd, daarnaast staat namelijk nog een paard, die heet riamond, die noem ik bert, riamond lijkt er namelijk wel op.
MAX: klein, eigenwijs!!!
AUKELIENE: een oog blind, enorm lief, snijd nog wel eens een bocht af door haar blindhied

goede indruk voor een 5 ***** manege? het is groot, bevat meerdere rijbanen, een stapmolen, een binnen en buiten longeerba en nog meer! neem maar eens een kijkje op www.manege-de-eenhoorn.nl :)

Geryon

Re: Manege de eenhoorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:51

Ik heb er leren rijden. Vond de sfeer echt ontzettend leuk en de pony's ook erg leuk. Vond het alleen minder dat de paarden vaak al opgezadeld stonden en ook soms veel lessen achter elkaar moesten rijden.

Staat Petra er nog? En Kelly die fjord? Venus? Appie en Banjer? Wie weet ken je ze niet, is al wat jaren geleden. Petra was mijn lievelingspony. Venus vond ik ontzettend fijn galoperen!

Later heb ik er ook KNHS wedstrijden gereden met mijn eigen paard en vond dat echt helemaal top!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 19:54

nee, ik ken uit jou rijtje alleen appie en venus en die waren echt te oud. die zijn ingeslapen. de anderen uit je rijtje herken ik niet... ken jij de pony/het paard desperado misschien? die is helaas ook weg :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:57

Ach gut. Desperado zegt me niet zoveel.. Ken van de paarden alleen PZN en geloof ik Diesel nog uit mijn hoofd, omdat mijn moeder daarop reed. Die het overigens ook top vond :D

edit: Kelly was niet de fjord, maar dat was Babs zie ik nu op de site. Leuk dat die er nog is!! Ik heb daarop een wedstrijdje gedaan :D
Laatst bijgewerkt door Geryon op 07-06-13 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 19:59

en instructrices? er zijn weer nieuwe mensen! ik ken josien nog wel, die gaf vroeger les. verder valery en waarschijnlijk nog wel wat mensen, maar toch.
anders kom je gewoon weer eens langs? bijvoorbeeld op een zaterdag ochtend? dan ben ik er ook! kunnen we meeten :P ik rijd dan namelijk (tussen 11 en 12 uur) daarna hebben paardjes tot half 2 pauze. want ze moeten op zaterdag al om 9 uur opstaan :z
Laatst bijgewerkt door DeEenhoorn op 07-06-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:00

bentlage schreef:
en instructrices? er zijn weer nieuwe mensen! ik ken josien nog wel, die gaf vroeger les. verder valery en waarschijnlijk nog wel wat mensen, maar toch.

Van Josien heb ik les gehad inderdaad, dat kleine vrouwtje is dat toch?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:01

Geryon schreef:
bentlage schreef:

Van Josien heb ik les gehad inderdaad, dat kleine vrouwtje is dat toch?

ja, zij was hartstikke aardig!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:03

bentlage schreef:
anders kom je gewoon weer eens langs? bijvoorbeeld op een zaterdag ochtend? dan ben ik er ook! kunnen we meeten :P ik rijd dan namelijk (tussen 11 en 12 uur) daarna hebben paardjes tot half 2 pauze. want ze moeten op zaterdag al om 9 uur opstaan :z

zei ik net, weet niet of je dat gezien hebt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:46

Die edit had ik niet gezien. Hoorn is hier ver weg en kan er niet zomaar weer komen, dus het is helaas geen optie voor mij, sorry!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:50

Geryon schreef:
Ik heb er leren rijden. Vond de sfeer echt ontzettend leuk en de pony's ook erg leuk. Vond het alleen minder dat de paarden vaak al opgezadeld stonden en ook soms veel lessen achter elkaar moesten rijden.

Staat Petra er nog? En Kelly die fjord? Venus? Appie en Banjer? Wie weet ken je ze niet, is al wat jaren geleden. Petra was mijn lievelingspony. Venus vond ik ontzettend fijn galoperen!

Later heb ik er ook KNHS wedstrijden gereden met mijn eigen paard en vond dat echt helemaal top!

Petra was aan haar pensioen toe en is verkocht aan een lief meisje, zo ook Venus. Kelly was een Welshje en is ook particulier verkocht. We hadden wel een Fjord die Kirsten heette en ook die heeft een ander baasje gekregen. Appie is helaas ingeslapen (mijn grote vriendin!). Banjer is jaren geleden al particulier verkocht en ben ik later nog eens elders tegen gekomen.
Paarden opzadelen voor de les heeft voor- en nadelen. Voordeel is dat wanneer personeel het doet, er meer zekerheid is dat het goed gedaan is. Scheelt controleertijd tijdens het opstappen. Zelf doen is ook leuk. Tegenwoordig wordt er gevraagd of vanaf een bepaald niveau zelf op wil zadelen. Natuurlijk is er altijd personeel in de buurt om te helpen.
Veel lessen achter elkaar komt eigenlijk alleen op woensdag en zaterdag voor. En ook wordt altijd in de gaten gehouden wat een dier aan kan en ook dat de uren eerlijk verdeeld worden.

Grappig, misschien kennen we elkaar wel :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:51

Geryon schreef:
Ach gut. Desperado zegt me niet zoveel.. Ken van de paarden alleen PZN en geloof ik Diesel nog uit mijn hoofd, omdat mijn moeder daarop reed. Die het overigens ook top vond :D

edit: Kelly was niet de fjord, maar dat was Babs zie ik nu op de site. Leuk dat die er nog is!! Ik heb daarop een wedstrijdje gedaan :D

Desperado is niet weg hoor, die staat gewoon nog op stal. Alleen heeft die ontzettend geboft met twee heel lieve baasjes. PZN en Diesel waren ontzettend leuk. Dan ken je Anskar waarschijnlijk ook nog wel?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:37

ow? ik zag desperado niet meer in zijn oorspronkelijke stal staan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:43

Ilja000 schreef:
Geryon schreef:

Petra was aan haar pensioen toe en is verkocht aan een lief meisje, zo ook Venus. Kelly was een Welshje en is ook particulier verkocht. We hadden wel een Fjord die Kirsten heette en ook die heeft een ander baasje gekregen. Appie is helaas ingeslapen (mijn grote vriendin!). Banjer is jaren geleden al particulier verkocht en ben ik later nog eens elders tegen gekomen.
Paarden opzadelen voor de les heeft voor- en nadelen. Voordeel is dat wanneer personeel het doet, er meer zekerheid is dat het goed gedaan is. Scheelt controleertijd tijdens het opstappen. Zelf doen is ook leuk. Tegenwoordig wordt er gevraagd of vanaf een bepaald niveau zelf op wil zadelen. Natuurlijk is er altijd personeel in de buurt om te helpen.
Veel lessen achter elkaar komt eigenlijk alleen op woensdag en zaterdag voor. En ook wordt altijd in de gaten gehouden wat een dier aan kan en ook dat de uren eerlijk verdeeld worden.

Grappig, misschien kennen we elkaar wel :)

Wat leuk dat je me vertelt over de pony's! Ben ik me toch altijd blijven afvragen.. Ik reed op woensdag dus dat zal het dan wel zijn :P

Hmm Anskar, herken de naam wel ergens, maar herinneren doe ik me hem niet.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:45

haha, ken je larmonte misschien nog dan? die is alweer 20 jaar oud nu. (paard met "puisten" nu)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:20

Hé wat leuk! Ik les ook bij De Eenhoorn, heb nu even een tijdelijke stop omdat ik in het buitenland studeer, maar in de zomer kom ik weer terug. Ik mis de paarden daar wel hoor, en mijn lesgenoten..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:24

leuk! welke dag? misschien hebben we elkaar ooit eens gezien. ik ben er zaterdags altijd.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:26

Ik rijd normaal op donderdagavond, in de beginnersles voor volwassenen. Op zaterdag ben ik er normaal eigenlijk nooit, omdat ik voorheen op die dag werkte. Misschien ben ik er van de zomer wel vaker :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:34

hihi, ik reed vandaag op een lief paard! larmonte! (nou, leuk hoor, naar binnen vallen in de galop...)

sirliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:41

Heb nog wedstrijden gereden op Anskar :) dan kunnen jullie ook nog wel Bella,ameretto,puk,malleta,

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 21:11

zolang terug herinner ik het me niet ;) ik ben ten ik 6 was begonnen met rijden, ik ben nu bijna 14. als die er 7 jaar geleden nog stonden weet ik dat echt niet meer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:37

Moletta, met die grote bult onder haar buik.
Lol, ken ze allemaal. Ben begonnen met rijden op de eerste dag dat er les gegeven werd en heb er uiteindelijk gewerkt. Val nu nog regelmatig in. :-)
Bella, geweldig paard. Amaretto de zwarte. Puk, klein schimmeltje, superbraaf. Voor Bentlage: een soort Willy, maar dan wat kleiner. Moletta ook (zou het in de kleur zitten?).

sirliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:44

En we hadden ook nog viola die begon altijd te bokken als ze aan moest galoperen.
Wel leuk om dit voorbij te zien komen ik ben op de eenhoorn begonnen met lessen toen ik 7jaar oud was,de eerste lessen op moletta gereden (2de les er ook naast gelegen:)). Lange tijd les gehad van eva en sanne. Ben op mij 15de gestopt bij de eenhoorn, ben nu inmiddels bijna 30 dus langetijd terug. Woon nu ook niet meer in zwaag maar is leuk om er aan terug te denken.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:52

mooi om te horen, en bedankt Ilja! heb trouwens leuke lessen van je gehad.
als ik stop zou ik ook in ieder geval altijd nog komen op zaterdag. dat is gewoon het makkelijkste. en dan hoef ik niet meer zo veel te midden ook.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:08

Welke Bentlage ben je eigenlijk? De jongste of de oudste? Bedankt voor het compliment in ieder geval :)

Viola heeft op een gegeven moment een zeer ernstige koliekaanval gehad.
Ik heb zelf ook nog heerlijke lessen gereden bij Eva. Er stond toen een vrij groot paard Annette, waar ik heerlijk op gereden heb.

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:14

IK RIJD ER NOGSTEEDS MET MN EIGEN PONY HEEEEEE