Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lijkt me niks Molfre schreef:Als je kijkt naar de handen van de gemiddelde ruiter van vanmiddag kan ik moeilijk van "verfijning" spreken, eerder van "gewichtheffen".
Je ziet soms door al het leer en metaal het hoofd bijna niet meer, begrijp niet wat daar mooi aan is
en ik zou denken; hoe beter je bent hoe minder je nodig hebt? Maar blijkbaar ben ik gek
Klimop schreef:Ik snap ook niet waarom iemand ooit bedacht heeft om 2 bitten in een paard z'n mond te drukken (waar idd vaak ook nog eens flink druk op wordt gezet), daarnaast vinden veel mensen het mooi/sjiek eruit zien?Je ziet soms door al het leer en metaal het hoofd bijna niet meer, begrijp niet wat daar mooi aan is
en ik zou denken; hoe beter je bent hoe minder je nodig hebt? Maar blijkbaar ben ik gek
Molfre schreef:Als je kijkt naar de handen van de gemiddelde ruiter van vanmiddag kan ik moeilijk van "verfijning" spreken, eerder van "gewichtheffen".
xXMayaXx schreef:Molfre schreef:Als je kijkt naar de handen van de gemiddelde ruiter van vanmiddag kan ik moeilijk van "verfijning" spreken, eerder van "gewichtheffen".
Helemaal mee eens!
Ik heb een ZZ-licht paard gereden, helemaal zonder bit. Wel met een vrij zwaar inwerkend bitloos hoofdstel(dr Cook), maar toch.. Ik gaf hulpen met mijn benen (zonder sporen), en paardje doet braaf alle oefeningen als ik het vraag!
lisaxrocky schreef:je hebt helemaal gelijk, ik vind dat je moet kunnen samen werken met je paard en het niet dwingen door alles maar in zn mond te proppen. gisteren bij het springen reed een van de Nederlanders bitloos, nou dan denk ik voor mij heb jij al gewonnen !geweldig gewoon !
amykimmie schreef:lisaxrocky schreef:je hebt helemaal gelijk, ik vind dat je moet kunnen samen werken met je paard en het niet dwingen door alles maar in zn mond te proppen. gisteren bij het springen reed een van de Nederlanders bitloos, nou dan denk ik voor mij heb jij al gewonnen !geweldig gewoon !
Gerco Schroder rijdt met een hackamore!
lisaxrocky schreef:je hebt helemaal gelijk, ik vind dat je moet kunnen samen werken met je paard en het niet dwingen door alles maar in zn mond te proppen. gisteren bij het springen reed een van de Nederlanders bitloos, nou dan denk ik voor mij heb jij al gewonnen !geweldig gewoon !