ONBEGRIP :'(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

ONBEGRIP :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:27

Sinds weg ben bij mijn verzorgWelsh..Kan ik nergens anders aan denken als de pony..
Hij staat nu te koop bij ( speurders) inruil voor Trailer of 1500. (Hoe kun je? een ding ruilen tegen iets met gevoel)
En ben bang dat hij ergens terecht komt waar hij niet hoort, of hand van hand gaat !
of ergens waar mensen hem slaan. (als hij niet begrepen word kan hij namelijk vervelend zijn)
En meschien uiteindelijk slacht! ik vind het super erg , want ik ken hem begin tot die bij die eigenaresse kwam.
Ik ben weggegaan door discussie's met de eigenaar en slechte comuncatie, want ze wou hem eerder verkopen achter mijn rug om.'en toen voelde ik me gewoon heel woest,boos,verdrietig |( dat ze niet eerlijk was, Achteraf kwamen de mensen zelf niet opdagen. Maar het gebeurde toen ik anderen pony moest overhallen en dadelijk kwamen ze wel had ik geeneens afscheid kunnen nemen. Toen had ze nieuwe afspraak gemaakt voor woensdags en vonden de mensen hem niks.
En ook een van de reden dat weg ben gegaan is om de pijn al te verzachtte terwel die nu als ongeloofelijk groot is (huilbuien,slapenloze nachten etc)
Ik heb hele goeie band met hem gekregen! maar nu voel ik me schuldig. dat hij denkt dat het zijn schuld is! dat ik boos op hem ben etc. en dat maakt me elke keer aan het huilen.
Ik was opgegegeven moment helemaal zat en had gezegd dat ik hem wou kopen, zodat ik hem niet kwijtraakten.
toen zei ze 'geen haar op mijn hoofd die eraan denkt' en ik baarstte in tranen uit! waarom dan niet, en de reden was 'dat ze weet dat over een jaar te groot ben, en ze was bang dat er niet goed voor zou zijn'maar. Rijden is niet alles! je hebt genoeg vervangers voor rijden ( horseagility,vrijheidsdressuur,mennen en nog veel meer) En er niet goed voor zorgen? ze kent me langer dus was echt een tegenvaller dat ze zo denkt! Maar achteraf denk ik he'waarom zegt ze dit! En ik vind dat gewoon niet eerlijk 'ze zet hem op internet en wilt hem dan verkopen aan vreemden, die ze niet kent. En er dus van uitgaat dat ze er goed voor zijn'of een trouwe verzorgster waarvan ze weet dat ze er eigelijk wel goed voor zal zijn. Is dat niet in een woord (misgunnen) :( :( Ik begin gewoon al te janken bij het idee, dat ik mijn allerBeste vriendje Prins! nooit meer kan zien! En ik vind het erg dat hij op internet staat inruil voor een trailer! Dat noemt zich een dierenliefhebster! Ze heeft wel haar buit al binnen ( IJslander) maar vind het jammer dat het zo moet! Mijn vriendinnen zien me ook veranderen, was eerst een ongeloofelijk blij persoon dat nu veranderd is ( in een meisje met alleen huilbuien en ga zo maar door. Dit heeft echt iets met gedaan, en dat neem ik de eigenaresse kwalijk.. ik ben zo boos! Maar meerendeels ongeloofelijk verdrietig! wat vinden jullie van dit verhaal? Ben ik ongeloofelijk fout of de eigenaresse? En er word mij kwalijk genomen dat er nu niet meer goed gereden kan worden op het paard? ( is het dan echt mijn schuld? Want ik weet het niet meer, ben ook bezig met een verhaal. Waar ik deze gebeurtenis in verwerk ! Bedankt voor het lezen allemaal :)
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 24-11-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jadeken

Re: ONBEGRIP :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:35

Sterkte :(:)
Het enige wat ik hier van denk is onbegrip,woede ...... ;(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:35

tja heb soortgeljks meegemaakt , verzorgpaardje moest worden verkocht , ik was 10
en ik mocht van de eigenaar niet alleen in de wei gaan , alleen met hem , maar hij had die dag pijn aan zn voet.
ik ben weer teruggefietst zonder ook maar naar hem te kijken
want ik was er heilig van overtuigd dat ik haar voor mijn verjaardag zou krijgen

maar ze is naar de slacht gegaan en ik heb haar nooit meer gezien...

maar ik ben er nu helemaal overheen , i8k had dit aan het begin ook , maar na een paar weken
was het weg , en nu denk ik alleen nog maar aan hem als ik hem aan mijn muur zie hangen.

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:37

Jeetje wat verschrikkelijk rot voor je ! Misschien kunnen je ouders een praten met de eigenaresse ? Dat jullie hem toch kunnen kopen?
Misschien dat ik er overeen gelezen heb, maar waarom verkoopt de eigenaresse hem? Sterkte!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:37

Heel vervelend dat dit je allemaal overkomt, maar het paard is nu eenmaal niet van jouw. De eigenaresse doet ermee wat ze wil, en daar heb jij helaas geen invloed op.
Je hebt aangeboden de pony over te kopen, maar dat vind de eigenaresse geen goed idee. Helaas heb je daar ook geen invloed op.
Hoe moeilijk ook, je zult het los moeten laten. Hiermee wens ik je sterkte.

Verder wil ik je adviseren om je verhaal zelf nog eens goed na te lezen, omdat het zo voor iedereen heel moeilijk is om er een touw aan vast te knopen. Hiermee succes.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:45

@Git ik heb het gedaan om ook even van me afteschrijven..
:)
@Jadeken bedankt :)
@Romylover ik heb foto;s en begin spontaan te huilen het is nu maandje al zo dat constant in slaap huil
@Eva ja inderdaad maar op de manier hoe ze het gedaan heeft vind ik het niet netjes,

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:46

ik vind echt ergste wat ik heb meegemaakt ben echt gehecht aan hem!
|(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:48

je link doet het niet :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:49

@RomyLover ja is een foto die wil ik jullie laten zien!
zo zie je hoe goeie maatjes we zijn! :) als ik jou de link even stuur, kan jij hem hier neerzetten want wil mij echt niet lukken

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

Snap ik, maar ik ben bang dat mensen afhaken vanwege je warrige verhaal en zinsbouw, of alleen maar over het taal gebruik gaan vallen, terwijl je met het nakijken van je text, en verbeteren daarvan,meer kans hebt op advies waar je ook echt nog wat aan hebt.
Het is echt niet om je af te zeiken, om het zo maar te zeggen, maar echt als goed bedoeld advies.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:50

@Git ik vat het ook zo op!
Ik ga het even nachecken !
Met . Hoofdletters ' etc :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:54

Tja, meid, zo gaat dat nu eenmaal. In mijn ogen is er niks mis met een pony inruilen voor een trailer, zolang het beestje maar bij goede mensen terechtkomt. En zover ik begrijp ben je alleen bang dat hij naar de slacht zal gaan, ga daar toch niet vanuit meid! Kop op! Pony zal vást bij goede mensen terecht komen!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:56

Wat vervelend allemaal ,maar ik begrijp dat je er nu liever niet meer komt ,hoor daar hoef je je echt niet slecht over te voelen.
De eigenaresse is verantwoordelijk voor zijn beweging en als zij je zo heeft behandelt...tja..
Ik zou dan ook wel snel afhaken ,denk ik.
Is er echt geen manier om er over te praten,over de evt koop?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:58

@Maartje dat hoop ik maar,
En ik ben zeker bang ,Ongeloofelijk bang voor de slacht!
maar ook over algemeen waar komt hij!

@Liberty heb met me ouders over gehad en ze hebben er echt geen geld voor ..
en ik ben ook gestopt om de pijn al te verzachtte en die is nu al groot..
Ik hoop dat iemand in de omgeving hem koopt, en dat die mij bijvoorbeeld kent en alsnog zegt kom maar verzorgen.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:01

Dat is idd jammer dat het niet kan:(

Maar ik denk dat je de gedachte aan de slacht wel kan loslaten hoor ;)
een pony wat te koop staat voor zo een bedrag ,daar maak je 1000 euro verlies of meer op als je hem naar de slager brengt ,dus dat zouden mensen niet gauw doen ,hoor ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:02

@Liberty , hij heeft last van een stijve nek,
ofzoiets, en loopt met nek hele tijd naar buiten..
mijn Vader heeft gezegd, Iemand die beginner is gooit die eraf, en een kenner ziet wat hij heeft.
maar alsnog ben ik gewoon zo bang.. :"(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:08

ik begrijp wel dat je bang bent dat hij daar eindigt ;)
Maar als hij inderdaad "gebreken "heeft zal een evt .koper er vast wel snel achter zijn denk ik,vooral een wat ervaren ruiter zal het merken ,wanneer zij/hij proefrijd.
Waarschijnlijk word hij ook vast gekeurd.

Ik denk echt niet dat iemand een paard koopt wat iets mankeert en hem dan maar naar de slager brengt hoor ;)(met verlies).
Als hij beginners er zo afgooit,zal een evt koper die hem als beginnerspaardje wilt kopen hem vast ook laten staan ;)

Ik hoop maar dat hij in de buurt terechtkomt en dat je hem nog af en toe kan zien :(:)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:09

En ik heb gewoon nooit zo'n leuke bang gehad met een Paard/Pony als hem, En je beste vriend Missen is niet niks |( <3 gelukkig wel een leuk plakboek, met foto's plukjes mannen :)
Ik hoop dat ik hem kan kopen, en als ze hem dan niet wilt verkopen geef ik mij apart er 5000 euro voor, moet wel even sparen. Maar dat heb over voor mijn allerbeste vriend <3

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:13

Nou ja zeg. Ik heb dit echt met open mond gelezen. Kom op, het is niet jouw paard en jij kunt niet voor de eigenaresse uitmaken of hij verkocht wordt of niet. Het klinkt misschien banketstaaf, maar ik begrijp de eigenaresse wel dat ze haar paard niet aan je wilde verkopen. Je probeert toch een goed plekje te vinden voor je paard en die zul je niet snel vinden bij een 14 jarig meisje die zonder begeleiding vanalles wil gaan doen met dat paard.
Daarnaast, vind je het dan ook raar als mensen van het geld wat hun paard opbracht een trailer gaan kopen? Wat dat is imo hetzelfde.

Het is erg vervelend voor je, maar ik vind wel dat je erg overdreven reageert naar de eigenaresse ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:15

@KirstenVosje,
tis inderdaad haar paard!
heeft ze alle recht toe, maar als je aan een paard hecht! en hij word ineens verkocht je kan geen afscheid nemen etc ben je dan niet boos of verdrietig ? Nou ik in iedergeval wel! en ik vind het van die trailer inderdaad raar! Ik kan iets levens niet tegen een ding verkopen. Ze probeert een goed plekje te vinden? 1500 euro voor een paard of in ruil tegen trailer! het maakt haar echt niet uit waar.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:16

@KirstenVosje ik vind het niet, overdreven zo is het voor mijn gevoel! :(

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:18

BobbieLover schreef:
@KirstenVosje,
tis inderdaad haar paard!
heeft ze alle recht toe, maar als je aan een paard hecht! en hij word ineens verkocht je kan geen afscheid nemen etc ben je dan niet boos of verdrietig ? Nou ik in iedergeval wel! en ik vind het van die trailer inderdaad raar! Ik kan iets levens niet tegen een ding verkopen. Ze probeert een goed plekje te vinden? 1500 euro voor een paard of in ruil tegen trailer! het maakt haar echt niet uit waar.

Tuurlijk ben je dan verdrietig, ik heb het zelf ook meegemaakt dat mijn verzorgpony verkocht werd, maar dit hoef je de eigenaresse toch niet kwalijk te nemen?!
Als je je pony verkoopt en je koopt een poosje later een nieuwe laptop van dat geld, dan ben je toch ook niet meteen een dierenmishandelaar? :')
En die laatste zin, hoe weet je dat zo zeker? Je trekt wel snel oordelen zeg..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:21

Ik neem het haar juist wel kwalijk!
zij verkoopt hem toch?
en de laatste zin, ze probeert hem te verkopen voor een trailer,
en in ruil tegen aan ander paard, of gewoon voor 1500 euro!
of je wacht rustig af tot iemand reageert of je schrijft meerderen advertentie om er snel van af te zijn omdat je ongeduldig bent! en ik vind dat om ze weet (toen ik hem wou kopen, toen kon) het niet wou! maarhem wel aan vreemden verkopen dat voelt echt heel beroerd

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:21

en wat heeft dat met dierenmishandelaar te maken?
je trekt er anderen dingen bij.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:23

Maar schrijf hier nu een boek over, om het lekker van me af te schrijven.
Een soort opluchting dat is in iedergeval heel fijn. En ik ervaar het meschien erg overdreven en dat komt
omdat ik ontzettend hou van die pony! :)