Maatje voor een paard,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Maatje voor een paard,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:19

sorry als dit niet goed staat, verplaats het dan maar!

Ik heb sinds 6 maanden een eigen paard, en ze staat alleen. Vroeger stond ze wel altijd tussen andere paarden, dus ik wou eigenlijk een maatje voor haar zoeken. Het liefst wil ik een shetlander, kan mijn paard (Arera) nog mee spelen en kunnen ik en mijn broertjes ook leuke dingen mee doen. Voorgesteld aan mijn vader, alleen hij keurde het meteen af.
Toen ik zei dat mijn paard zich alleen voelde, zei hij dat ik er dan maar vaker bij moest gaan zitten. Toen ik zei dat dat niet hetzelfde was liep hij weg, steeds als ik erover begin maakt hij stomme grapjes erover.
De plek om te stallen is geen probleem, we hebben 2 paardenstallen en nog 1 hele grote paardenstal. Dus er is plek, omdat we thuis een melkveebedrijf hebben is er ook eten.

Als mijn paard een ander paard ziet langskomen begint ze meteen heel hard te hinnikken, te rennen en een uur later is ze pas weer iets rustiger, hoe haal ik mijn vader toch over? ;(

Martine

Re: Maatje voor een paard,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:20

OPG -> YRT

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:21

Bedankt! :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:22

Hmm.. Ik zou mijn vader met zen neus in een paardenboek drukken en het woord 'kuddedier' aanwijzen :+

En gewoon volhouden hoor! :))

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:23

Ik ben nu extra veel met mijn paard bezig enzo, help mijn vader en moeder heel veel. Die dingen, volhouden doe ik sowieso!

Nog andere tips?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:24

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:25

Zou je pa niet kunnen uitleggen dat paarden net als koeien kuddedieren zijn en dat het gezeldschap van een mens,geit of koe wel fijn is maar niets bijdraagt aan het veilige en sociale gevoel en behoefte voor een kuddedier?
Ik hoop dat je je vader kan overtuigen om een klein paardje erbij te halen. Succes!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:27

Ik zal vanavond met hem praten, mijn ouders zijn nu naar de buren. Bedankt iedereen alvast! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:27

Wat heeft je vader voor bezwaren?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:29

Misschien kan je ipv zelf een tweede pony te kopen een stallingsplek verhuren. Dan verdien je er ook wat op ipv dat het alleen maar meer kost, als die andere stal er toch al staat. Misschien het eens over die boeg gooien??

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:32

@Judith, dat het onzin is, dat het niet nodig is en hij wil zijn 2 stallen (met rotzooi) niet kwijt, hoewel al die rotzooi best in 1 stal kan... :j
@liedje, ik zal het eens vragen, het liefst heb ik natuurlijk een eigen shet ;) . Maar als het niet anders kan probeer ik dat natuurlijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:33

Eens aanbieden om de rotzooi op te ruimen zodat je zelf ruimte maakt voor een tweede paard. Een shetlander is vrijwel gratis van marktplaats te halen en anders zou je kunnen aanbieden de tweede stal te verhuren.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:35

Een paard hoort inderdaad niet alleen, ook ik vind dat mishandeling :) !

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:36

Ja, klopt. Ik zal er vanavond nog eens over beginnen, en extra veel slijmen (Ik hoef geen verjaardagskadootjes (of andere kadootjes) meer, ik zal jullie extra goed mee helpen, ik verzorg Arera en de shet helemaal zelf, ik doe ruim de stallen zelf op enz.)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:39

Dat je alles zelf doet lijkt me ook niet meer dan logisch :') !
Slijmen helpt denk ik niet, je moet met goede argumenten komen waarom je paard niet alleen hoort te staan :) ! Het is hierboven al aangegeven, maar ik herhaal het toch maar even. Een paard is een kuddedier, en mag absoluut niet alleen staan.
Als je de ruimte en het geld ervoor heb, waarom niet :) ?!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:40

ShauniBef schreef:
Slijmen helpt denk ik niet, je moet met goede argumenten komen waarom je paard niet alleen hoort te staan :) ! Het is hierboven al aangegeven, maar ik herhaal het toch maar even. Een paard is een kuddedier, en mag absoluut niet alleen staan.

_/-\o_

En een shetje heb je tegenwoordig al voor 50euro :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:41

Jackytje schreef:
ShauniBef schreef:

_/-\o_

En een shetje heb je tegenwoordig al voor 50euro :=

of gratis zoal gezegd is :j

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:18

Ik lees hier even mee hoor
Ik zit namelijk bijna met hetzelfde probleem

Annalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:26

Probeer het anders eerst bij je moeder? :) En laat hem idd dingen lezen over kuddedieren enzo.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:10

Ik volg :))

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:32

De tijd in de crisis zijn er shetjes ook gewoon gratis en ik heb net ook een topic gezien en bij hun kost een shetje maar 20,- per maand ;)

Donkeytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:28

Het is dan wel heel iets anders en je kan er niet op rijden maar een paard en schapen schijnen super goed samen te gaan. Tja met een beetje oefening kan jet misschien wel wat vrijheidsdressuur leren kan vast ook leuk zijn haha

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:07

Donkeytje schreef:
Het is dan wel heel iets anders en je kan er niet op rijden maar een paard en schapen schijnen super goed samen te gaan.

Schapen kunnen nooit ander paard of pony vervangen. Het is een oplossing natuurlijk maar zeker niet ideaal.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:18

Ik ga mee met de bovenstaande reactie's. Toen ik van mijn vader een paard mocht, kon het paard totaal niet alleen staan, dus had ik mijn vader gauw overgehaald... :D Een shetje kost echt maar 50 euro... bij ons in ieder geval :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:22

Laat je vader mijn levende bewijs eens lezen...
Mijn verzorgpaard heeft heel lang alleen gestaan. Daardoor is er binnenin hem iets helemaal misgegaan waardoor hij nu verschrikkelijke verlatingsangst heeft.
Er is een shetlander bij gezet, en het heeft meer dan een half jaar geduurd voor ik alleen met hem kon weggaan, omdat hij de shetlander niet alleen wilde laten.
Nu, een jaar later lukt dat wel, maar de gevolgen van het alleen zijn zullen altijd blijven.
Als ik met samen met een ander paard ga wandelen en we moeten daarna elk een andere kant op, slaat hij volledig door. In volle rengalop over het asfalt, het andere paard achterna. Ik zat al twee keer bijna onder een auto en breng andere mensen en de andere ruiter(s) in gevaar. Ik word er ook heel erg bang van.
Maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Ik weet waardoor het zo is geworden...