Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij snapte het niet heel goed, maar ik klikte dus en bewoog met die appel, en vanaf toen is het eigenlijk altijd goed gegaan.

romyloverrr schreef:je kan op jou leeftijd nooit een pony goed inrijden ( op een hoge uitzondering na )
maar als ik jou was zou ik het zo doen , leer hem stemkomando's aan.
maar uh , dat kan hij toch al van het longeren , en dan bij het longeren
als een vriendin haar laat aandraven been geven , en dat een aantal weken / dagen volhouden
romyloverrr schreef:je kan op jou leeftijd nooit een pony goed inrijden ( op een hoge uitzondering na )
YamaSaki schreef:Maar aan de andere kant zijn de mensen die wel de juuste ervaring hebben toch vaak te groot voor shetlanders?
Ik zou inderdaad eerst de basis aan de longe er eerst goed in hebben.
Wellicht tijdens het longeren zadel + grote pop erop voor het idee.
Stemhulpen zijn heel belangrijk dus zorg dat ze die goed kent.
Hoe oud is ze nu?
Als alles aan de longe goed gaat met zn tweeen inrijden, dus steeds dezelfde persoon erop en steeds dezelfde ernaast.
Als er in de buurt niemand is...google naar goede filmpjes met uitleg,leer je ook een hoop van.

superwoman schreef:YamaSaki schreef:Maar aan de andere kant zijn de mensen die wel de juuste ervaring hebben toch vaak te groot voor shetlanders?
Ik zou inderdaad eerst de basis aan de longe er eerst goed in hebben.
Wellicht tijdens het longeren zadel + grote pop erop voor het idee.
Stemhulpen zijn heel belangrijk dus zorg dat ze die goed kent.
Hoe oud is ze nu?
Als alles aan de longe goed gaat met zn tweeen inrijden, dus steeds dezelfde persoon erop en steeds dezelfde ernaast.
Als er in de buurt niemand is...google naar goede filmpjes met uitleg,leer je ook een hoop van.
Klopt, kleine goede ruiters zijn schaars.
Echter met goede begeleiding zal het een stuk beter gaan.
(zowel het longeren als het zadelmak maken en doorrijden)
Een pop erop zetten is geen goed idee
YamaSaki schreef:Ik heb die pop actie wel eens bij mini shetjes gelezen dus vandaar dat ik eraan dacht
Weet niet hoe groot deze shet is vandaar