Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elinaa11 schreef:Waarom vinden vele mensen (bokt) het erg dat je met ijzer rijd?
het is toch normaal , gewoon?
Ik zie genoeg paarden die evenveel plezier hebben met en zonder ijzer.
WEn vele vinden het zielig dat ze met kin op de borst lopen , en dat ze dan niet kunnen ademen , terwijl ze het zelf doen met VD , maar dan zonder ijzer..
Ik snap t gewoon niet meer 0.0
Elinaa11 schreef:ja okee , maar er zijn ook mensen die rijden super lief met normaal trensje en sporen en s&t , maar als beestje dwars en koppig is en gaat hangen laat je dat niet toe denk ik dan , of dat hij zelf hoofd in de lucht teekt en zich verzet tegen het bit. Dan is er ook nog een sleht film-foto moment en dan ziet het er verschrikkelijk uit.
En als het goed is gebruik je alleen ijzers als het nodig is , zoals je beestje hoefkatrol heeft of naar westrijden gaat , want een spagaat wil je niet xD

Elinaa11 schreef:Ja maar ik heb wel 389462460 miljoen filmpjes op youtube gezien , en alles heeft sporen en bitten.
Terwijl ik zoiets heb , het is toch niet uitgevonden om een paard pijn te laten lijden?
Elinaa11 schreef:Waarom vinden vele mensen (bokt) het erg dat je met ijzer rijd?
WEn vele vinden het zielig dat ze met kin op de borst lopen , en dat ze dan niet kunnen ademen , terwijl ze het zelf doen met VD , maar dan zonder ijzer..
Gulpje schreef:Elinaa11 schreef:Waarom vinden vele mensen (bokt) het erg dat je met ijzer rijd?
Het is inderdaad zielig als je met slechts 1 ijzer rijdt
Elinaa11 schreef:Ja maar ik heb wel 389462460 miljoen filmpjes op youtube gezien , en alles heeft sporen en bitten.
Terwijl ik zoiets heb , het is toch niet uitgevonden om een paard pijn te laten lijden?
Dat hoort gewoon bij Nederlands immers.