Op ponykamp bij manege van Loon??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marinke182

Op ponykamp bij manege van Loon??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:59

Ik (11) en mijn zus (13) willen graag op ponykamp. Manege van loon lijkt ons wel leuk. Heeft iemand hier ervaring mee? :)
Ik heb gehoord dat je ook moet laten zien dat je goed kan rijden. Is dit niet te moeilijk voor mij. En wat moet je doen en heeft er iemand tips voor? :D
:D Ik rij al ongeveer 4 jaar, maar de meeste pony´s zijn toch nog even sterker. :+

Martine

Re: Op ponykamp bij manege van Loon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:31

BRT -> MA

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:32

Ik ben er een keer op ponykamp geweest en ik heb een super leuke week gehad daar.

Is voor mij al wel weer ruim 10 jaar geleden maar het was erg leuk!

Toen had je nog geen "rijtest" ofzo dus weet niet of dat moeilijk is, maar als je al 4 jaar rijdt dan zul je dat vast halen!

iLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:10

Hey,,

Ik ben daar al twee keer op ponykamp geweest en ik ga dit jaar weer. Het is iniedergeval erg gezellig.
Als je op buitenrit wilt moet je een test afleggen. De meeste kinderen slagen hier uiteindelijk wel voor. Als je niet slaagt dan kun je met de hittax mee, dan rijd je toch buiten maar zit je vast, zodat het toch veilig is. Op de hittax mag je ook achterstevoren op je paard gaan zitten enzo, dat kun je op een gewone buitenrit niet en dat is ook weer eens iets nieuws :D .
En als je pony (of paard) echt te moeilijk is kan je meestal wel ruilen.

Xxx Lotte

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:28

ik ga er deze zomer voor het eerst heen!
ik ben er op proefles geweest en ik vond het een erg leuke manege. commentaar over de strodekjes, moet je niet naar luisteren, die zijn vervangen voor gewone dekjes met een bontje.
bij de test moet iedereen op een grote volte gaan rijden in 1 van de weides. 1 voor 1 moet je dan je pony naar een andere wei zien te sturen, en daar voltes in verschillende gangen rijden.ikzelf heb het nog nooit gedaan maar onderschat het niet!
en er zijn niet alleen maar sterke fjorden en haflingers hoor! er zijn ook leuke paarden. voor ieder wat leuks

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 09:53

@ iLotte ik weet dat je dan op de hittex moet, lijkt me ook wel leuk maar niet voor de hele week.

@ AnnoDomino3 oké, we hebben al geboekt van 4 tot 10 augustus, dan ga jij toch ook?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:57

Mijn moeder was daar vroeger kamp leidster.
Ik ben er dus super vaak geweest!
Op 1 flink ongeluk na was het altijd erg gezellig!

Tip: neem wel een zadelbontje mee. Want de zadels zijn kwalitatief niet zo goed. Het zal dus vast kunnen komen dat je alles open rijdt.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:49

leuk Marinke! ik kom die week idd ook! :j

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:56

Don_Zhivago: elk paard heeft nu toch al een bontje?

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:35

@ don_zhivago helaas heb ik geen zadelbontje, dan maar een pijnlijke kont (als het niet klopt wat AnnoDomino zegt)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:44

Dat weet ik niet.
De laatste keer dat ik ben geweest is denk ik een jaar of 10 geleden ;)

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:03

ik had had best veel rij ervaring en dacht dat te kunnen omdat ik goed streng kon zijn tegen alle pony's enz. maar je rijd in een wei met heeeel veel andere dan een voor een moet je in een andere hele grote wei in elke hoek een kleine volte rijden alleen ik kreeg mijn pony al niet eens bij de kudde weg (zat op adriaan) terwijl ik echt niet slecht kon rijden :s ik zou t afraden tenzij je het niet erg vind om met de hitax mee te gaan ;)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:33

We hebben al geboekt. Dus terug kunnen we niet, maar ligt het er niet een beetje aan op welke pony je rijd? Paarden zijn volgensmij makkelijker dan pony's

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:16

Ik ben er afgelopen week nog geweest, voor het eerst! Het was superleuk!
Je moet inderdaad een test afleggen voor de buitenritten, je rijdt met zijn allen op een volte en een voor een moet je je pony/paard van de groep afsturen en dan naar het volgende weiland rijden en daar een paar voltes maken in stap, draf en galop. Lukt het niet heb je dinsdag een herkansing (tussendoor oefen je nog) en anders mag je mee met de hittax en dat is ook best leuk! Maar het ligt er zeker aan op wie je zit want de meeste pony's zijn best lastig met de test! De meeste paarden zijn volgens mij wel te doen. Maar je rijdt vier jaar dus ik denk dat je het wel haalt hoor! En ookal haal je de test niet, er zijn nog heeel veel andere leuke dingen bij hun op het erf, ik raad het je echt aan het is er echt gezellig! De paarden en pony's zijn heel erg leuk, mensen zijn aardig etc. De strodekjes zijn er niet meer, je moet alleen voor je gaat rijden een blauwe kussensloophoes onder het normale dekje leggen voor de hygiene. Alvast veel plezier!

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:19

Oke, bedankt voor dde info
Op wie heb jij gereden en heb je de test gehaald?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:23

Loopt al een topic over ergens ;) Staan ook veel ervaringen in va nmensen die in de meivakantie zijn geweest wat dus pas kort geleden is!

Zoek evne het topic voor je!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:24

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:05

@marinke182, ik heb de test niet gehaald helaas.. ik moest op Tinkerbell en dat is een van de moeilijke pony's... De volgende keer dus opnieuw proberen en ookal kon ik niet mee met de buitenritten was het alsnog een superweek en wil ik eigenlijk dit jaar weer terug hihi

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:21

Ik ben er ook op ponykamp geweest, had toen Pino en daarmee had ik de test wel gehaald. Maar een paar vriendinnen van mij haalde de test niet, die moesten aan een kar vast op buitenrit. Vond ik wel wat minder leuk.
Verder vond ik de paarden niet echt lekker zitten (ik verwacht natuurlijk niet dat manegepaarden super lekker zitten, maar hier kreeg je kontpijn van.)
Was wel echt een super leuke en gezellige week geweest! leuke paarden verder ook, leuke activiteiten en leuke buitenritten!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:50

Leeft de haflinger Aladin nog?
Die heb ik voor het eerst mee de bossen in genomen jaren geleden. Helaas wel mee verongelukt maar ben benieuwd of die er nog is.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:32

Oke bedankt

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:53

voor zover ik weet staat er geen aladin maar dat kan ik ook fout hebben hoor(zit niet op die manege ofzo) maar op de site kan ik hem niet vinden...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:33

Oke dank je.
Het is denk ik wel 10 jaar geleden. Hij was toen 4 volgens mij
Dus hij zou nu 14 zijn.

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:45

manege van loon is echt een super manege voor gezeliige ponykampen :),
ik ben afgelopen mei vakantie nog geweest voor de 3e keer.

het testje wat je moet doen is al uitgelegd boven mij, je moet er ook zeker niet vanuit gaan ooh dat haal ik wel even want vaak kijk je er nog van op hoeveel mensen er se eerste keer niet door hey testje heen komt, het ligt natuurlijk wel op welk paard of pony je zit de ene doet t met gemak en de ander raced keihard terug.

ik heb wel wat tips voor je wat Jan van loon wel graag ziet als je pony/paard terug raced, is goed achterover zitten, en blijven sturen maar niet trekken in de mond en blijf je pony net zo lang aanpakken totdat hij doet wat jij wil want anders krijg je hem voor de tweede keer nie meer terug de andere wei in, dat heb ik dit jaar vooral gemerkt bij andere kinderen.
ik ben 3 jaar geleden geslaagd op mijn zit en aanpak op tinkerbell terwijl zij er de eerste keer ook vandoor ging.

verder is het natuurlijk het aller leukste ponykamp wat er is!!

veel plezier en ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben gehad :)!

iLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:25

Over Aladin, ik was even aan het kijken op de site en toen vond ik wel een stukje bij de vroegere pony's.

57 Asterix
In het begin heeft hij ook nog Alladin geheten. Dezelfde Asterix als die er nu nog is, die alleen nu nr. 44 heeft.

Dus ik weet niet of hem dit is?