Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
unihorses schreef:volgens mij hangt het van af wat voor zadel. barefoot cheyenne en cherokee mogen in de basis dresuur van de knhs . Gok dat het dan bij de fnrs ook wel mag. wat voor boomlooszadel heb je ?
jowien schreef:Als het op een veelzijdigheidszadel of dressuurzadel lijkt, zou het toch wel moeten mogen. Het gaat erom hoe je rijdt, niet hoe je zadel eruit ziet.
Vraag het voor de zekerheid even op je manege. Je kunt ook zoeken op de FNRS-site in het reglement.
Geryon schreef:Ik gok wel dat het mag hoor. Als het maar op een normaal zadel lijkt. Zo is het bij de KNHS dus vast ook bij de FNRS.
Alleen hangt het bij de FNRS vaak af van de manege. Of je bitloos mag starten hangt ook af van de manege. Misschien is dat met boomloos hetzelfde.
Ik ga binnenkort FNRS starten met een boomloos zadel en ik ga het gewoon doen
Ilja000 schreef:Je wilt op een FNRS wedstrijd starten, dus op het terrein van een FNRS manege komen zonder contact met de manegehouder???? Hier ontgaat mij blijkbaar enige logica.
De FNRS heeft een standaard reglement dat bij voorkeur van een 'normale' optoming uitgaat. Wie daarop denkt recht te hebben op een uitzondering, kan dit overleggen met de manegehouder. Uiteindelijk bepaald die hoe en welke combinaties de baan in komen.
Ilja000 schreef:Prima, jij je zin. Wie ben ik na ruim 10 jaar jureren?
Als ik zo'n combinatie in de baan zou krijgen zou ik wel degelijk vragen stellen. Ook zou ik vanuit het secretariaat overleg vooraf zeer op prijs stellen. Dus als jij met een privepaard van te voren al weet dat je zo de baan in wilt, zou ik je aanraden dat eerst te overleggen. Maar nogmaals, ik ga er niet tussen zitten. Vertel alleen hoe ik zou handelen.

op je paard hebt liggen, en als ze dat al streng zouden controleren en aan zouden houden dan heb je best kans dat er maar een handjevol combinaties mag starten op die dagCitaat:een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend zadel