Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bianca41 schreef:Mijn vriendin vervoert met enige regelmaat paarden over 2500 km.Ze rijden aan één stuk door stoppen alleen om te voeren en drinken te geven.Hoe minder je ze van de trailer haalt hoe minder problemen zegt ze .
wolter schreef:Vreemd forum, dat bokt, als een Roemeen 2 friezen op een krappe [maar ze stonden er op dus het paste wel] trailer laad en 12 uur rijd, spreekt iedereen er schande van: [VN] Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd
Als een merrie 22 uur vervoerd moet worden adviseert men om door te rijden en vooral niet van de trailer halen.

Evelijn schreef:Ik verbaas me dat je dit in één keer zou willen doen. Ging meteen zoeken of er iets aan wetgeving is... en maximum duur voor paardenvervoer aan één stuk is 24 uur... maar dat is dus maximale en dan gaan ze er vast vanuit dat het met een vrachtwagen wordt gedaan.
Ik heb weleens achter mijn paard in de trailer aangereden met de auto... en ik verbaasde me erover hoeveel hij eigenlijk moest doen om zijn evenwicht te houden... en dit in ritje van 20 minuten met een zeer ervaren chauffeur.
44Myrthe44 schreef:Bianca41 schreef:Mijn vriendin vervoert met enige regelmaat paarden over 2500 km.Ze rijden aan één stuk door stoppen alleen om te voeren en drinken te geven.Hoe minder je ze van de trailer haalt hoe minder problemen zegt ze .
Dat klopt niet.
één uur in de trailer staat qua spierspanning gelijk aan 20 minuten draven. Je laat je paard toch ook geen uren achter elkaar draven??
wolter schreef:Vreemd forum, dat bokt, als een Roemeen 2 friezen op een krappe [maar ze stonden er op dus het paste wel] trailer laad en 12 uur rijd, spreekt iedereen er schande van: [VN] Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd
Als een merrie 22 uur vervoerd moet worden adviseert men om door te rijden en vooral niet van de trailer halen.
44Myrthe44 schreef:@ ikke: dan heb je wel een paard met een hele slechte conditie, dat ie na 20 minuten draven al drijfnat is! Mijn paard kan gerust een uur draven zonder ook maar een haartje nat te worden, dat is dus 3 uur op de trailer!
ikke schreef:44Myrthe44 schreef:@ ikke: dan heb je wel een paard met een hele slechte conditie, dat ie na 20 minuten draven al drijfnat is! Mijn paard kan gerust een uur draven zonder ook maar een haartje nat te worden, dat is dus 3 uur op de trailer!
Jij laat je paard dus wel een uur draven?? Dan zie ik al helemaal de inhoud van je boodschap niet!
Dus drie uur zou geen punt mogen zijn, maar 5 uur wel? Heb ik ook ooit gedaan, inkl een overtocht van 1,5 uur met de boot.......
Het probleem is echt niet dat staan op de trailer; HET probleem is de chauffeur en diens rijgedrag.