De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123ff

De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:08

Wat is de raarste manier waarop jij ooit van je paard ben gevallen?

Een filmpje erbij zou nog leuker zijn!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:10

1.
Op je paard springen omdat je zonder zadel gaat rijden en er vervolgens aan de andere kant weer afvallen.

2.
Van je paard afvallen en plat op je billen terecht komen tegen het de bakrand( gelukkig niet hard)
Kwam in stoelhouding tegen de rand terecht. :=

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:10

toen ik als penny zonder zadel en met een halstertje door de wei
was het scheuren in rengalop , en ik al helemaal scheef ging zitten voor de bocht
maar natuurlijk kan een pony geen bocht maken in rengalop ( wist ik toen niet := )
en viel ik er af :')

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:13

Helaas geen filmpje maar wel een beschrijving hoe ik ooit van mijn (vroegere) bijrijpaard ben gevallen.
Het was een heel braaf paard, deed geen stap verkeerd behalve...
... Toen ik aan het einde van de les mijn flesje water van de bakrand wilde pakken.
Ik stond al ietsje te ver van de rand af, maar dacht dat het me wel zou lukken als ik wat ging hangen.
En precies toen deed hij een pas naar binnen waardoor ik er aan de andere kant vanaf viel.

Leuk onderwerp voor een topic! Ik ben benieuwd naar andere verhalen.
(Ts: heb jij ook een leuk verhaal? Ben wel benieuwd hoe je op dit onderwerp gekomen bent)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:14

Gheghe... Dat was toen ik met mijn (destijds) kersverse verzorgpony voor het eerst wilde springen. Met barebackpadje op. Nou, ik wist toen nog niet dat meneer niet kon springen :') Wij in draf erop af en hij stond stil voor de hindernis en ik gleed er echt zo in slowmotion aan de voor/zijkant vanaf, heel droog.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:16

Op de manege tig jaar geleden,
Ik reed op roza en zat in galop. Ze stopte en ik viel er voorover af en nam het hoofdstel mee.
En dan sta je daar al 8 jarige verontwaardigd met een hoofdstel in je hand.
En iedereen lachen en ik stond daar van huh.

Anoniem

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:19

Langs de hals/schouder voorover met mijn handen eerst :+
(pony begon te bokken en ik had het geweldige idee om met mijn handen op de hals te steunen, alleen ging die net de bocht door en dus was zijn hals niet meer waar ik die verwachtte :Y) ).

Was van mijn allerliefste [***], toen nog in zijn manègeperiode... was een lieve pony hoor :P :))

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:19

lrtj_ schreef:
Op de manege tig jaar geleden,
Ik reed op roza en zat in galop. Ze stopte en ik viel er voorover af en nam het hoofdstel mee.
En dan sta je daar al 8 jarige verontwaardigd met een hoofdstel in je hand.
En iedereen lachen en ik stond daar van huh.

Bij mij op de manege ook een keer, maar dan met springen. Kindje aan de ene kant van de sprong met hoofdstel, pony aan de andere kant :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:22

Die hoofdstellen toch ook :+
Heb ook iemand geweten die dit met een buitenrit aan de hand had .. zat ze ineens in de modder met het hoofdstel in haar handen :Y) Paardje bleef gelukkig heel braaf achter haar staan :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:25

Samen met een vriendin op haar haflinger willen zitten, Ik zat er op zonder zadel, zij wilde via de bakrand achterop klimmen, pony doet een stapje opzij, vriendin had mijn schouders vast dus ik was uit evenwicht..
Resultaat: Ik ernaast, zij op der pony der kont en van het lachen gleed zij er ook af!
je kan wel raden hoe hard wij gelachen hebben haha!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:25

Vroegah in de manegeles hadden we een erg snelle merrie.Ze liep een keer mee in de springles.Het meisje dat er op zat deed erg haar best om haar bij zich te houden maar opeens spoot ze toch weg richting de hindernis...maar zo hard dat ze letterlijk onder het meisje wegschoot en zij, in verlichte-zit-houding op haar pootjes terecht kwam :') Vervolgens stomverbaasd onder zich keek en vervolgens naar het paard, wat zonder ruiter perfect de dubbelsprong nam _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:26

[***] schreef:
Die hoofdstellen toch ook :+
Heb ook iemand geweten die dit met een buitenrit aan de hand had .. zat ze ineens in de modder met het hoofdstel in haar handen :Y) Paardje bleef gelukkig heel braaf achter haar staan :')

Nehh die van mij zou denken grasjes waar zijn ze :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:26

Denk dat paardje zelf nog niet door had wat er nu eigenlijk gebeurd was :Y)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:27

4 keer in mijn hele rijleven gevallen ( rij zon 7 tot 8 jaar ).

1. op je pony willen stappen, geholpen worden omdat je nog erg klein was om er alleen om te klimmen maar over de.pony heenvallen omdat je te hoog werd opgetild.
2. in galop, ponytje ging heel de tijd met hoofd tussen voorbenen lopen (veel te overdreven aan de teugel dus) en ineens stopt ie van galop ineens stil en hoofdje weer omlaag waardoor ik een koprol over zn nek maakte en voor zn voorbeentjes op mn kont terecht kwam, gezicht gewoon vooruit, met de teugels nog keurig in mijn handjes.
3. allereerste les, gingen we tikkertje doen. oke echt heel dom van mij maar ik kon nog niks. je mocht alleen in stap en draf maar mijn ponytje vloog in galop wat ik niet had verwacht en toen vloog ik eraf :P
4. we hadden les in de binnenbak buiten scheurde er 3 keer keihard ( en steeds harder ) een motor voorbij, mijn pony schrok zo erg ging bokken en stijgeren in rengalop ervandoor en daardoor viel ik er ook af.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:30

Op mijn lease pony mijn vriendin gaf een voetje en ik gleed er aan de andere kant heel droog weer af en zij vroeg zo gaat het goed en kom ik zo onder de bui heel vrolijk hier ben ik!

Voor de rest niet veel gevallen maar het is wel een wonder dat ik blijf zitten zonderzadel met een vriendin achter op die aan je loopt de duwen hihi

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:30

Athena1982 schreef:
(Ts: heb jij ook een leuk verhaal? Ben wel benieuwd hoe je op dit onderwerp gekomen bent)

1. M'n bijrijdpony maakte een super-spastische beweging in galop en ik viel op haar nek (ik zat ook helemaal niet op te letten) en ze stapte daarna gewoon rustig door alsof er nooit iets was gebeurd, mijn instuctrice m'n moeder en ik lachen omdat en ik moest uiteindelijk zo hard lachen dat ik er vanaf viel. We kwamen niet meer bij (ik heb echt nooit zo hard gelachen := ). M'n bijrijdpony stond er echt zo bij van 'Wat is dit nou weer?' :')

2. Ik wilde een keertje zonder zadel opstappen vanaf de bakrand en ik zat er half op toen m'n bijrijdpony besloot dat het tijd was om weg te draven. :')

kiki1976

Uhhh wij waren in een gebied waar je toen nog met de paarden mocht zwemmen, maar ook heerlijk kon rijden.
Bij de recreatieplas zat ook een klein tentje met terras, maar ze verkochten er ook ijsjes. Dus zoals zo vaak gingen we onderweg een ijsje halen.
(we reden zonder zadel omdat we eerst van plan waren het water in te gaan, wat de paardjes altijd heerlijk vonden).

Maar goed dan heb je een lekker ijsje en dan je ga je gewoon weer op je paard zitten. Nee niet gewoon maar in dames zit. Pony schrok en deed een sprong opzij (en ging gelijk weer door met gras eten) en ik? Tja ik zat met een grote plof op m'n billen op de grond _O-

Anonimo12

De lolligste keer was toch wel toen ik op een eigenwijze Fjord reed in de manegeles! Pony'tje deed netjes galopperen, tot mevrouw besloot een scherpe bocht te maken, keihard te galopperen en een sliding stop te maken. Ik had niks in de gaten, maar hoorde mijn instructrice zich kapot lachen. Stond ik naast de pony met mijn beugel in de hand. Die was los gekomen van het zadel :+ Blijkbaar was ik in plaats van gevallen heel acrobatisch afgestegen. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat ik met die beugelriem in mijn hand deed :')

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:33

Eerste paardrijles pony draaft aan en staat ineens weer stil ik vlieg er overheen en kom gwn op mijn voeten te staan

Met een wedstrijd springt de pony naar links en ik ging naar rechts ik vlieg eraf als batman en kom terecht op mijn neus (had wel een cap op)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:34

Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:36

Sophiemariab schreef:
Athena1982 schreef:

1. M'n bijrijdpony maakte een super-spastische beweging in galop en ik viel op haar nek (ik zat ook helemaal niet op te letten) en ze stapte daarna gewoon rustig door alsof er nooit iets was gebeurd, mijn instuctrice m'n moeder en ik lachen omdat en ik moest uiteindelijk zo hard lachen dat ik er vanaf viel. We kwamen niet meer bij (ik heb echt nooit zo hard gelachen := ). M'n bijrijdpony stond er echt zo bij van 'Wat is dit nou weer?' :')

2. Ik wilde een keertje zonder zadel opstappen vanaf de bakrand en ik zat er half op toen m'n bijrijdpony besloot dat het tijd was om weg te draven. :')

Hahahaha ik zie t zo voor me! Leuk!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:36

1 keer op me pony willen stappen zonder zadel, hing er half op beestje ging er bokkend vandoor
Heb me kunnen vasthouden en viel tegen de muur met me kont
En 3 weken terug met springen ging niet helemaal goed
Bleef net zitten, paardlief stond bijna stil ik wil weer goed gaan zitten, gaat er bokkend vandoor gevolg met me hoofd tegen de bakrand.. (heb een nieuwe cap moeten kopen :o)
Ik heb iets met bakranden
Want als heel klein meisje ben ik ook ooit tussen de draden door gevlogen van een buitenbak (heb 2 jaar niet durven galopperen...)

En 1 keer op de manege met een koprol van me paard gevallen
Paard stond aan de ene kant vd hindernis en ikke aan de andere kant
En 2x in een halfuur gevallen ook met springen
Had me knieën er niet goed aan XD sindsdien heb ik me knieën er altijd goed aan haha

En verder waren t gewoon vallen
niet spectaculair ofzo
Maar door die pony die ik nu rij heb ik nog beter leren zitten haha
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 27-02-13 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:37

dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

:')

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:38

Vanuit dameszit in draf achterover eraf waarna ik nog een koprol achterover in het zand maakte. :')

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:38

Echt ik lach me dood hier, wat een toffe verhalen allemaal!