144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saf

144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:58

Mijn zusje (14) kwam vandaag met een vriendin op de fiets een behoorlijk verwaarloosd paard tegen. Zij belden daarom 144, een of ander dierenalarmeernummer. Ze legde de situatie uit, waarop het enige antwoord van de medewerker aan de andere kant van de lijn de vraag was "hoe oud ze was". Mijn zusje antwoordde gewoon normaal, maar ze was nog nauwelijks uitgepraat of er werd haar verteld dat ze daarom niet geholpen kon worden en vervolgens opgehangen! Er werd haar ook niet verteld wat ze anders wel voor het paard kon doen ofzo, ze werd gewoon niet serieus genomen! Ik vind dat je op een leeftijd van 14 jaar toch echt wel kan zien hoe een zwaar ondervoed paard eruit ziet! Het is toch juist goed dat ze alarmeerde? Of vinden jullie dat ze overdreven heeft, is dit soms gewoon een "oud paardje" met pensioen? Dit is toch niet normaal? Wat vinden jullie hiervan?

*foto's verwijderd*
Laatst bijgewerkt door Gem op 14-11-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd wegens geen toestemming eigenaar.

vuurneon

Re: 144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:59

Ik zie een oud paard als ik eerlijk moet zijn, wie weet is die net opgevangen. Ik zou gewoon de eigenaar benaderen ipv gelijk te bellen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:59

Oh jeetje.. vreselijk.

Vind ik heel raar.. nogmaals bellen. Blijven bellen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:00

Ik denk dat ze vaak valse meldingen krijgen en het daarom niet serieus nemen maar vind het wel kwalijk..

MerleSimone

Jeetje ;o waar heeft ze die vandaan? Gewoon uit een wei in de buurt?

unihorses

mag je wel zomaar foto's plaatsen ? kan zijn dat je daar problemen mee kan krijgen

Klis

Jezus die foto's :oo daar schrok ik toch wel even van hoor! Volgens mij mag je ook niet zomaar foto's van een ander op bokt zetten.
Ik vind het erg raar dat je zusje niet serieus genomen werd, hoewel ze wel erg vaak meldingen over 'sielughe' pony's krijgen, vind ik toch dat ze op z'n minst moeten luisteren. Iemand anders even laten bellen? Eigenaar opzoeken?

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:01

Dit is een oud paard denk ik, maar betekent zeker niet dat ze er zo uit moeten zien!! afschuwelijk

Ellentjuh12

Ik vind het ronduit onbeschoft van 144 maar goed ik heb er vaker negatieve verhalen over gehoort.

Ik vind dit paard er inderdaad erg dun uit zien maar goed je weet de oorzaak hier niet van. :(:)
Misschien eens kijken of je de eigenaar zelf kunt spreken?

roooooss

Raar dat ze hadden opgehangen omdat je zusje te jong was vonden ze.
Het paard ziet er echt super dun uit, gewoon niet meer gezond.
Ik hoop echt dat het paardje alsnog geholpen kan worden..!

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:02

unihorses schreef:
mag je wel zomaar foto's plaatsen ? kan zijn dat je daar problemen mee kan krijgen

ja ik weet ook niet zeker, maar ik zeg er niet bij waar ze genomen zijn dus dan mag vast wel toch?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:02

Paard kan ook best oud zijn. Staat namelijk wel op gras, wei ziet er niet slecht uit. Maar toch, liever zeker weten dan er vanuit gaan. Jammer dat ze niet serieus werd genomen.

Corellaa

Dat is wel erg hoe t beestje eruit ziet.
Misschien stokoud, misschien een andere reden.
Is het een afgelegen weitje? Anders de eigenaar even opzoeken (als het aan huis is..)
Anders nogmaals bellen, puur even voor controle !

my_precious

lijkt mij ook een oud paard, maar wel erg mager... ik zou ook de eigenaar even zoeken in de omgeving.. misschien is het paard idd opgevangen o.i.d. ook oudere paarden kan je nog wel een beetje dikker krijgen dan dit lijkt mij.
wij hebben er 1 van 34 waarvan de rug wel ingezakt is maar toch voller is als deze op de foto en een dikke buik heeft.
en als je vind dat het paard verwaarloosd is, waarom heb je dan niet je vader of moeder of een ander volwassen persoon laten bellen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:03

Niet zo netjes om direct de foto's op internet te plaatsen probeer via de omgeving de eigenaar te achterhalen en wie weet is er wel een reden voor.

geerke

mijn god....die is vet :(
Laat een volwassen iemand bellen dan?
En snel,voordat hij het loodje legt :(

Mijn paard is ook oud maar die ziet er echt niet zo uit hoor.
Leeftijd mag geen excuus zijn voor deze slechte staat.

Anoniem

Ik zie een oud paard :) Grijze haren op het hoofd, zo te zien nette hoeven. Weide waar er niet super veel gras op staat maar ook geen kale wei. Ik ken nog oudjes die er zo uitzien :)

DaphneR93

Ik vind het niet normaal, niet zoals het paard eruit ziet en niet hoe er gereageerd is. Ik zou gewoon langs gaan bij het dichtstbijzijnde huis bij het weiland en vragen van wie het paard is. Misschien is er een goede verklaring voor en zo niet een volwassene melding laten maken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:04

er staat toch genoeg voor hem te eten? en hij ziet er hartstikke oud uit.
De eigenaar zoeken was een beter idee geweest, misschien zorgt deze wel hardstikke goed voor het beestje. en dan wordt er achter zijn/haar rug om de dierenpolitie gebeld.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:04

Zo te zien een oude lobbes.
Jammer dat ze niet even controleren.

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:05

daar heb je een punt, my_precious, maar ik was er zelf niet bij. alleen mijn zusje en een vriendin. ze kwam eind van de middag thuis met dit verhaal en had dus zelfs foto's gemaakt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:05

Kan wel een paard zijn van 36 jaar oud; de 36 jarige merrie van mijn buurman zag er ook zo uit; die leefde op slobber en luzerne, maar kwam ook geen gram meer aan op het laatst. :) Het hoeft geen verwaarloosd paard te zijn al lijkt het misschien wel zo. :)

Paard van buurman is ingeslapen, omdat hij steeds bezoek kreeg van allerlei instanties, was een ergernis en is niet goed voor zijn goede naam (bedrijf). Beetje jammer dat dat uiteindelijk de reden moest zijn.
Laatst bijgewerkt door Lante op 13-11-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:06

Ook ik zie een oud paard. Ik vind het niet zo netjes dat de dierenbescherming gelijk gebeld is. Probeer altijd eerst de eigenaar te achterhalen en te spreken of eventueel een briefje op het hek hangen met je zorgen en je telefoonnummer, zodat de eigenaar je zorgen weg kan nemen.

Thats_Me

Voor een oud paard is het dier ook gewoon te mager. Ik snap wel héél goed dat er niet naar een 14 jarige wordt geluisterd. Te vaak dat er voor de grap gebeld wordt, daar steek je gewoon geen tijd in. Gewoon je ouders even laten bellen.

geerke

PocoGaucha schreef:
er staat toch genoeg voor hem te eten? en hij ziet er hartstikke oud uit.
De eigenaar zoeken was een beter idee geweest, misschien zorgt deze wel hardstikke goed voor het beestje. en dan wordt er achter zijn/haar rug om de dierenpolitie gebeld.

oude paarden hebben doorgaans iets meer nodig dan een weilandje met gras van 1 cm hoog waar op dit moment absoluut geen voeding meer inzit.