Afgelopen vrijdag werd ik al gebeld, door een meneer van minstens 65 jaar, die Sammie van de fokker had gekocht. Hij en de fokker waren vrienden, en hij kocht altijd de veulens van meneer. Meneer zelf is al dik in de 80, en samen hadden ze die middag uitgebreid gesproken over mijn brief. Nou, ze hadden het hartstikke leuk gevonden dat ik een brief had gestuurd.
De handelaar was er zo verbaasd over dat Sammie nu al 1.59m. meet; hij had het paard van de hand gedaan omdat hij bang was dat hij te klein zou blijven. De moeder van Sammie was maar 1.60m. en de vader Sjapoer dus 1.56m.
Omdat ik de moeite had genomen om fotos van Sammie te maken, waren de beide heren tot de conclusie gekomen dat [naam verwijderd] wel goed terecht was gekomen

Vanavond werd ik weer gebeld. Door een 21 jarige jongeman uit Winterswijk, die altijd op de paarden van de fokker heeft gereden. Hij herinnerde Sammie als veulen en als jaarling. Hij vertelde dat [naam verwijderd] vooral opviel omdat hij zulke lange benen had als veulen. Moeder schijnt kwa koppie het evenbeeld van haar vader Baccarat te zijn, zelfde kelur en bles

Hij beloofde me fotos toe te mailen, van Sammie als veulen met moeder, en van Sammie als jaarling. Die plaats ik natuurlijk meteen zodra die aankomen, voor jullie meelevende bokkers

Leuk he?! Zo zie ik maar weer, dit soort briefjes vinden mensen leuk. Ik heb nog wat teweeg gebracht daar in Winterswijk; ze hadden nooit verwacht er ooit wat van te horen...
Blijkt dat beestje uit Zuidlaren een ware fanclub te hebben