In je eentje naar de paarden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 15:27

Hoi.

Zijn er meer mensen die alleen naar de paarden gaan? Geen gezellige stalgenootjes, maar altijd alleen je paard uit het land halen, poetsen en opzadelen. Geen mensen die aan de bakrand staan om tips te geven en later mee te kletsen hoe het rijden ging, maar altijd in je eentje je paard aan het werk zetten.
Mij demotiveert het soms een beetje als ik weer alleen moet.. Gelukkig gaat mijn zusje regelmatig mee, maar soms ook niet en dan.. heb ik niet zo'n zin meer.. Ik ben gewoon niet graag alleen.. O:)

Anderen met hetzelfde probleem?

Supervixen

Re: In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:29

Ik ben bijna altijd in mijn eentje op stal. Er staan wel 20 paarden/pony's op mijn pensionstalling, maar toch ben ik meestal alleen. Ik vind dat helemaal niet erg. Op mijn werk heb ik de hele dag al mensen om mij heen en ik vind het lekker rustig als ik 's avonds in mijn eentje mijn gang kan gaan.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:30

Ik..

Mijn pony's staan dan wel thuis,maar toch denk ik toch steeds die komt wel..
Maar nee,geen moeder,geen vader en geen zus..

Dan doe ik het maar weer allemaal alleen..

Ik doe het wel graag hoor! Daar ligt het niet aan,maar gewoon iemand om mee te praten is toch wel fijn..

Ik praat dan wel tegen mijn pony,maar die zegt weer niets terug..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:31

Ja hoor hier nog een, geen problemen mee juist heerlijk die rust. :j
Soms is er wel iemand op stal, maar vaak ook niet. :n

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:32

ik ben ook vaak alleen bij mijn verzorgpaard. Hij staat aan huis en heb verder ook geen paardenvriendinnen dus moet ook altijd alleen op buitenrit. Vind ik heel jammer.

it_is_me

Ik heb mijn paard en pony aan huis staan en ben altijd alleen met mijn paardenhobby bezig. Tussendoor komt mijn vriend nog weleens langs gelopen (is melkveehouder) en of klets ik met mijn buurvrouw, die twee shetjes heeft. Maar vind het eigenlijk wel lekker rustig en dan kan ik op mijn gemak alles doen.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 06-01-13 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Ik vind het wel fijn,maar zo soms als er iets niet lukt en je staat daar alleen te prutsen..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 15:33

Hmm.. toch veel mensen die het wel prettig vinden dus.
Ik zelf niet, het liefst doe ik niks alleen :') 'T is niet dat ik bevestiging nodig heb ofzo, maar ik ben gewoon niet graag alleen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:33

Mijn paard staat achter mijn huis, dus in principe ga ik alleen, ten zij er voor de uitzondering een vriendin mee gaat, of tenzij mijn nieuwe verzorgster meegaat. Maar ik ben veel liever alleen, op buitenrit het gevoel dat mijn maatje en ik een zijn en me geen zorgen hoeven te maken over de afstanden die ik rijd. En als ik serieus rijdt, dan word ik alleen maar afgeleid van anderen, je gaat toch eerder een poosje rustig stappen en babbelen dan wanneer je alleen bent.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:34

Soms is het bij ons op stal zo druk er is geen plaats meer om je pony vast te zetten alle kruiwagens zijn leeg de bak helemaal vol dat vind ik niet fijn. Maar gwn een paar mensen om je heen is wel fijn dat je weet ik ben niet alleen en na afloop gezellig in de kantine wat drinken. Maar ben bijna altijd helemaal alleen op stal is soms ook wel lekker maar soms ook weeer niet (: :(

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:34

Paard staat hier ook gewoon op een wei met paard van beste vriendin. Soms kan ik het eens gebruiken om alleen te zijn, en ga ik speciaal rond 12 pas voeren omdat ik geen zin heb in haar eindeloze gesprekken. Het is een heel tof persoon, maar soms heb ik mijn rust nodig. Dan maar niet rijden..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:35

Heb je een mogelijkheid om met je paard 1 of 2 keer in de week naar een manege of stal in de buurt te gaan, en dan daar in een les oid mee te rijden?
Of misschien zijn er Bokkers die bij jou in de buurt wonen?

Zelf sta ik op een pensionstal met een hoop stalgenootjes, heel gezellig en lieve mensen maar verlang soms naar wat rust samen met mijn paard.
In het verleden op een andere stal was ik vaak alleen op stal. Vond ik heerlijk! Kon ik echt helemaal tot rust komen van de drukte overdag.

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:35

Ik kan me goed voorstellen dat het minder leuk is als je iedere keer alleen moet.. Ik heb juist altijd het tegenovergestelde dus als ik een keer helemaal alleen op stal ben vind ik t echt heeeerlijk :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:36

Mijn paard staat bij iemand aan huis. Heerlijk. Persoonlijk vindt ik zelf heerlijk om lekker alleen met de paarden bezig te zijn. Lekker rustig even tijd voor jezelf en het paard en geen andere om je heen. Vindt het zelf helemaal niet prettig als er meerdere zijn. Nu scheelt het natuurlijk wel dat er verder geen gestalde paarden zijn dus als er al iemand bij is dan moet je ze helpen of hun willen jouw helpen en dat vindt ik niet fijn als nu iemand is die ook z'n eigen plan kan trekken zou dat niet erg vinden maar ik heb er geen problemen mee soms is de stalhouder er wel bij hoor maar ben dan veel meer afgeleid en als ik alleen ben kan ik gewoon lekker aan het werk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:36

Ik ben van een stal van 40 pensionpaarden naar een stal met maar 14 paarden gegaan en waarvan merendeel ook nog eens recreatief rijdt. Heeeeeerljk vind ik het! Maar ik snap wel dat wanneer je altijd alleen moet dat het demotiveert.

Heb je niet iemand in de buurt waar je mee samen kan rijden? En heb je geen les?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:37

Mijn vz paarden staan in een prive stalling, en ik ben dus 99.9% alleen. Heerlijk vind ik het, alle rust, paardjes die hun hooi op aan het kauwen zijn kun je horen, als je eens geen zin hebt om te mesten; doe je het gewoon niet niemand die er wat van zegt ;D

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:37

Mijn paard staat thuis en ik vind het ook nooit fijn om alles alleen te doen, daarom ga ik ook altijd kijken als mijn zusje aan het rijden is.
Maar wat kan ik terugverwachten? Inderdaaad, helemaal niemand die komt..

Als t slecht gaat bel ik dan ook regelmatig naar mijn vader dat ie moet komen en als mijn opa bij ons is is hij de klos :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 15:38

Ik heb nu wel les, maar dat is priveles in de bak van de buurman. (Waar ook geen paardenmeisjes rondlopen helaas). Mijn instructrice geeft ook les aan een carrousselgroep/showgroep wat hier redelijk in de buurt is, maar dan zou ik elke week met de trailer gebracht moeten worden. Vind ik een beetje veel gevraagd aan de eigenaar..

En verder wonen hier ook bijna geen Bokkers helaas..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 06-01-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:38

Ik ga eigenlijk altijd alleen naar stal, maar vaak is de eigenaresse van mn verzorgpaard er wel (paarden staan bij haar aan huis), of m'n instructrice of degene die de jonge paarden verzorgt op stal waar ik dan even een praatje mee maak. Maar als ik alleen ben vind ik dat ook wel even heerlijk rustig eigenlijk, 't is de hele dag al zo druk thuis en op school dus bij de paarden kom ik helemaal tot rust :P

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:38

RusselNuwell schreef:
Mijn paard staat achter mijn huis, dus in principe ga ik alleen, ten zij er voor de uitzondering een vriendin mee gaat, of tenzij mijn nieuwe verzorgster meegaat. Maar ik ben veel liever alleen, op buitenrit het gevoel dat mijn maatje en ik een zijn en me geen zorgen hoeven te maken over de afstanden die ik rijd. En als ik serieus rijdt, dan word ik alleen maar afgeleid van anderen, je gaat toch eerder een poosje rustig stappen en babbelen dan wanneer je alleen bent.

Precies hetzelfde :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:41

Ik heb ook een tijdje een pony gereden die maar met 3 andere paarden op stal stond. Er was nooit iemand als ik ging en dus was ik altijd alleen. En nee dat vond ik niet leuk. Maar dat kwam ook omdat ik niet echt een klik had met de pony en alleen in de bak kon rijden. Die dingen samen hebben ertoe geleid dat ik ermee gestopt ben.

Ik heb ook een tijdje zo af en toe een Fjord gereden maar die stond op een paar minuten van de Edese heide en daar heb ik heerlijk alleen gereden. Dat vond ik zalig en ook niet erg om alleen te doen. Maar daar zag ik nog wel eens wat mensen op stal, niet dat ik er veel mee had. :+

Als ik alleen in de bak kan rijden en er is verder nooit iemand vind ik het niet leuk nee. Ik ben geen bakruiter, rij graag buiten in het bos ofzo. Bakwerk is wel nodig hoor maar dan heb ik liever les. Ik rij nu wel eens op een westernstal en ga dan met een paard van daar en een stalgenootje het bos in. Super gezellig is dat. :j Op die stal zijn altijd mensen want het is er groot.

Over een tijdje ga ik een Paint bijrijden in Stroe. Staat aan de veluwe dan ik kan er heerlijk rijden. Geen idee of er meer paarden op die stal staan maar omdat ik heerlijk buiten kan rijden vind ik het niet zo heel erg.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:41

Ik ga heel vaak alleen. Mijn pony's staan op de boerderij en daar lopen verder geen andere paarden rond. In de meeste gevallen gaat mijn zusje ook mee hoor, maar niet altijd. Vind het ook niet erg om alleen te zijn zo heb ik weer wat meer tijd soms voor andere dingen. En ik heb altijd nog onze pony als praatpaal :') In de meeste gevallen ga ik ook gewoon lekker door het bos rijden dit vind ik nog het heerlijkst..
Laatst bijgewerkt door Ann_Pam op 06-01-13 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:43

Ik vind het heerlijk om alleen op stal te zijn. Mijn dag is al druk genoeg en ik ga naar mijn paard om lekker met haar bezig te zijn, niet om met anderen bezig te zijn.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:43

Ik herken het wel, verzorg al 3 jaar een paard die bij iemand thuis staat. Ik spreek wel altijd 1x in de week met iemand af om samen te rijden. Dat vind ik al een hoop schelen. De laatste tijd merk ik wel dat ik het leuker vind als er iemand mee gaat. Misschien kun je ook 1 of meerdere keren afspreken om met iemand samen te gaan of met iemand samen te rijden ofzo? er zijn vast wel mogelijkheden om niet steeds alleen te hoeven?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:44

Ik ben ook (bijna) altijd alleen bij de paarden, heerlijk! Kan ik helemaal m'n eigen ding doen, is echt mijn moment van ontspanning waarbij ik kan nadenken zonder te worden gestoord door anderen... Ik erger me er meestal vooral aan als er meer mensen zijn die me van m'n werk houden of mee willen helpen, rot op denk ik dan (maar dat zeg ik niet hoor) :o