GRATIS Fries paard?!?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

GRATIS Fries paard?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:21

Mooie Fries paard gratis voor adoptie

Mijn naam is Maria, ik heb een mannelijk paard Friese ruin uit te geven voor adoptie gratis op elk lichaam geïnteresseerd in het geven van het paard een liefdevolle en zorg thuis, de reden dat ik het paard weg te geven, want, Ik had onlangs een ernstig auto-ongeluk en mijn dokter zei dat ik niet in staat zijn om weer lopen, ben ik momenteel op een rolstoel, en zal niet in staat zijn om mijn paard rijden, het paard dan 6 jaar nu, is een grote prachtige zwarte Friese paard is zeer vriendelijk en houdt van spelen met kleine kinderen en andere paarden, zijn naam is Lolly. (email heb ik maar weggelaten)

OK, Shetties... gratis. Ok. Weet ik nu wel... maar FRIESE PAARDEN????? Heerst er tegenwoordig een paardenoverschot ofzo? :oo

http://www.adoos.nl/post/12727216/mooie ... or_adoptie

Borisje

Re: GRATIS Fries paard?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:24

Iedereen kan toch aan de advertentie lezen dat hier niks van klopt :P Vreemd Nederlands, en bij een gratis Fries paard zou ik zeker mijn vraagtekens zetten.
Zal wel oplichterij zijn. :j Of iemand die zich flink verveeld.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:26

Oplichterij, het paard wordt naar je opgestuurd als je de transportkosten van te voren ophoest. Je raadt al je krijgt het dier nooit.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:26

Ik zou deze advertentie niet al te serieus nemen. Het is warrig geschreven en ik zelf geloof het verhaal niet helemaal.
Bovendien vind ik het niet netjes dat je deze advertentie zomaar op Bokt zet.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:27

HorseyDude schreef:
Mooie Fries paard gratis voor adoptie

Mijn naam is Maria, ik heb een mannelijk paard Friese ruin uit te geven voor adoptie gratis op elk lichaam geïnteresseerd in het geven van het paard een liefdevolle en zorg thuis, de reden dat ik het paard weg te geven, want, Ik had onlangs een ernstig auto-ongeluk en mijn dokter zei dat ik niet in staat zijn om weer lopen, ben ik momenteel op een rolstoel, en zal niet in staat zijn om mijn paard rijden, het paard dan 6 jaar nu, is een grote prachtige zwarte Friese paard is zeer vriendelijk en houdt van spelen met kleine kinderen en andere paarden, zijn naam is Lolly. (email heb ik maar weggelaten)

OK, Shetties... gratis. Ok. Weet ik nu wel... maar FRIESE PAARDEN????? Heerst er tegenwoordig een paardenoverschot ofzo? :oo

http://www.adoos.nl/post/12727216/mooie ... or_adoptie

het is vast oplichterij, maar er is wel inderdaat een paardenoverschot, want daarom komt er steeds meer paardvlees ofzo :(
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 17-02-13 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:28

Het lijkt mij idd ook oplichting. Erg foute spelling en een fries van 6 jaar weggeven?

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:30

paardenoverschot is er al jaren, da's niks nieuw, maar of dit nu betrouwbaar is... :') Ik betwijfel het.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:31

Staan wel meer advertenties op die site, waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Zo staat er ook eentje met ingebouwde barok.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:35

Deze mensen hebben al op verschillende advertenties gezet ook op MP, je mag de transportkosten betalen dan krijg je de fries. Jij betaalt netjes, maar naar de fries kun je fluiten.
Heb ooit eens een mail gestuurd naar hun en krijg dan een heel zielig verhaal.
Heb toen gevraagt of ze mee een foto van de papieren willen sturen, die kreeg ik, maar was een paspoort die ik nog nooit gezien had en ook den naam van het paard was veranderd. Heb dit toen naar het friese stamboek gestuurd en daar zeiden ze wat ik dus dacht.

De foto van die fries was de friese hengst van iemand die ik ken, vandaar dat ik ook op de advertentie gereageert heb.
Heb dit ook verschillende keren bij marktplaats en speurders door gegeven en steeds hebben ze netjes de advertenties verwijderd. Misschien moet je deze advertentie ook maar even door geven dat ie niet klopt.
Trap er dus niet in, want je bent je geld kwijt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:39

uudje schreef:
Deze mensen hebben al op verschillende advertenties gezet ook op MP, je mag de transportkosten betalen dan krijg je de fries. Jij betaalt netjes, maar naar de fries kun je fluiten.
Heb ooit eens een mail gestuurd naar hun en krijg dan een heel zielig verhaal.
Heb toen gevraagt of ze mee een foto van de papieren willen sturen, die kreeg ik, maar was een paspoort die ik nog nooit gezien had en ook den naam van het paard was veranderd. Heb dit toen naar het friese stamboek gestuurd en daar zeiden ze wat ik dus dacht.

De foto van die fries was de friese hengst van iemand die ik ken, vandaar dat ik ook op de advertentie gereageert heb.
Heb dit ook verschillende keren bij marktplaats en speurders door gegeven en steeds hebben ze netjes de advertenties verwijderd. Misschien moet je deze advertentie ook maar even door geven dat ie niet klopt.
Trap er dus niet in, want je bent je geld kwijt.

Heb de advertentie al geflagged :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:25

Goed zo!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:47

Blijf me afvragen of er nu mensen zijn die er in trappen... Dingen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn meestal fake?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:49

Sommige mensen zie ik daar wel intrappen hoor..

Wel slim bedacht voor paardenmensen die aardig willen zijn..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:50

Er zijn vast mensen die daar in trappen want het barst van zulke advertenties. Niet alleen paarden, ook honden en auto's die je voor een habbekrats zogenaamd kunt kopen, alleen even de transportkosten overmaken en dan komt de auto vanzelf. Niet dus. Is allemaal oplichterij, die foto's halen ze van internet en gebruiken ze voor de advertenties.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:53

Dit ruikt naar oplichterij :j
De verwarde manier van schrijven, de weinig nuttige details die er in staan, geen foto bij de advertentie, etc.

Niet een advertentie die ik zou vertrouwen :n
Maar er zullen vast mensen in trappen en op die manier zal de adverteerder wel aan geld komen gok ik zo :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:55

FriesWytske schreef:
Staan wel meer advertenties op die site, waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Zo staat er ook eentje met ingebouwde barok.

:') _O-

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die die advertentie serieus nemen.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:57

wat een verwarrende tekst zeg, vaag gedoe.. zal het meteen weg klikken klopt niks van :(

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:58

wat een nederlands heuheum oplichterij eigenlijk moete we dit melden

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:00

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:03

Maar kijk... dat mensen het geloven ok.. maar dan reageren van "kan ik komen kijken" en dan afgekapt worden, dan weet je al genoeg toch?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:05

Tja..Dan denk je misschien niet zo ver na?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:07

Er was hier trouwens (dat is wel helemaal goed gegaan) iemand die een veulen had gekocht dat ze alleen via internet had gezien? (Twijfel of ze toen in het echt nog is gaan kijken eigenlijk.. maar dat ging goed..) Vraag me even af hoe diegene dat heeft gedaan :S)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:09

Haha zo stond er nog een waarin oa in stond mooie en zeer aanhankelijk persoonlijkheden(een paard met meerdere persoonlijkheden :D goh bijzonder) en werd geleverd met speeltjes pakket,wat wil je nog meer :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:39

Aan de schrijfwijze kun je al merken dat het vertaald is. Klopt van geen kante snap echt niet hoe mensen hier in kunnen trappen. Ligt er zo dik boven op.
Maar goed je hebt mensen die overal in trappen. Best sneu maar ergens kan ik daar ook geen medelijden mee hebben. Beetje research en je bent er zo achter.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:42