Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annemeik schreef:En toch kan ik in mijn omgeving nog een aantal mensen aanwijzen die er zo over denken. Een paard hoeft niet perse op de wei, hoeft niet bij andere in de buurt te komen, alleen een rondje rijden is beweging zat. De boerenmethode zeg maar. Paard = voor hun, niet andersom. Moet ik die dan ook allemaal aan gaan geven?
Het moet maar eens gedaan zijn met al die mensen die denken dat je een paard 24 uur per dag op stal kan hebben, enkel eruit om te trainen. En de manier waarom vele trainen is ook schandalig. Blij toe, hopelijk is dit een begin voor een betere welzijn van onze geliefde viervoeter.
Go rechter. ELpatcho schreef:Annemeik schreef:En toch kan ik in mijn omgeving nog een aantal mensen aanwijzen die er zo over denken. Een paard hoeft niet perse op de wei, hoeft niet bij andere in de buurt te komen, alleen een rondje rijden is beweging zat. De boerenmethode zeg maar. Paard = voor hun, niet andersom. Moet ik die dan ook allemaal aan gaan geven?
Vind de boerenmethode nogal een rare verwoording. Het zijn toch vaak de boeren die wel weten hoe je dieren moet houden. En eerder die niet-plattelandsmensen die een paard in een hokje proberen te houden. Maar goed dat terzijde. Ik vind het een prachtige uitspraak.Het moet maar eens gedaan zijn met al die mensen die denken dat je een paard 24 uur per dag op stal kan hebben, enkel eruit om te trainen. En de manier waarom vele trainen is ook schandalig. Blij toe, hopelijk is dit een begin voor een betere welzijn van onze geliefde viervoeter.
mg911 schreef:Ik vind het in ieder geval een terechte uitspraak.
Ja, die boete is hoog, heel hoog, maar wel een goede waarschuwing voor alle andere mensen die hun paard op die manier houden.
Misschien dat dat ook deels 'het doel' van de rechtbank was? Paardhoudend Duitsland waarschuwen?
Fellor schreef:Dat die advocaat het woord vrijetijdsPARTNER nog in de mond durft te nemen.... En als dit soort veroordelingen betekenen dat de meeste ruiters hun paarden kwijt gaan raken vind ik dat niet meer dan terecht, want in meer dan de helft van de gevallen leven paarden in absoluut onacceptabele omstandigheden kijkende naar hun natuurlijke behoeften.
Fijn dat er eindelijk wat wordt gedaanGo rechter.
cupcake1986 schreef:hele dagen in een donker hokje vind ik ook absoluut niet kunnen, maar ik heb wel een bedenking bij de wondjes van sporen.
Heb vroeger wel eens een kamp gereden op een paardje waar ik sporen voor nodig had. En een lelijke fout maar ik kan mn benen niet echt heel stil houden. Gevolg: na een week had het paardje spijtig genoeg wondjes - ws door mn benen niet genoeg stil te houden of ms zat er een ruw randje aan de sporen geen idee, tis te lang geleden. Wat ik wel weet is dat er genoeg paarden rondlopen met wondjes van sporen en dan niet zozeer van de sporen te hard te gebruiken maar eerder dat hun ruiter zn voeten niet stil genoeg kan houden.
cupcake1986 schreef:hele dagen in een donker hokje vind ik ook absoluut niet kunnen, maar ik heb wel een bedenking bij de wondjes van sporen.
Heb vroeger wel eens een kamp gereden op een paardje waar ik sporen voor nodig had. En een lelijke fout maar ik kan mn benen niet echt heel stil houden. Gevolg: na een week had het paardje spijtig genoeg wondjes - ws door mn benen niet genoeg stil te houden of ms zat er een ruw randje aan de sporen geen idee, tis te lang geleden. Wat ik wel weet is dat er genoeg paarden rondlopen met wondjes van sporen en dan niet zozeer van de sporen te hard te gebruiken maar eerder dat hun ruiter zn voeten niet stil genoeg kan houden.