Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als de aanschaf eenmaal gemaakt is moet er toch ook nog geld zijn voor dierenartskosten en eventuele onverwachtse rekeningen, en ik ben bang dat zulke mensen ook niet goed nadenken over de kosten na de aanschaf. 
(maar een pony, weet niet hoe duur die is, maar met 100eu per maand, zijn ze je nog wel een paar jaar aan het afbetalen denk ik?
)
)micksage schreef:wij hebben zelf ook een haflinger te koop staan ook veel mailtjes gehad op afbetaling wij hebben gezegt is best maar de pony blijft zolang hier staan en u krijgt het paspoort pas als de pony helemaal betaald is
en ik vraag me dat ook altijd af waar gaan ze het paard van onder houden
Joscaa schreef:Ik was op internet aan 't kijken voor minipony's vorig jaar maart, omdat ik graag een mini pony wilde. Nu wist ik dat ik het aankoop bedrag niet in 1x kon betalen, (wilde een mooie luxe, geen shet) dus hield ik het bij kijken, tot ik helemaal verliefd werd op Bright, mijn huidige pony.
Heb toen gemaild, dat ik helemaal verliefd op 'm was, en wat de minimale prijs was. Deze was alsnog te hoog, toen heb ik de afspraak gemaakt dat ik hem kwam bekijken en als ik hem dan nog gaaf vond en zij mij in het echt had gezien (toch voor vertrouwen), we verder zouden kijken. Zijn fokker en ik klikte goed, Bright en ik klikte goed, dus hebben we besloten dat ik hem op afbetaling zou kopen. Hij is die week daarna met me mee gegaan en ik heb hem netjes in afgesproken termijnen betaald.
Zijn fokker en ik hebben nog onwijs leuk contact en ik ben super dankbaar dat het op deze manier heeft kunnen gaan. Zij haar geld en een leuk huis voor haar pony, en ik een maatje voor 't leven waar ik gek op ben.(maar een pony, weet niet hoe duur die is, maar met 100eu per maand, zijn ze je nog wel een paar jaar aan het afbetalen denk ik?
)
(En ja, ik kan mijn stalling, dierenarts, hoefsmid en zijn verzekering gewoon betalen hoor!)
Edit; hoor net van m'n vader dat je ook via ING (geloof ik) een contractje kan maken, een soort incasso, dan moet je daar allebei tekenen en schrijft ING het iedere maand over, dat je zeker bent van je geld.

En waarom aan haar? Want ze had een ziekte overleefd en had recht om te genieten van het leven
Dus neem het niet al te serieus alles wat je als reactie krijgt. Serieuze mensen willen komen kijken en gaan vaak niet boven hun budget kijken (neem aan dat vraagprijs bij de advertentie staat... anders is het natuurlijk altijd even een mailtje sturen waard, stel dat de prijs heel erg meevalt), want dat is voor 2 kanten tijd weggooien
Fleurtje100 schreef:Ik zou ook denken geen geld, geen pony. Was laatst een topic van iemand die ook al zo verbaasd was dat er allerlei mensen reageerden met ik bied een heel goed tehuis, mag ik 'm gratis of voor een extreem laag bedrag. Zaten een hoop mensen die het erg normaal vonden gratis gezonde paarden te krijgen (onder het motto als iemand er een gratis of bijna gratis wil geven waarom zou ik er dan meer voor betalen). Mijn ding is het ook niet, je koopt een paard imo niet omdat het zo goedkoop of gratis is, maar omdat je verwacht er jarenlang plezier van te hebben. En dan zou gewoon de waarde betalen ook geen probleem moeten zijn. Vraag me dan ook af om wat voor bedragen het gaat, zeker bij pony's. Het lijkt me, als je ook een paard kan bekostigen, toch niet zo heel moeilijk om aan 1000-1500 euro te komen.
BobbieLover schreef:Ik vind beetje raar,
wat @zoutenootjes,, al zegt...geen geld om te kopen is ook geen geld om het te onderhouden.
kim_dura schreef:BobbieLover schreef:Ik vind beetje raar,
wat @zoutenootjes,, al zegt...geen geld om te kopen is ook geen geld om het te onderhouden.
Ben ik het ook helemaal mee eens!
de stalling, toebehoren, stro en voer, weides, enz.
Alles komt erbij kijken, sommige mensen beseffen zich dat niet.
Ik denk dat je paardje het beter afkomt als je niet op afbetaling verkoopt, want die mensen zullen hem waarschijnlijk niet alles kunnen geven wat hij nodig heeft.
Joscaa schreef:Edit; hoor net van m'n vader dat je ook via ING (geloof ik) een contractje kan maken, een soort incasso, dan moet je daar allebei tekenen en schrijft ING het iedere maand over, dat je zeker bent van je geld.