Ik zal maar even het hele verhaal vertellen voor degene die ook nog niet op de hoogte zijn.
Ik heb in juli een c-pony merrie gekocht. Eind augustus kocht een vriendin van mij een grote d-pony merrie bij dezelfde handelstal als waar ik mijn pony heb gekocht. Ze staan nu samen op de wei en naast elkaar op stal. Begin september kreeg ik het sterke vermoeden dat mijn pony drachtig was, toen de DA kwam enten dus maar even laten opvoelen en jawel er zat al een bijna volgroeid veulen in! mijn veulentje kan nu elk moment geboren worden.

De merrie van mijn vriendin was ook nog niet hengstig geweest en werd steeds dikker. Het leek ons wel erg toevallig dat ze ook drachtig zou zijn en ze is nog maar 3.5 en krijgt nu ook krachtvoer...
Vandaag kwam de DA weer om te enten en toen toch maar voor alle zekerheid laten opvoelen. En jawel, ook deze pony is drachtig en ook al behoorlijk ver (waarschijnlijk 1 a 2 maanden minder ver dan mijn pony)

dus tja, bij deze handelstal zat zeker een actie: 2 voor de prijs van 1?!

Ik ben er eigenlijk wel blij mee want nu staat mijn veulentje dalijk niet alleen met oudere paardjes en heeft ie fijn een vriendje om mee te spelen. Alleen nu wordt het wel voor 2 paardjes waken...