Eerst was ik een avond gaan kijken om te zien welke rol ik zou kunnen spelen. Na de voorstelling ben ik met de mensen van Goa gaan zitten en hebben we besloten dat ik als fee een stukje vrijheids dressuur met een curly pony zou doen, ik als Goa vrijheids dressuur met 7 friezen hengsten zou doen, en voor de rest mocht ik op het frieze paard van Goa gemaskerd door de piste heen rijden, als fee op een witte andalusier in pasage door de piste en mocht ik mee rijden in de finale.
Smorgens kwam ik al om 11 uur aan zodat de kostuums op mijn maat gemaakt konden worden. De camera ploeg kwam om 1 uur en vanaf dat moment begonnen de repetities. Ik begon met de curly pony. Ik moest hem laten knielen, zitten, liggen en de spaanse pas laten doen. Hij luisterde niet echt heel erg goed naar me

Toen mocht ik rijden!! De paarden zaten geweldig! ze zijn heel goed getrained en het ging dan ook erg goed.
Weet je wat heel bijzonder is? Er staan 70 hengsten in open stallen en er word niet geschreeuwd, geslagen of geklierd. Het is ontzettend rustig op stal!
I.i.g de voorstelling begon om 8 uur! Eerlijk gezegd was ik best wel een beetje nerveus. Ik moest eerst, zonder dat gereperteerd te hebben, als een van de groepsbende een beetje door de piste rennen en dansen

Toen snel omkleden als fee en moest ik met curly de piste in. Mijn hart zat in mijn keel. Ging hij het voor me doen? En jawel, hij deed alles voor me in de piste en ging vlak voor de camera voor me liggen!!!
Hoe het met de frieze hengsten af is gelopen?????
Weet je wat, kijk zondag maar om 15.15 uur en zie hoe ik het ervan af heb gebracht

De mensen van Goa waren geweldig!!!! Ik heb echt ontzettend genoten. Iedereen was even helpvol en iedereen sleepte me er door heen. Na de voorstelling kreeg ik van het hele team van acteurs een enorm aplaus

Deze aflevering is voorlopig de laatste aflevering van de teugel. Misschien komen we half january weer terug op de buis, maar dat is nog niet zeker

Ik heb van deze aflevering echt genoten om te maken. Ik hoop dat ze er bij het monteren iets moois van gemaakt hebben!
Gaan jullie kijken? Dan zwaai ik even

Groetjes, Marieke