ik heb al ongeveer een half jaar me verzorgpaardje en zou graag een keer ophaar zonderzadel willen rijden
maar is dat wel slim om met haar tedoen?
Hier even wat info
ze is een brave maar soms moeilijk te rijden merie met een volledig eigen karakter
je kan er ook niet zomaar iemand opzetteen niet omdat ze bokt ofzo maar gewoon ja gewoon kwa rijden
ze heeft in het verleden behoorlijk heftige blesures gehad aan zowel haar pezen als haar rug
maar ze is altijd netjes genezen
als ik haar losgoooi gaat ze haast nooit uit haarzelf rennen
soms tijdens het rijden maakt de een rare stap omhaarzelf te cotieren (heel netjes maar soms voor mij minder pretigg)
Verder zal ze nooit een stap verkeed doen hoevel ze als ze graag sneller wil draaven/galoperen is ze wel moeiljjk in te houden maar dat lukt mij met stappen beter onder de knje te krijgen
als ze niet aan het werk mag zie je haar jn de stal en aan de had egt helemaal treurig worden
ze gaat er bjna elke dag 2 keer min. 1 uur uit dus de beweging en aandagt heeft ze zat
Warom ik niet zonder zadel "durf" te riden op haar is dat ik bang ben dat ze gaat rennen en een verkeerde stammaak waardoor ze weer een blessure oploopt
op dit moment mogen we niet draven en galoperen ivm een gaatje in een spier in haar pees
Maar nu dus mijn vraag is het onverandwordelijk om met haar zonderzadel te rijden?
Ik weet namelijk ook helemaal niet of zij dat gewend is of dat dat nooit is gedaan?
Ook zijn tips om zonder zadel te rijden altijd welkom

Groeteee
als je dyslexie heel erg is, misschien voortaan een spellingcontrole doen?-
)