verzorgster.. 100 x uitleggen alles..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjansjan

verzorgster.. 100 x uitleggen alles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:34

Hallo allemaal,

ik heb een verzorgster voor mijn pony. ivm dat ik zwanger werd. ik ben nu een maandje mama.

nj is deze jongedame een schat van een meid. ze is vijftien jaar oud en hartstikke lief.
maar... ik moet ALLES tien keer uitleggen..

in het begin legde ze het zadel steeds op het schouder. nadat ik haar tien keer (jup.. bijgehouden := ) gezegt heb dat het naar achteren moet. de eerste keren voorgedaan daarna meegekeken. dit doet ze nu goed.

zo ook met halster/hoofdstel omdoen. als ik iets zei moest ik dat tien keer herhalen. inmiddels doet ze alles perfect. helemaal top!

Nu.. ben ik sinds een anderhalve maand afhankelijk van mijn man om naar de ponys te gaan. ik heb zelf geen rijbewijs en deed voorheen alles op de fiets. vanaf mijn negende.maand en.nu met mijn kleintje red ik dat niet meer. logisch lijkt mij? Zon kleine kan uoteraard noet op de foets! Laat staan tien kilometer! (zo ver staan ze van huis).

nu vraagt mijn verzorgster steeds weer of ik meega rijden met haar. nu heb ik haar al meersere keren op nette manier uitgelegd dat ik A. Niet zomaar zon eind kan fietsen met die kleine. B. dat ik niet kan paardrijden met doe kleine in de buurt (ze stelde.voor haar in de reiswieg te leggen en in de wei te zetten?). C. haar ook noet bij de buren kan achterlaten (stelde ze ook voor), omdat ik borsyvoeding geef.

ik vraag me nu echt af.. ben ik zo onduidelijk dat ik alles tien keer moet zeggen? Of is zij nou zo "dom" dat ze niks snapt?

Ik begin er een beetje moe van te worden..

Biscuitje

Re: verzorgster.. 100 x uitleggen alles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:39

Ik ben zelf ook verzorgster van een pony en ik vind het altijd erg fijn dat als ik iets fout doe het erg duidelijk word uitgelegt.
Misschien begrijpt uw verzorgster het wel maar vergeet ze het weer?
Ik zou het er een keertje rustig met haar over hebben.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:40

Ik denk dat je bijrijder misschien iets te enhousiast is. Ook wel een goed teken dat ze graag samen met je wil rijden toch? 10x uitleggen is indd. Heel lastig maar misch heeft ze iets waardoor ze moeite heeft met dit soort dingen te begrijpen succes en gefeliciteerd nog met de kleine
Laatst bijgewerkt door MusicIsLife op 05-07-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:41

Misschien is het een deel onzekerheid. Is het haar eerste verzorgpony? Dan kan het zijn dat ze bepaalde zaken gewoon niet zeker weet.
Doet ze alles ondertussen goed? Bevestig naar haar toe dat ze het goed doet en dat je er vertrouwen in hebt dat ze het kan. Wie weet heeft ze gewoon net dat beetje zekerheid nodig.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar beter een verzorgster die vraagt of alles wel goed is dan eentje waar je nooit wat van hoort en dus ook niet precies weet wat die allemaal met jouw pony uitspookt.

En als het echt is omdat ze gewoon niet zo veel 'talent' heeft voor het verzorgwerk, kun je misschien nog iemand erbij zoeken? Moet wel klikken dan natuurlijk.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:09

Waarschijnlijk is ze gewoon onzeker. Liever dat ze het vraagt dan zomaar iets doet.
Hopelijk heeft je verzorgster geen boktaccount, ik vind dat je dit wel wat netter had kunnen omschrijven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:14

I.p.v. een topic op bokt openen zou ik als volwassen vrouw gewoon eens rustig de tijd nemen voor dat meisje en goede afspraken maken.

Liever een verzorgster die 10 x om uitleg vraagt, dan 1 die gewoon maar wat doet of stronteigenwijs is

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:17

tja, bij mijn oude bijrijdpaard had ik het ook wel een beetje hoor, ik wou niets verkeerd doen. en bijvoorbeeld met dekens op enzo wist ik het allemaal niet zo goed. ik wou altijd alles aan de eigenaresse navragen.

geef haar gewoon goed de vertrouwen dat ze het alleen kan:). heeft ze een mobiel? anders stel je voor dat ze altijd mag smsen als ze nog vragen heeft. zo deed ik het ook met de eigenaresse van mijn verzorgpaard als ik iets echt niet wist dan smste ik even, of die wel of niet zijn deken opmoest, of die binnen moest blijven staan etc. dan wist ik het zeker en kon ik geen fout maken. deze vrouw vond dat juist wel fijn.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:17

Hoelang heb je haar al als verzorgster ?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:18

Ten eerste vind ik dat je blij mag zijn dat je verzorgster zo betrokken is en wil zijn. Daarnaast heeft ze je er graag bij, misschien is ze ietwat onzeker of wil ze gewoon graag alles goed doen?
Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik vind het niet eens vreemd dat ze zegt dat je je kind mee kan nemen. Sommigen hebben er gewoon geen verstand van en/of denken er niet over na omdat ze andere doelen hebben. In mijn ogen wilde ze gewoon graag dat je erbij was en droeg ze een idee aan die misschien niet helemaal doordacht was, maar haar boodschap lijkt me duidelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:20

Ze is 15, waarschijnlijk snapt ze gewoon niet goed wat er allemaal bij komt kijken als je een kind hebt.
Ik ben 26 en sommige dingen zou ik ook gewoon niet weten hoor. Ik zou denk ik ook geopperd hebben of het niet even bij de buren kon blijven (maar goed ik ben ook niet zo'n kindervriend :') )

Leg het haar gewoon geduldig uit, ga een keer met haar om de tafel zitten. Maar zeg dan ook duidelijk wat je allemaal goed vindt. Want zoals ik het lees heeft ze gewoon veel bevestiging nodig :j

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:23

Ik snap het probleem niet? Meisje wil gewoon niets fout doen.

Het is of dit, en je steekt er zelf nog een beetje tijd en moeite in en je weet dus precies wat er met je pony wordt gedaan. Of je zoekt zo'n eigenwijs arrogant mormel dat alles zelf erg goed weet en je bent van het eeuwige gezeur af maar dan kan ik je garanderen dat je niet veel meer zelf te zeggen hebt (ofja zeggen kan altijd maar bij dat soort gaat het eene oor in en het andere uit).

En nee iets daar tussen in ga je niet vinden want mensen die iets goed willen doen moeten wel weten hóe ze het moeten doen.

sjansjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:25

Ze is inmiddels al een jaar mijn verzorgster. (zodra het plan kwam tot een kindje, wilde ik een verzorgster. zodat dot nooit te laat zou zijn en ik deze.wegwijs kon maken).

Ik heb hiet al tweemaal met haar over gesproken. ze geeft aan dat ze niet onzekerbis. en zegt ook dat ze beter haar best zal doen. alleen zie ik hier niks van terug..

vragen stellen is helemaal niet erg. alleen maar goed! Dot meisje stelt echter geen vragen. ze zadelt op, gaat aan het rijden. en als ik dan even later ga kijken (intussen de koeien voeren), dan ligt het zadel haast in de nek.
dan vraag ik haar af te stappen. en geef ik vriendelijk uitleg. ik laat zien hoe je de schouder kan voelen. en waar het zadel behoort te liggen. ik geef haar ezelsbruggetjes (hand tussen been en singel kunnen leggen enz). De keer erop is het echter hetzelfde verhaal. en dit dus gerust tien keer op rij.

mischien heb ik het inderdaad niet netjes verwoord. ik bedoel het echter niet verkeerd! Want buiten dat ik alles moet herhalen is deze dame echt een schat van een meid! Ik vraag me alleen af waarom ik zo vaak moet herhalen. want ik wprd het wel een beetje beu nu..

sjansjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:26

Anoli schreef:
Ze is 15, waarschijnlijk snapt ze gewoon niet goed wat er allemaal bij komt kijken als je een kind hebt.
Ik ben 26 en sommige dingen zou ik ook gewoon niet weten hoor. Ik zou denk ik ook geopperd hebben of het niet even bij de buren kon blijven (maar goed ik ben ook niet zo'n kindervriend :') )

Leg het haar gewoon geduldig uit, ga een keer met haar om de tafel zitten. Maar zeg dan ook duidelijk wat je allemaal goed vindt. Want zoals ik het lees heeft ze gewoon veel bevestiging nodig :j

Het meisje past al vier jaar bij haar buren op. op twee kinderen van nu 5 en 6. ook wil ze jufrouw worden op een basisschool. ze is dus juist erg met kinderen bezig!

sjansjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:29

Nogmaals: ze vraagt dus niks aan mij (wat ik veel liever zou zien). maar doet zelf hoe ze denkt dat het moet. en als ik dan criendelijk uitleg geef, kijkt ze me de tiende keer nog aan alsof ze het voor het eerst hoort.

Overigens gaat het mij absoluut niet om het feit dat ze.iets verkeerd doet, of dat ik iets moet uitleggen! waar het mij om gaat is dat ik steeds weer hetzelfde moet uitleggen. alsof ze nooit naar mij luistert.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:32

Als je het toch allemaal zo bar en boos vind, waarom neem je dan geen afscheid van haar?

sjansjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:35

Omdat ik hoop heb dat iemand mischien een tip heeft waardoor dit beter word.

ze is echt een schat. en ze heeft enorm veel plezier met mijn pony. dus ik wil haar niet de laan uit sturen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:38

Nee, in plaats daarvan ga je haar uitgebreid bespreken op een openbaar internetforum... Niemand kent haar hier, dus ik denk dat het heel lastig gaat worden om goede tips te krijgen. Je hebt al een paar keer met haar gepraat hierover. Kennelijk heeft dat weinig indruk gemaakt.

sjansjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:39

Ik noem geen namen. en ik weet niet goed waar anders mijn vraag te stellen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:41

Misschien moet je het aan haar vragen, zeggen dat je er een beetje hoorndol van wordt en niet weet hoe je het moet duidelijk maken

maar vraag is, ben je wel echt duidelijk tegen haar geweest?

Schrijf anders dingen op?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:43

ik zie het probleem niet zo. als iemand iets tegen mij zegt dat ik het anders moet doen. dus zeg maar het zadel niet op de schouder leggen, wat ik zegmaar wel gewent ben ( is niet zo hoor) dan moet je dat ook 10x zeggen. en waarom?? omdat mijn automatisering niet goed werkt. dat wil dus zeggen dat als iets bij mij automatisch gaat en dat moet veranderd worden duurt het langer voor dat dat bij mij automatisch gaat.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:47

Als het zadel eerst goed ligt (zoals je zegt doet ze dit nu goed) en vervolgens onder het rijden naar voren schuift is het niet haar schuld dat het zadel naar voren gaat, maar ligt het zadel niet goed.
Dan is het dus aan jou om een goed passend zadel te vinden, maar dat even ter zijde.

Ik ben zelf bijrijdster, en heb er thuis ook 2 lopen (dus ik rijdt voor iemand, maar bij mij thuis rijden er ook meiden op onze paarden). Tja, soms vragen ze wel eens wat dubbel, niet zo extreem als bij jou. Misschien is een briefje met regels/ 'hoehetmoet' ophangen aan de staldeur geen verkeerd idee?

Of een 'veelgestelde vragen' lijstje :') . Nee, flauw van mij.

Zelf weet ik hoe vervelend het is als je bijrijdster zich niet aan de afspraken houd, daarom probeer ik zelf wel alles zo goed mogelijk te doen bij mijn werk. Wel heb ik het voordeel, dat ik zelfstandig alles kan doen. Dat betekend dat ik mijn tijden zelf in kan delen. Mocht er eens wat zijn, of dat we iets gaan doen, kan ik echter mijn schema wel zo aanpassen dat ik gewoon per direct mee kan.

Een echte goede bijrijdster vinden is tegenwoordig zeldzaam, iemand die kundig, zelfstandig en consequent is. Maar deze bijrijdsters zijn helaas nooit opzoek naar verzorgpony's, die krijgen ze gewoon aangeboden.

Ik denk dat je redelijk tevreden kan zijn over je bijrijdster, heel erg klinkt het zo nog niet.

Sommige mensen zijn nou eenmaal een beetje traag van begrip, anderen zijn onzeker..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:36

TAO-->PP

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:40

sjansjan schreef:
Hallo allemaal,

ik heb een verzorgster voor mijn pony. ivm dat ik zwanger werd. ik ben nu een maandje mama.

nj is deze jongedame een schat van een meid. ze is vijftien jaar oud en hartstikke lief.
maar... ik moet ALLES tien keer uitleggen..

in het begin legde ze het zadel steeds op het schouder. nadat ik haar tien keer (jup.. bijgehouden := ) gezegt heb dat het naar achteren moet. de eerste keren voorgedaan daarna meegekeken. dit doet ze nu goed.

zo ook met halster/hoofdstel omdoen. als ik iets zei moest ik dat tien keer herhalen. inmiddels doet ze alles perfect. helemaal top!

Nu.. ben ik sinds een anderhalve maand afhankelijk van mijn man om naar de ponys te gaan. ik heb zelf geen rijbewijs en deed voorheen alles op de fiets. vanaf mijn negende.maand en.nu met mijn kleintje red ik dat niet meer. logisch lijkt mij? Zon kleine kan uoteraard noet op de foets! Laat staan tien kilometer! (zo ver staan ze van huis).

nu vraagt mijn verzorgster steeds weer of ik meega rijden met haar. nu heb ik haar al meersere keren op nette manier uitgelegd dat ik A. Niet zomaar zon eind kan fietsen met die kleine. B. dat ik niet kan paardrijden met doe kleine in de buurt (ze stelde.voor haar in de reiswieg te leggen en in de wei te zetten?). C. haar ook noet bij de buren kan achterlaten (stelde ze ook voor), omdat ik borsyvoeding geef.

ik vraag me nu echt af.. ben ik zo onduidelijk dat ik alles tien keer moet zeggen? Of is zij nou zo "dom" dat ze niks snapt?

Ik begin er een beetje moe van te worden..

Klinkt alsof je juist een hele gemotiveerde meid te pakken heb die het graag goed wil doen. Misschien is ze niet vlot van begrip maar het feit dat ze je keer op keer vraagt of je mee wilt gaan zou ik juist koesteren..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:45

sjansjan schreef:
Anoli schreef:

Het meisje past al vier jaar bij haar buren op. op twee kinderen van nu 5 en 6. ook wil ze jufrouw worden op een basisschool. ze is dus juist erg met kinderen bezig!

En toch is het een kind (puber) van 15 en niet in het bezit van volgroeide hersens of een eigen kind. Ik vind dat je vrij hard voor haar bent. Tenslotte zorgt zij wel voor jouw paard omdat jij dit nu niet kan. Ik zie met regelmaat paarden om die reden (zwangerschap) te koop staan. Jij hebt een meisje dat het voor jou doet en ik vind dat je als eigenaarr zijnde daar dan best wel wat zuinig mee om mag springen. Ik ben vroeger verzorgster geweest jaren lang. Nu zelf in het bezit van 2 paarden en een verzorgster en ik geniet er van om samen met haar met mijn paarden bezig te zijn. Ik moet ook ook 100x voor doen hoe ze het zadel moet neerleggen en nu ze dit doorheeft moet ik haar nog 100x corrigeren en herhalen waar ze op moet letten. NOU en?! dankzij haar kan ik beide paarden er in tijd op nahouden en daar ben ik heel blij mee. Mijn verzorgster is 21 overigens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:48

Ik kan me best voorstellen dat je het een beetje beu wordt dat je alles 100x uit moet leggen en dat ze het dan nog niet snapt. Klinkt heel bekend, op andere vlakken weliswaar, maar toch.
En als je deze meid de laan uit had willen sturen had je het waarschijnlijk al gedaan ;) Maar zo te horen is ze een heel lieve meid die gewoon een beetje.. tja.. minder snel van begrip is. Die mensen tref je soms.

Het enige wat je nu denk ik kan doen is geduldig blijven. Het hoofdstel snapt ze inmiddels, dus met de rest zal het ook wel goedkomen :) Verder zou ik wel even naar je zadel laten kijken inderdaad, voor hetzelfde geld legt ze het er goed op maar schuift het naar voren. Misschien dat het alleen bij haar gebeurt omdat zij net wat anders zit? Hoe dan ook kan het geen kwaad natuurlijk.

Misschien stel ik nu een domme vraag, mar wat is precies het probleem van een oppas voor je kind voor als je naar je pony gaat? Ik weet dat kittens zonder moeder elke twee uur gevoed moeten worden maar met een mensenbaby zit er toch wel iets meer tijd tussen? Nu weet ik ook niet hoe snel jij fietst ;) Maar dat vraag ik me gewoon af.
Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat je er gewoon niet op zit te wachten om als 'vriendin' met haar om te gaan. Dat idee krijg ik namelijk een beetje, dat zij dat graag wil. Lief van haar natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat jij er per sé op in moet gaan.

Lastige situatie. Ik hoop dat de gouden tip snel voorbij komt. Succes! :)