Ik open toch maar een topic. Ik heb een probleem.. Ik ben erachter gekomen dat ik echt verslaafd ben aan paarden.
Ik heb veel verzorgpony's gehad en ben bezig met paarden vanaf m'n 8e jaar. (nu 19)
Nu zit ik op het MBO Dier&Gedrag opleiding in het 3e jaar. Ik mag geen verzorgpony/paard van m'n moeder want ze vind dat ik het druk genoeg heb met school en m'n eigen dieren enzo. Nu moet ik de helft stage lopen en de helft zit ik op school. Ik loop nu verdomd vaak stage op paardenbedrijven, terwijl ik juist ook wel op andere bedrijven wil lopen met andere dieren. Maar ik kan er niet tegen om niks te kunnen doen met paarden, dus dan ga ik maar weer stage lopen op een paardenbedrijf.
Over 2 weken mag ik weer stage lopen bij paarden en ik snak er gewoon naar.. Punt is dus dat ik volgend jaar maar 1 stage heb en dat daar moet ik examen doen, dat wordt wss geen paardenbedrijf omdat het aan allerlei voorwaardes moet voldoen, ik doe ook geen paardenopleiding. Dit betekend dat ik een jaar lang niks met paarden kan doen..

Als ik stage heb gelopen op bij paarden dan kan ik er weer een tijdje tegen aan, maar na een aantal maanden gaat het kriebelen, nog meer kriebelen totdat het vreselijk begint te steken. Ik heb zo vaak tegen mezelf gezegd, gewoon niet aan denken dan gaat het wel over, maar nee dat lukt écht niet..
Op bokt heb ik een tijdje paardgerelateerde gedeeltes proberen te vermijden, maarja of dat nou opschiet

En het rijden mis ik ook wel een beetje, maar vooral de omgang, gewoon het samen zijn met deze prachtige dieren.
Wie herkent het?

Als ik op school zit heb ik gewoon tijd voor een vz paard maar met stage ben ik soms wel 10 uur per dag van huis weg.. Dus dan weet ik het niet zo. Het zou dan alleen in het weekend kunnen.
)
En dan moet dat ooit komen en op tijd bij zijn enzo dat is ook nog de vraag.