Ik wil een pony maar heb geen geld .geen geld geen pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanjaluna

Ik wil een pony maar heb geen geld .geen geld geen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 13:02

Ik heb mijn pony te koop op bokt.
er zijn best veel mensen die reageren.

Maar ook veel mensen die op afbetaling willen kopen
of vragen of hij nog mag blijven staan tot ze genoeg geld hebben gespaart
.

Nou had ik weer een jongstel die al een pony hebben maar ze willen graag er een pony bij.
Of hij dan langer mag blijven zo dat ze geld konden sparen om hem te kopen.
Deze vraag heb ik al 3 x gehad

Het zelfde met pony opafbetaling. 100 euro per maand.

Nou wil ik graag een goed huisje voor mijn pony

Wat vinden jullie er van.

Geen geld geen pony

Ik weet niet goed hoe ik dit moet op schrijven ben .

LokiDH

Re: Ik wil een pony maar heb geen geld .geen geld geen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:04

Geen geld geen verkoop, ook niet wachten tot mensen het hebben gespaard.
Vind je in tussentijd iemand gewoon verkopen.

Nooit op afbetaling!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:06

Negeren zulke berichten en wachten tot er wel iets serieus komt.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:07

Ik zou niet op afbetaling doen. Ookal stel je een contract op en ze betalen niet. Dan nog heb je niet zo maar geld als ze niet betalen en ook niet je pony terug. En wat als er iets met je pony gebeurd. Dan betalen ze helemaal niet meer.
Wat betreft het reserveren van de pony tot ze voldoende geld hebben. Hoe lang is dat dan? Als dat over een maand is, kan je hem reserveren met bv een aanbetaling. Is het langer dan zou ik het niet doen.
Ik zou tegen de mensen zeggen die jou benaderen. Geen geld geen pony. Als je twee euro hebt, kan je er geen tien uitgeven en zal je eerst moeten SPAREN voordat je er tien kan uitgeven.
Laatst bijgewerkt door tjady op 09-02-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:07

Precies, ik zou nooit op afbetaling doen. Als ze het geld al niet hebben om een pony in 1x te kopen, wat als ze in één keer veel geld moeten betalen aan de DA of iets anders.. Dan kunnen ze dat niet. Daarnaast, het is vaak genoeg fout gegaan met kopen op afbetaling. Dat mensen uiteindelijk gewoon niet meer betalen.. En dan zit je. Als je dan je geld nog wilt hebben, mag je er een rechtszaak van gaan maken en dat is veel gedoe en kost ook nog wat.. Dat je dan een contract hebt zegt uiteindelijk niet zo heel veel.

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 13:10

Maar als je geen geld heb reageer dan niet denk ik dan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:11

het zal je verbazen hoeveel mensen er reageren die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven :n als de aanschaf eenmaal gemaakt is moet er toch ook nog geld zijn voor dierenartskosten en eventuele onverwachtse rekeningen, en ik ben bang dat zulke mensen ook niet goed nadenken over de kosten na de aanschaf.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:11

Tja. Als ze geen geld hebben om de pony te kopen, dan hebben ze ook geen geld om hem te onderhouden. En dat is toch ook van belang. Voor je het weet gaat de pony van hand tot hand.

Er zijn altijd mensen die dit proberen, maar je kan beter wachten tot er wel een serieuze koper voorbij komt. De handel ligt behoorlijk stil, maar dat is geen reden om dan maar op dit soort dingen in te gaan.

Straks ben je de pony kwijt, maar heb je geen geld. Dat gebeurt zo maar. Op bokt staan veel verhalen met dit soort ervaringen beschreven.

Dus wat Goof en Loki hierboven zeggen.

Ik heb even op de advertentie gekeken, maar er staan erg veel spelfouten en onduidelijke dingen in. Misschien even verbeteren, zodat de juiste mensen gaan reageren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:13

Ik was op internet aan 't kijken voor minipony's vorig jaar maart, omdat ik graag een mini pony wilde. Nu wist ik dat ik het aankoop bedrag niet in 1x kon betalen, (wilde een mooie luxe, geen shet) dus hield ik het bij kijken, tot ik helemaal verliefd werd op Bright, mijn huidige pony.
Heb toen gemaild, dat ik helemaal verliefd op 'm was, en wat de minimale prijs was. Deze was alsnog te hoog, toen heb ik de afspraak gemaakt dat ik hem kwam bekijken en als ik hem dan nog gaaf vond en zij mij in het echt had gezien (toch voor vertrouwen), we verder zouden kijken. Zijn fokker en ik klikte goed, Bright en ik klikte goed, dus hebben we besloten dat ik hem op afbetaling zou kopen. Hij is die week daarna met me mee gegaan en ik heb hem netjes in afgesproken termijnen betaald.

Zijn fokker en ik hebben nog onwijs leuk contact en ik ben super dankbaar dat het op deze manier heeft kunnen gaan. Zij haar geld en een leuk huis voor haar pony, en ik een maatje voor 't leven waar ik gek op ben. :j (maar een pony, weet niet hoe duur die is, maar met 100eu per maand, zijn ze je nog wel een paar jaar aan het afbetalen denk ik? _O- )

(En ja, ik kan mijn stalling, dierenarts, hoefsmid en zijn verzekering gewoon betalen hoor! :j )

Edit; hoor net van m'n vader dat je ook via ING (geloof ik) een contractje kan maken, een soort incasso, dan moet je daar allebei tekenen en schrijft ING het iedere maand over, dat je zeker bent van je geld.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 09-02-13 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:15

wij hebben zelf ook een haflinger te koop staan ook veel mailtjes gehad op afbetaling wij hebben gezegt is best maar de pony blijft zolang hier staan en u krijgt het paspoort pas als de pony helemaal betaald is
en ik vraag me dat ook altijd af waar gaan ze het paard van onder houden

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:15

Ik vind beetje raar,
wat @zoutenootjes,, al zegt...geen geld om te kopen is ook geen geld om het te onderhouden.

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 13:24

micksage schreef:
wij hebben zelf ook een haflinger te koop staan ook veel mailtjes gehad op afbetaling wij hebben gezegt is best maar de pony blijft zolang hier staan en u krijgt het paspoort pas als de pony helemaal betaald is
en ik vraag me dat ook altijd af waar gaan ze het paard van onder houden

Ja dat bedoel ik. Aan de enne kant wil je graag verkopen maar aan de andere kant waar komt hij terecht. En als ze echt ziek worden

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 13:27

Joscaa schreef:
Ik was op internet aan 't kijken voor minipony's vorig jaar maart, omdat ik graag een mini pony wilde. Nu wist ik dat ik het aankoop bedrag niet in 1x kon betalen, (wilde een mooie luxe, geen shet) dus hield ik het bij kijken, tot ik helemaal verliefd werd op Bright, mijn huidige pony.
Heb toen gemaild, dat ik helemaal verliefd op 'm was, en wat de minimale prijs was. Deze was alsnog te hoog, toen heb ik de afspraak gemaakt dat ik hem kwam bekijken en als ik hem dan nog gaaf vond en zij mij in het echt had gezien (toch voor vertrouwen), we verder zouden kijken. Zijn fokker en ik klikte goed, Bright en ik klikte goed, dus hebben we besloten dat ik hem op afbetaling zou kopen. Hij is die week daarna met me mee gegaan en ik heb hem netjes in afgesproken termijnen betaald.

Zijn fokker en ik hebben nog onwijs leuk contact en ik ben super dankbaar dat het op deze manier heeft kunnen gaan. Zij haar geld en een leuk huis voor haar pony, en ik een maatje voor 't leven waar ik gek op ben. :j (maar een pony, weet niet hoe duur die is, maar met 100eu per maand, zijn ze je nog wel een paar jaar aan het afbetalen denk ik? _O- )

(En ja, ik kan mijn stalling, dierenarts, hoefsmid en zijn verzekering gewoon betalen hoor! :j )

Edit; hoor net van m'n vader dat je ook via ING (geloof ik) een contractje kan maken, een soort incasso, dan moet je daar allebei tekenen en schrijft ING het iedere maand over, dat je zeker bent van je geld.

Ja zo kan het ook

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:29

Geen geld geen pony zou ik ook zeggen.
Een afbetalingsregeling zou kunnen, bv een maandelijks bedrag en ze kunnen dan bij jou thuis de pony zien en eventueel rijden, is hij uiteindelijk afbetaald dan nemen ze hem maar mee, als ze ergens halverwege ineens beslissen om een andere pony te kopen, tja dan zijn ze dus het betaalde bedrag kwijt, soort van lease (huur)contract eigenlijk, maar het is dan meestal ook de gewoonte dat je een deel extra rekent voor de stalling .
Voor de koper is het zeker het voordeligst boter bij de vis, geld op tafel en na betaling de pony meenemen.
Dit geeft in de meeste gevallen het minst kans op discussies.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:29

Er was een tijdje geleden een topic dat heette 'verkopen verleasen, daar gaat je vertrouwen.' Was een heel droevig verhaal, met een lange nasleep. Ik heb zelf 1 paard, en daar hou ik het, denk ik, bij. Dat is gewoon om de kosten in de hand te houden beter. Als er wat is, kan ik hem zo naar de kliniek brengen. Als ik er twintig zou hebben zou dat toch wat lastiger worden. En tijd speelt ook een rol. Werk, studie, familie, etc. brengen ook verplichtingen met zich mee.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:23

Het blijft raar dat mensen toch reageren dan. En ik blijf altijd mijn bedenkingen erbij hebben of het dan serieus is en wat als er een DA-rekening binnenkomt of weet ik veel wat? Als ze nu al het aanschaf niet bedrag kunnen betalen; wat doen ze dan wel niet daarmee? :S

Ik heb gewoon niet zo veel vertrouwen in mensen dat het goedgaat. Of stel dat de pony net verkocht is, ze moeten nog x bedrag afbetalen en er gebeurd iets met de pony... Noem mij een doemdenken, maar ik zou het niet snel doen. (kijk, als het om 100-200 euro gaat die pas een maand later komt, ander verhaal natuurlijk.. maar bij grote bedragen nee...)

Het kan nog erger.. Jaren terug een mail gehad toen ik een verzorgster zocht dat ik het paard maar gratis weg moest geven als ik toch geen tijd er voor had en dat ik maar een slechte eigenaar was :') En waarom aan haar? Want ze had een ziekte overleefd en had recht om te genieten van het leven :') Dus neem het niet al te serieus alles wat je als reactie krijgt. Serieuze mensen willen komen kijken en gaan vaak niet boven hun budget kijken (neem aan dat vraagprijs bij de advertentie staat... anders is het natuurlijk altijd even een mailtje sturen waard, stel dat de prijs heel erg meevalt), want dat is voor 2 kanten tijd weggooien :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:44

Ja indd,
Toen bij mijn oude verzorgpony's verkochten we ook konijnen voor één 10'tje!
Zegt een vrouw... 'Ja heb niet genoeg geld ofzoiets iets dergelijks.. en wou ze steeds minder voor het konijn betallen..
Denk echt soms.. als je de aanschaf niet betallen kan.. dan onderhouden zeker niet..
koop dan een knuffelkonijn ofso

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:47

Ik zou geen zaken doen met zulke mensen. Als ze nu al geen geld hebben om de pony te kopen, hoe moet dat dan als 'ie een keer ziek wordt? In laten slapen omdat er geen geld is.

In deze tijd duurt het verkopen van paarden gewoon wat langer, ik zou je pony nog even lekker houden en wachten tot er iemand komt die 'm wel kan betalen en onderhouden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:08

De pony verkopen op afbetalingsregeling zou ik nooit doen, behalve als de mensen niet zo ver bij je vandaan wonen en vaak kunnen komen. En als ze alles afbetaald hebben, kunnen ze de pony dan ophalen.
De mensen die zeggen dat ze later willen kopen, kan ik begrijpen, bovendien is het nu minder mooi weer om te rijden, tenzij ze stalling hebben op een pensionstal. Maar je kunt dan beter contact houden met mensen die je pony later willen kopen, paarden staan nu eenmaal langer te koop, er komt heus wel een keer iemand die serieus interesse heeft en je pony meteen koopt.
Zo niet, dan kunnen die mensen hem kopen, die eerst willen sparen.
Ik had vorig jaar ook een pony te koop, na 9 maanden pas werd zij verkocht, ik had er genoeg van, uiteindelijk heeft toch iemand haar gekocht, ze staat hier in de buurt ergens ook nog. Gewoon geduld hebben.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:23

Ik zou ook denken geen geld, geen pony. Was laatst een topic van iemand die ook al zo verbaasd was dat er allerlei mensen reageerden met ik bied een heel goed tehuis, mag ik 'm gratis of voor een extreem laag bedrag. Zaten een hoop mensen die het erg normaal vonden gratis gezonde paarden te krijgen (onder het motto als iemand er een gratis of bijna gratis wil geven waarom zou ik er dan meer voor betalen). Mijn ding is het ook niet, je koopt een paard imo niet omdat het zo goedkoop of gratis is, maar omdat je verwacht er jarenlang plezier van te hebben. En dan zou gewoon de waarde betalen ook geen probleem moeten zijn. Vraag me dan ook af om wat voor bedragen het gaat, zeker bij pony's. Het lijkt me, als je ook een paard kan bekostigen, toch niet zo heel moeilijk om aan 1000-1500 euro te komen.

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:27

Fleurtje100 schreef:
Ik zou ook denken geen geld, geen pony. Was laatst een topic van iemand die ook al zo verbaasd was dat er allerlei mensen reageerden met ik bied een heel goed tehuis, mag ik 'm gratis of voor een extreem laag bedrag. Zaten een hoop mensen die het erg normaal vonden gratis gezonde paarden te krijgen (onder het motto als iemand er een gratis of bijna gratis wil geven waarom zou ik er dan meer voor betalen). Mijn ding is het ook niet, je koopt een paard imo niet omdat het zo goedkoop of gratis is, maar omdat je verwacht er jarenlang plezier van te hebben. En dan zou gewoon de waarde betalen ook geen probleem moeten zijn. Vraag me dan ook af om wat voor bedragen het gaat, zeker bij pony's. Het lijkt me, als je ook een paard kan bekostigen, toch niet zo heel moeilijk om aan 1000-1500 euro te komen.

Mijn pony staat te koop voor 750 euro bijna 3 e pony

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:44

BobbieLover schreef:
Ik vind beetje raar,
wat @zoutenootjes,, al zegt...geen geld om te kopen is ook geen geld om het te onderhouden.

Ben ik het ook helemaal mee eens!
de stalling, toebehoren, stro en voer, weides, enz.
Alles komt erbij kijken, sommige mensen beseffen zich dat niet.

Ik denk dat je paardje het beter afkomt als je niet op afbetaling verkoopt, want die mensen zullen hem waarschijnlijk niet alles kunnen geven wat hij nodig heeft.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:25

:)
kim_dura schreef:
BobbieLover schreef:
Ik vind beetje raar,

Ben ik het ook helemaal mee eens!
de stalling, toebehoren, stro en voer, weides, enz.
Alles komt erbij kijken, sommige mensen beseffen zich dat niet.

Ik denk dat je paardje het beter afkomt als je niet op afbetaling verkoopt, want die mensen zullen hem waarschijnlijk niet alles kunnen geven wat hij nodig heeft.

Dat is inderdaad waar!
Ik vind het sowieso belachelijk..
Dat mensen willen afbetallen.. dan heb je gewoon geen geld genoeg denk aan
200 euro per maand.. of meer kunnen ze hem dat geven?
dadelijk word die ziek.. moet het paardje dan maar lijden van de pijn..
De dieren moeten zich niet aanpassen aan ons.. wij aan hun.
Dus heb je geld genoeg schaf een paard aan,, en anders doe het gewoon niet.. het is dan gewoon niet eerlijk :)
ga dan gewoon op een manege rijden.. of lease etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:27

Als ze nu het geld er eingelijk al niet voor hebben, hoe moet het dan als de pony straks van henzelf is?
Kunnen ze de stalling dan wel betalen, of als hij ziek wordt, de dierenarts?
Als je een goed nieuw baasje voor hem zoekt, zou ik hem niet verkopen aan mensen die er nu al geen geld voor hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:37

Joscaa schreef:

Als er geen geld op de rekening staat gaat die incasso er ook niet af.

@TS : vast houden aan je standpunt. Geen geld = geen pony.

Ik ben het niet helemaal eens met de opmerking dat als je de aanschaf niet kan betalen dat de rest er ook niet is. Sommige mensen hebben daar een reservepot voor waar enkel noodgevallen als DA, etc. uit betaald worden. Het kan best dat die tegen "hun" dier aanlopen als de pot voor extra uitgaves/aanschaf leeg is.