Hoe is het mogelijk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamavrend

Hoe is het mogelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:01

Zal in het kort even mijn verhaal er op zetten. Hoop dat ie op de goede plek staat.

Ik ben een vrouw van 34 met 2 kindjes.
Vroeger veel paard gereden maar de laatste 20 jaar eingelijk niet.
Maar de liefde voor paarden is er altijd gebleven, heb ook altijd geroepen OOIT komt er een eigen paardje.
Als de kinderen wat ouder zijn dan wordt het allemaal wat makkelijker.
Nu hebben we in september de stoute schoenen aan getrokken en ons 2 onder 1 kapper te koop gezet om mijn droom een keer te waar te maken en een huisje te kopen met een stukje grond voor een paardje.
Sinds die tijd ben ik ook al aan het rond kijken geweest van oke welk paardje zoek ik en wat verwacht dat paardje van mij wat ik waar kan maken.
Toen kwam ik in november Sandor tegen en was op slag verliefd en ja het huisje hebben we dus nog niet maar het paardje al wel.
Wat heerlijk verwend wordt op een pensionstal.
Hier ga ik natuurlijk elke dag naar toe.
Nu komt voor mij het ongelofelijke ik heb al jaren last van heftige migraine zeker 2 in de maand.
Nu heb ik Sandor 6 weken en heb tot nu toe nog niet 1 (afkloppen) migraineaanval gehad.
Hoe is het mogelijk wat deze lieverd met me doet onvoorstelbaar.
Ik heb best een druk leven met 2 kinderen en een eigen autorijschool. Maar deze lieverd brengt me zoveel rust.
Ik had nooit verwacht wat een paard met je kan doen.
Kan wel janken zo gelukkig ik ben.
Vooral door mijn man kinderen en paardje , maar ook dat ik nu al sinds 6 weken geen migraine meer heb gehad.

Sorry het is een hele aanloop geworden maar had het idee dat ik het dan wat beter uit kon leggen.
Respect in elk geval voor het lezen.

Zijn er meer die dit hebben, dat paarden zo'n positieve invloed hebben op je eigen ik.

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoe is het mogelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:04

Wat fijn dat je zo gelukkig bent met je paardje!
Ik kan me zeker voorstellen dat als hij je zoveel rust en ontspanning brengt, de migraine minder word. :j

Ben benieuwd wanneer je een leuk huisje vind. Ga je voor een grote lap grond, of een kleiner stuk met een paddock oid?

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:19

Het liefste gaan we voor een klein huisje met lekker veel grond.
Waar ik op den duur ook een bak ik kan maken.
En natuurlijk voor iets meer paardjes. ;)
Maar ben bang dat zo lang de huidige huizenmarkt nog zo door gaat dat het nog wel even kan duren.
Maar ik kan niet wachten tot ik Sandor lekker bij mijn eigen heb staan.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:23

geweldig wat paarden met je kunnen doen, heb het ook, heb een hoop stress over me heen en ook een soort van migraine, en merk ook direct als ik even niet bij mijn paardjes ben geweest, wordt er ook helemaal rustig van, alleen al om ze te zien. <3

Heel mooi paard, en nu maar hopen dat dat huisje binnenkort ook komt.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:25

Mijn vriend heeft het er altijd over dat hij hoofdpijn krijgt, als hij niet genoeg frisse buitenlucht 'ontvangt'.
dus wij slapen met het raam open :brr: ach, je moet er wat voor over hebben
Dus naast de ontspanning, misschien daar ook iets mee te maken? :)

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:28

dank je wel anniekasaur gek is dat he als ik bij hem ben dan hoef ik niet eens eingelijk terijden maar lekker borstelen en kroelen is al voldoende.

Locanda ben ook zonder paard al zowieso veel buiten dus daar zal het denk ik niet aan liggen.
Bij mij is het ook voornamelijk hormonale migraine.
Bedankt voor je tip in elk geval.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:30

Hier geen migraine, wel behoorlijke psychische problemen. Heb sinds vorig jaar mei een eigen paardje en zij heeft mij zo in balans gebracht dat ik nu helemaal van de medicijnen af ben en ik had er véél...

Hier dus ook een succesverhaal :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:31

mamavrend schreef:
Het liefste gaan we voor een klein huisje met lekker veel grond.
Waar ik op den duur ook een bak ik kan maken.
En natuurlijk voor iets meer paardjes. ;)
Maar ben bang dat zo lang de huidige huizenmarkt nog zo door gaat dat het nog wel even kan duren.
Maar ik kan niet wachten tot ik Sandor lekker bij mijn eigen heb staan.

Een bak is ideaal, zeker als die aan je stallen ligt. :j
Als het land bij slecht weer onbegaanbaar is, kun je de deur van je stal openzetten zodat de paarden hun benen kunnen strekken in de bak, of bij een regenbui snel zelf weer de stal in kunnen gaan. :)

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:39

Wat fijn voor je!
Voor mij is het ook ontspannend om naar de paarden te gaan, gewoon een poetsbeurt geven of een beetje te tutten.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:42

Bromfiets fijn he. Wat super dat je helemaal van de medicijnen af bent.
Had niet durven dromen dat dit zou gebeuren.
Het is ook heel gek want ik heb hem eingelijk maar net. Maar ik zei al tegen mijn man op de kinderen en mijn man na natuurlijk is hij het beste wat me is overkomen.

Gypsy idd dat lijkt me echt ideaal ik heb er ook zo'n zin in. Vooral ook omdat ik hem dan lekker bij huis heb staan en elke minuut van de dag er even heen kan lopen.
Niet dat hij nu ver staat het is maar 10 min rijden maar als het dan koud is en ik heb al de hele dag in de auto gezeten dan ligt de drempel wel wat hoger. Hoewel ik er natuurlijk dan wel weer heen ga alleen al om dat lekkere koppie even weer te zien.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:45

Wat leuk dat je het paardrijden weer opgepakt hebt en dat je zoveel rust krijgt van je paardje. Heel veel plezier gewenst met je paard. :D

De paarden geven mij ook veel rust. Ik vind het heerlijk om gewoon lekker bezig te zijn met de paarden. Daar hoef ik niet eens voor te rijden. :D
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 13-01-13 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:45

Betekent in ieder geval dat je een echte klik met hem hebt :D En aangezien je hem nog maar kort hebt kan het alleen maar meer groeien en beter worden. Geniet er van!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:46

Ik kan het me voorstellen, mijn schoonmoeder heeft ook haar paard aan huis, met een inloopstal. Ze kunnen dag en nacht kiezen tussen de stal of de paddock. Vaak staan ze lekker buiten, en dan kun je ze vanuit het keukenraam zo zien. Prachtig lijkt me dat!

Je berichtjes komen heerlijk vrolijk over, snap wel dat je gek bent op hem. :D

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:50

oh ik krijg helemaal een kleurtje hier van jullie leuke, lieve reacties :)

Dank je wel Adamootje.
Bromfiets ja dat in elk geval. Hij is nog piepjong (maart4) en eingelijk alleen nog maar zadelmak was de keus eingelijk snel gemaakt.
Ik heb vroeger van mezelf en kijken naar anderen leren paardrijden dus we hebben allebei nog veel te leren maar met prive-instructie kunnen we dat samen aan.
Maar hij heeft zo veel geduld met me die lekkere goedzak haha.

Gypsy haha wat grappig dat dat zo overkomt zo voel ik me ook echt.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:52

Wat voor paardje is het eigenlijk (ras) of heb ik dat ergens over het hoofd gezien? :) Hij is wel cute!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:56

Goed dat je ook priveles neemt, doe het rustig om de onvolgroeide rug van je jonkie niet te overbelasten, dan komt het helemaal goed met jullie! :)

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:58

Locanda dat heb je wel goed gezien hoor dat had ik er idd niet bij gezet haha.
Hij is half Fries half Merens.
Oh het is zo'n lekker ding. Goed in de kilo's nog maar daar gaan we in het voorjaar nog wel mee aan het werk.

Dat doen we zeker Gypsy ik rijd hoog uit 2 keer per week. We doen het lekker rustig aan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:02

Wat een apparte kruising! Twee keer in de week is idd meer als genoeg, prima zo hoor. :) Normaal sluiten de groeischijven in de rug rond een jaar of zes, dus dan is het tijd voor lange buitenritten!

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 01:24

Heerlijk kan niet wachten haha.
Het is idd we een aparte kruising hij heeft ook meer weg van de Merens dan van een Fries.
Maar hij is qua maat er tussen in gaan zitten ,hij is nu ongeveer 1.55. Te groot voor een Merens en te klein voor een Fries.
Maar hij kan wel mooi statig lopen als een Fries. Tenminste als hij daar niet te lui voor is haha.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:53

ik dacht al wat lijkt dat dier veel op de onze, wij hebben ook een friesxmerens (laatste foto in mijn profiel) _O-

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:35

Wat leuk Van. Ze lijken idd veel op elkaar.
Heb je toevallig nog wat foto's?

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 16:34

oh leuk zeg. Op de 4de foto lijkt ie idd wel erg veel.
Hoe groot is deze?
Ben je er zelf niet weg van haha.
Tja het zijn geen toppaardjes maar zo lief tenminste die van mij.
Ik rijd er ook puur recreactief mee.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:47

de 4e foto was toen we haar net gekocht hadden, daar was ze nog niet ingereden dus geen spiertje te zien, op dit moment ziet ze er weer ongeveer zo uit aangezien er al 3/4 jaar bijna niks mee gedaan word. Ze is stukken mooier als ze goed in de spieren zit.
geen idee hoe groot ze precies is maar ze is wel ruim 1,50m, ze word in mei 5 jaar

ik vind er niks aan nee maar ik zoek dan ook hele andere eigenschappen in een paard
deze is inderdaad ook een goedzak, echt doodbraaf, je kunt er bij wijze van elke idioot op zetten, het inrijden was ook opstappen en wegrijden. Ik vind het ook doodzonde dat mijn zus er niks mee doet, dit is echt zo'n type paard wat iemand heel erg blij kan maken.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 16:54

Gut wat een overeenkomsten.
Idd deze idioot kan er ook mee weg haha.
Wat zonde dat ze er niets mee doet het zijn zulke aanhankelijke paardjes die het heerlijk vind om geborsteld en geknuffeld te worden.En af toe eens lekker even te rijden.
Maar ze zijn wel liever lui dan moe hihi.
Die van mij zit ook nog goed in de babyvet haha. Maar dat zal straks denk ik wel wat minder worden als hij wat meer in beweging komt.