net zo'n pony zoeken waar je bijna alles mee mag doen om te verzorgen, of bij een manege / pensionstal vragen of je in ruil voor uitmesten etc een pony mag verzorgen.
Er komt van alles bij kijken bij het hebben van een eigen paard, daar zijn de ouders dan verantwoordelijk voor en dat willen ze helaas niet allemaal. Maar een verzorgpony is ook superleuk en misschien op jouw leeftijd nog een beter idee omdat je misschien over een paar jaar er anders over denkt.
edit; mijn ervaring is dat bij jonge mensen de ouders zelf ook paardenfan moeten zijn om zich in te kunnen leven en voor alle kosten te willen garant staan. Ouders die niet zoveel met paarden hebben vinden het vaak wel prima als hun kind een verzorgpony of lease paardje oid hebben omdat ze er dan niet voor jaren aan gebonden zijn als de situatie financieel verandert.
Ik dacht ook altijd waarom krijg ik nou geen paard, maar nu ik er een heb snap ik waarom. Het is een dure en tijdrovende hobby, heel erg leuk, maar als je 11 bent kun je daar niet alleen verantwoordelijkheid voor dragen. Bijvoorbeeld als je pony iets mankeert en medicijnen moet krijgen dan kun je ws. daar niet een paar keer per dag heen zelfstandig. In de winter in het donker etc.
maar ik snap je wens heeeeeel goed hoor , maar er zijn heel veel opties van een bijna eigen paard idee!
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 13-12-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt