Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:27

Hallo allemaal,
Ik zou heel graag een eigen pony willen, maar mijn ouders willen het niet. Ze hebben er wel het geld voor en ik heb er ook de tijd voor maar ze zeggen toch elke keer nee! Hoe kan ik ze overhalen? Mijn moeder zegt dat zij zelf eigenlijk ook graag een eigen paard zou willen, maar ze zegt dat ze er geen tijd voor heeft. Ik wel zeg ik dan dat ik er wel tijd voor heb maar nee het werkt niet.
Hopelijk kunnen jullie me helpen. :D

Elleen

Re: Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:28

In je profiel staat dat je een pony hebt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:28

Je hebt toch al een eigen pony? :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:29

eerst een bijrijdpony/ verzorgpony of lease paardje? Dan kun je laten zien dat je het echt wilt en kunt, ook met alle dingen die erbij komen kijken? Een paard aanschaffen is een hele verantwoordelijkheid en daar willen niet alle ouders aan beginnen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:29

Ik dacht in je profiel te lezen dat je al een pony hebt? Edit: meer mensen zo te zien XD

Maar anyways: maak een lijstje met alle kosten en laat zien dat je er echt de tijd voor hebt, dat je er serieus mee bezig bent. Ga daarna een keer met je ouders om de tafel en praat het een keer met ze door.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:30

Heel hard gaan sparen en er later eentje kopen!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:30

Dat is eigenlijk mijn verzorgpony maar ik beschouw hem als mijn eigen pony omdat niemand er naar omkijkt.
Hij is alleen een shet daarom kan ik er niet meer op rijden

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:31

Aha, op die fiets. In dat geval is een bijrijdpaard zoals Freya6 voorstelt een goeie, dan kunnen je ouders zien dat je er ook echt fanatiek mee bezig bent :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:31

Mijn vriendin heeft ook een eigen pony, maar haar ouders hebben minder tijd en geld dus waarom zou ik er dan niet een kunnen krijgen denk ik dan?

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:32

ja idd, joepie
Ik weet natuurlijk niet hoe bij jullie thuis de situatie is, maar de aller belangrijkste eis voor het houden van een pony is ervaring hebben.
11 is best wel jong om een eigen pony te hebben als je ouders niet veel ervaring hebben. Ik maak tenminste uit je OP op dat dit jullie je eerste eigen dier wordt.

Kan zijn dat ik niet goed lees hoor, corrigeer me als ik fout zit.

Edit: ik zie net dat dit je verzorgpony is
Laatst bijgewerkt door Salou op 13-12-12 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:33

Donna,
Een pony is wel duur hoor. Stalling, je moet ook spullen hebben. hoefsmit, dierenarts als dat nodig is.
Het is niet alleen het kopen van de pony en het betalen van een stal. Maar wat als je paard ziek wordt, ik denk dat jij niet in de portommonee van je ouders kan kijken en al helemaal niet van de ouders van je vriendin :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:34

net zo'n pony zoeken waar je bijna alles mee mag doen om te verzorgen, of bij een manege / pensionstal vragen of je in ruil voor uitmesten etc een pony mag verzorgen.
Er komt van alles bij kijken bij het hebben van een eigen paard, daar zijn de ouders dan verantwoordelijk voor en dat willen ze helaas niet allemaal. Maar een verzorgpony is ook superleuk en misschien op jouw leeftijd nog een beter idee omdat je misschien over een paar jaar er anders over denkt.

edit; mijn ervaring is dat bij jonge mensen de ouders zelf ook paardenfan moeten zijn om zich in te kunnen leven en voor alle kosten te willen garant staan. Ouders die niet zoveel met paarden hebben vinden het vaak wel prima als hun kind een verzorgpony of lease paardje oid hebben omdat ze er dan niet voor jaren aan gebonden zijn als de situatie financieel verandert.

Ik dacht ook altijd waarom krijg ik nou geen paard, maar nu ik er een heb snap ik waarom. Het is een dure en tijdrovende hobby, heel erg leuk, maar als je 11 bent kun je daar niet alleen verantwoordelijkheid voor dragen. Bijvoorbeeld als je pony iets mankeert en medicijnen moet krijgen dan kun je ws. daar niet een paar keer per dag heen zelfstandig. In de winter in het donker etc.

maar ik snap je wens heeeeeel goed hoor , maar er zijn heel veel opties van een bijna eigen paard idee!
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 13-12-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:36

Een pony is hartstikke duur, dat kan niet iedereen zomaar betalen. Daarbij is het ook een hele verantwoordelijkheid en zorg als er iets mis gaat. Zeker voor een jong meisje, dus het is op zich niet zo'n gek idee dat je ouders dat niet willen voor je.

Dus hard sparen dan kun je er later misschien zelf één kopen. En inderdaad. Goed je best doen voor andere pony's zoals je al doet.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:36

Ik was ook pas 15/16 toen ik mijn officiële eigen paard kreeg.
Daarvoor veel ervaring op gedaan bij andere stallen. Er zijn genoeg mensen op bokt die wel een verzorgstertje zoeken. Bespreek dat is met je ouders.

annknowles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:37

Je ouders zullen niet voor niets nee zeggen, er komt zoveel meer bij kijken dan alleen een pony kopen. Het brengt heel wat verantwoordelijkheid met zich mee, stalling, dierenarts, hoefsmid etc moet allemaal geregeld worden etc. Misschien eerst opzoek naar een bijrijd paard/pony, daar kan je vaak alles mee doen en krijg jij niet de verantwoordelijkheid op je. :)

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:40

Als de ouders van je vriendin niet genoeg tijd en geld hebben, waarom vraag je niet of je haar pony mag leasen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:41

Misschien willen je ouders de verantwoording van een pony wel niet. Hebben ze de tijd en het geld misschien wel, maar hebben ze er geen zin in.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:43

Als je ouders er geen tijd voor hebben en het niet willen kan je het beter niet doen ( of later vragen )
En dan kan je joep blijfen verzorgen ;)

jan_ineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:44

Je school afmaken, hard gaan werken en er zelf 1 kopen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:54

Hoe weet je dat je ouders genoeg geld hebben? Ik liep op die leeftijd ook áltijd te zeuren dat ik een pony wilde. Foto's op internet opzoeken van een schattige pony, link op een blaadje geschreven met een briefje er bij van "Mam, ik weet zeker als je haar ziet ben je écht verkocht!!" bla-bla-bla. "Als ik een pony krijg zal ik aaaaaaaaaaaltijd mijn kamer opruimen, nooit meer om iets zeuren!!" En ga zo maar door :D

En ik ben zó blij dat ze dat niet gedaan hebben... zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Het is zo'n grote verantwoording en het kost een bak met geld. Eerst lekker aan je studie gaan denken etc. is mijn advies. Zoek een bijrijdpony (en misschien om verwarring te voorkomen, haal uit je profiel dat je het je pony is..) en ga daar lekker mee aan de gang :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:01

WWW -> YRT

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:20

Een paard is indd hartstikke duur, je hebt van alles nodig, en als ie een keer iets krijgt ben je erg veel geld eraan kwijt.
Misschien een idee om een verzorgpony te zoeken waar je op kan rijden?

AnnaLovePony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:15

Er is hoop voor je,
ik heb dit zelfde probleem wat jij nu hebt een half jaar geleden gehad.
maar nu heb ik toch een eigen paard !! :D
(en dat terwijl mijn ouders niet makkelijk zijn in overhalen van dit soort dingen).

Mijn moeder wouw net zoals jou moeder ook wel een eigenpaard maar ze zij dat ze daar echt geen tijd voor had dus dat het niet slim was , ik zij " Mam in je hart weet je dat je het wil, en er word altijd gezecht Volg je hart!" dus ik heb daarna heel vaak volg je hart tegen haar gezecht.
ten 2e ging ik op marktplaats allemaal lieve paarden zoeken die te koop staan enzo en die ging ik dan aan mijn moeder laten zijn, ik zij " kijk mam, als we een eigenpaard zouden mogen zouden we misschien dit schatje kunnen kopen" zo ging ik haar gelemaal verlijden. toen uiteindelijk kreeg ik een paard! :D

Succes er mee!

rolexlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:40

ik zou beginnen met een schetlander ofzo dan kan je wel al wat oefenen en schetlanders zijn echte bikkels! ze hebben niet zoveel verzorging nodug dan een sportpaard ofzow

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 02:50

Dus omdat jij per se een pony wil, moeten je ouders maar kei hard werken?