Vanaf de longeerbak kan ik alle omliggende weilanden zien, zo ook die van de manege (manege ligt zelf midden in de woonwijk dus niet erbij) en dat is op een afstandje van 150-200m. Ik zag al 2 fietsen op de binnenweg liggen, maar ik dacht zijn misschien gewoon meisjes die bij de paarden staan te kijken. Ineens hoor ik allemaal knallen en zie allemaal flitsen in het weiland van denk ik wel 10-20 rotjes of iets anders. Alle paarden aan de ren en de oudste pony bleef verstijfd staan. Ik heb meteen mijn pony aan een meisje op stal gegeven, ben naar mijn fiets gerend en er zo snel als ik kon achterna gefietst. Ik zag al 2 jongens uit het land rennen en snel hun fietsen pakken en met een vlot tempo wegfietsen. Toen ik vlakbij was heb ik keihard geschreeuwd: Vinden jullie dit normaal!!?

Het liefst had ik ze van de fiets getrapt, maar dat leek me bij voorbaat al niet zo verstandig en ik kon ze al niet meer bijhouden. Maar ik heb gelukkig eentje herkend en aan de beschrijvingen herkenden Cecilia en haar vriendin wie de ander was.
De manege is ingelicht en ik hoop van harte dat de politie vandaag of morgen op de stoep staat om een verklaring af te nemen.
De pony stond na een uur nog steeds voor zich uit te staren op de plek waar het gebeurde, toen ik terug fietste liep hij gelukkig weer verderop te grazen.
Misselijk asociaal rotvolk