Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:47

Ok een vraagje.
Aannemend dat we op deze site allemaal gek zijn van paarden toch een vraagje.
Is er een bepaald ras waar je niets mee hebt?
Ik heb het wel namelijk en eigenlijk zonder directe aanleiding.
Ze doen me gewoon niets.
Heb er niets mee.
En nu niet boos worden, maar aangezien ik deze topic heb geopend moet ik ook maar het spits afbijten en misschien ben ik de enige, maar goed komt ie.
Ik heb dus niets met:

-fjorden
-haflingers(tenzij ze heel rank gebouwd zijn, maar niet die hele breed gebouwde)
-tinkers

En echt ik kan het niet goed verder onderbouwen, maar ja heb daar gewoon niets mee.

Soraya10

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:48

oh ja friesenpaarden horen ook in dit rijtje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:49

Ik heb niets met shetlanders. Waarschijnlijk omdat ik nooit leuke shetlanders heb gekend ;)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:24

Weet ik niet. Mij trekt alles eigenlijk wel :)

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:27

Ik had nooit wat met witte en bruine paarden.
Wat heb ik nu twee witte paarden en een prachtige vos _/-\o_

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:28

friezen
tinkers
en eigenlijk heel veel warmbloeden :D van die aanstellers vind ik dat

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:29

Ik had nooit wat met haflingers, fjorden etc. Vond het helemaal niets met die kleine pasjes enz :+

Nu is dat wel heel wat bijgetrokken.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:31

Fjorden, Haflingers, Friezen en Tinkers staan bij mij onder de noemer lomp. Ze kunnen vast goed presteren in de sport, alleen zie ik er nooit één voorbij komen.

Dat is het wel. :j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:34

KWPN vind ik niks aan.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:35

Ik had eerst helemaal niets met Tinkers, en nu ben ik er helemaal gek op! Ik heb het niet zo op Arabieren, dat vind ik zulke heethoofden af ten toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:36

shetlanders :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:36

Vraag me toch wel af wat iedereen dan tegen die rassen heeft...
Probeer dan ook je mening te onderbouwen :)

Persoonlijk heb ik niks met hackney's, ijslanders, American saddlebrad en appaloosa's.
De eerste 3 vanwege hun manier van lopen, vind het gewoon niet mooi, uitzonderingen natuurlijk aar gelaten.
De laatste vanwege zijn bouw en kleur. Ik vind hun kleur en bouw gewoon niet mooi.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:38

BounceBabe schreef:
Fjorden, Haflingers, Friezen en Tinkers staan bij mij onder de noemer lomp. Ze kunnen vast goed presteren in de sport, alleen zie ik er nooit één voorbij komen.

Waarom lomp?
De haflinger is heel ver doorgefokte, tegenwoordig eerder een luxe sportpony.
Hetzelfde geld voor fjorden, Friezen en tinkers...
Ik heb zelf een erg luxe tinker...
En als je er nog nooit 1 hebt zien presteren in de sport dan moet je echt beter gaan kijken er zijn er genoeg.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:44

Tinkers, zo lomp en die sokken en het hoofd en tja... alleen het bonte is leuk :')
shetlanders, klein, niet leuk gebouwd en je kan er niet op rijden. Dat vind ik toch 1 van de leuste dingen van paarden. Of het nou 'penny' klinkt of niet.
arabieren, zo iel. Gevoel alsof het elk moment uit elkaar kan vallen :') + vind dat overdreven snoekhoofd maar niks. tis echt zo'n deuk. +ze zien er vaak zo arrogant uit :') met die kop in de lucht of juist heel laag, en die staart dan zo hoog en dan zo uitslovend lopen.
'normale' kwpn (dus niet zoals gelders of groninger, die vind ik dan weer geweldig :P), zo standaard en te iel.
Meeste trekpaarden, te lomp en te groot.

Zitten wel uitzonderingen tussen natuurlijk :j

edit; dravers vind ik ook echt niks. Vind ze sowieso niet mooi gebouwd, ook geen leuke kleurtjes en heb er gewoon helemala niks mee :')
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 01-06-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:45

Ik heb met heel veel rassen niks eigenlijk.. Koudbloeden kan ik sowieso niet mee door 1 deur, sportpaarden zijn mij veeeeel te groot en ''lomp'', Shetlanders....heb ik gewoon net niks mee.. Ik heb eigenlijk met een hoop rassen niks :o

Arabieren, Welshjes, Spaanse rassen en, geen idee waarom, Shires, vind ik dan wel weer heel erg leuk :D Dravers soms ook, hangt van het paard af. Net als Paints/Quarters.

Weet je, ieder zn ding :) Ik zie soms ook haflingers die ik best leuk vind, of tinkers. Heb er niks mee, maar kan alle rassen wel waarderen. Voor mij is een Arabier het ultieme paard, een ander vindt er niks aan. :P

Hmm onderbouwing..... Ik ben gewoon een Arabierenmens. Houd van het niet al te grote formaat, het elegante koppie, het mensgerichte en sensibele karakter.. De manier waarop ze zweven... Spanjaarden zijn ook zo mensgericht, beetje soortgelijk karakter als een arab. Welshje is een soort eigenwijze mini-arabier en Shires vind ik gewoon machtig. Met andere rassen.......heb ik doodeenvoudig net niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:47

Ik heb werkelijk niets met Tinkers. Ik houd wel van bont, maar vind het bij dit soort paarden gewoon niet mooi. Ik vind die sokken ook niet mooi, geef mij maar mooie, slanke beentjes (ik houd wel van friezen). Voor de rest vind ik het meeste wel mooi... Ik wil wel een bijzonder paard. Een doorsnede paard spreekt mij niet zo aan... Wel als hij echt op het eerste gezicht iets bijzonders heeft.

Verder vind ik de kleur vos totaal niet mooi, ik weet niet waarom.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:49

BounceBabe schreef:

Lomp? Ik heb een Friese merrie, en zij is alles behalve lomp. Tegenwoordig hebben al die rassen die je noemt en de naam 'lomp' geeft, een veel luxer uiterlijk. Ik zie de laatste tijd heel erg mooie haflingers en friezen voorbij komen, die er prachtig gebouwd uit zien (niet meer zoals karrepaarden :P)
Ik snap je wel hoor! Ik val je ook niet aan. Maar dat 'lompe' trekt wel weg hoor! Dat was eerst heel erg zo, toen vond ik Friezen ook niet zo mooi. Maar wauw, nu zitten er echt prachtdieren tussen!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:51

Ik heb niks met Arabieren...

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:52

KWPNers omdat iedereen ze al heeft en ze bruin, vos, zwart of schimmel zijn.
ik houd van bijzondere kleuren en patronen, dus mijn favorieten zijn Paints en minipaardjes.

Kirsha

Vlek- en sokkenmonsters... Ik vind ze geweldig <3 Komt door mijn verzorgpaard denk ik (2 Tinkers verzorgd, waarvan 1 echt mijn allergrootste paardenliefde tot nu toe was). Dat lompe doet het hem juist voor mij, ze doen het vaak niet expres maar zijn eerder een beetje onbehouwen :D

Ik heb juist helemaal niets met KWPN-ers. Vraag me niet waarom... Het trekt gewoon niet. Als ik er een zie denk ik: 'Oh, ja, geinig'. En daar stopt het dan. En Friezen... Mwah. Ze zijn best mooi. Maar ik wil graag een comfortabel paard onder mijn kont hebben :D

NatasjavE

Tinkers niet. Te harig, (meestal) te bont, te zwaar, te weinig front te weinig knieactie.

Quarters, te klein, te weinig front, te weinig knie.

Btw, ik heb geen hekel aan deze rassen en jawel het zijn paarden en ook leuk.
Maar qua paard zie ik liever wat andes.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:54

Arabieren. Ze hebben een lelijk hoofd, dunne piek manen, lelijke bouw en ik vind ze vreselijk lelijk bewegen. Vind het helemaal niks dus. Alle paarden met een ramsneus vind ik ook verschrikkelijk evenals paarden met sokken, maar dat heeft op zich niets met het ras te maken..

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:55

Tinkers, Arabieren en Friezen spreken me qua uiterlijk totaal niet aan... Vind Arabieren te slank gebouwd en tinkers en Friezen juist weer te lomp en vind de sokken ook niks.. Zijn vast hele leuke paarden hoor, maar qua uiterlijk spreken ze me gewoon niet aan

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:56

Tinkers, moet ik niks van hebben :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:57

Ik heb niets tegen bepaalde rassen maar ik ben geen fan van een diepe dish/ snoekshoofd. Arabieren met een (relatief) recht profiel vind ik daarentegen prachtig!

Verder vind ik dikke billen mooi, ongespierde spillebovenbeentjes heb ik niets mee.

De kleur die ik het minst mooi vind is schimmel, ook van die kleine stippeltjes rond de ogen kunnen mij niet bekoren.