Mijn eerste eigen paard !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CelineG

Mijn eerste eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:21

Het zal niet lang meer duren, en mijn eerste paard staat voor de deur ! /3
Maar voor dat mijn paardje hier aankomt, zou ik me graag willen laten informeren.
Het zit zo, mijn zusje van 10 is erg klein voor haar leeftijd, en ik erg groot (1m73). Dus daar zitten we een beetje vast ...
Ons paardje gaan we eerst een tijdje op de manege zetten.
Hebben jullie wat tips voor mij ? Alvast bedankt !!

xxx

Margot87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:50

Wat bedoel je, met hier zitten we vast?? Je hebt nog geen paard op het oog begrijp ik?

xMarieke

Re: Mijn eerste eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:04

WWW -> YRT

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:45

Zoals ik begrijp moeten jullie kiezen tussen een groot paard voor jou en een kleine voor je zusje?
Beste kun je er dan tussenin gaan zitten denk jk

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:04

ik denk dat je zusje nog wel groeit.
als je een groot paard neemt kan jij daar nog op rijden en je zusje later ook.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:07

Gewoon een grote pony tussen de 1.50-1.60 iets kleiner kan misschien nog ook wel lig aan je postuur :)

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:15

Je zou ook kunnen kiezen voor een niet te groot paard, maar wel een beetje een breed paard. Heb zelf ooit een klein tinkertje gereden 1.36m met mijn 1.75m, maar door haar breedte kon het best.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:43

Ik zou kiezen voor een groot paard,je zusje groeit nog,en als het een braaf paard is kan ze daar nu ookal op rijden. Paarden zijn meestal minder eigenwijs als pony´s dus...
En als je een groot paard koopt kan je er lang op door blijven rijden,en als je wedstrijden gaat rijden kan dat ook. Want na je 18de mag je niet meer tussen de pony´s starten,dus moet je alsnog een paard kopen als je door wilt gaan met wedstrijden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:45

1.73 is toch niet erg groot? Dan mag ik in het guinness book of records. :P

Ik zou inderdaad een grote pony nemen of een klein paard. En anders een koudbloed? Een Haflinger ofzo als je van zulke rassen houdt.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:54

Zertab schreef:
Ik zou kiezen voor een groot paard,je zusje groeit nog,en als het een braaf paard is kan ze daar nu ookal op rijden. Paarden zijn meestal minder eigenwijs als pony´s dus...
En als je een groot paard koopt kan je er lang op door blijven rijden,en als je wedstrijden gaat rijden kan dat ook. Want na je 18de mag je niet meer tussen de pony´s starten,dus moet je alsnog een paard kopen als je door wilt gaan met wedstrijden.

Je mag gewoon met een pony tussen de paarden starten hoor , het is alleen afvragen of je mee komt met de rest.
Verder zou ik inderdaad gaan voor een groot braaf paard

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:55

Hoe oud ben je?
Ik ben 1.74 en rij op E pony's. Ook wel D maar die zijn iets steviger.
Je zou een paard kunnen nemen maar ik denk dat hè zusje daar minder plezier aan beleefd. Zij zou bv het zadel niet eens op kunnen leggen of moeilijk zonder hulp kunnen opstappen.
Daarnaast mag hè niet met een paard bij de pony's wedstrijden rijden waardoor je zusje wel heel erg benadeeld wordt. Ik raad dus een stevige D of een E pony aan.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:59

maar je moet er rekening mee houden No_No dat TS denk ik vaker gaat. haar zusje is nog maar 10 jaar..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:03

No_No schreef:
Hoe oud ben je?
Ik ben 1.74 en rij op E pony's. Ook wel D maar die zijn iets steviger.
Je zou een paard kunnen nemen maar ik denk dat hè zusje daar minder plezier aan beleefd. Zij zou bv het zadel niet eens op kunnen leggen of moeilijk zonder hulp kunnen opstappen.
Daarnaast mag hè niet met een paard bij de pony's wedstrijden rijden waardoor je zusje wel heel erg benadeeld wordt. Ik raad dus een stevige D of een E pony aan.

Maar dan kan het zusje toch een van de ouders meenemen,of kunnen de zussen elkaar helpen toch? Ze moeten het paard samen delen,dus dan moet je ook elkaar helpen:)

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:01

Ikzelf heb altijd met paarden gereden. Ik was 7jaar toen ik begon en heb leren rijden op een merrie van 1.70m. Ik heb hier nooit een nadeel aan ondervonden. Oké ik had inderdaad altijd iemand nodig om mijn paard op te zadelen. Maar kuisen, wandelen, dat kon ik best wel al alleen.
Nu is mijn paardje 1.63m en ik ben 1.72m. Ik pas goed op haar dankzij haar bredere bouw.
Ik zou dus voor een paard gaan van rond de 1.60 - 1.65m. en een breder type (voor jou dan ;) )

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:12

Als haar zusje het geen probleem vind kan ze best een paard nemen. Ts is 15? Groeit ook niet zo veel meer. Ik zou dan niet een groot paard kopen als ouder zijnde maar een waar beide kinderen mee uit de voeten kunnen. Als hier een pony zou komenwordt het ook een waar iedereen zich mee kan redden.

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:13

Ik zou kiezen voor een E pony of een klein paardje, als je klein bent kun je best op een grote pony rijden.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:27

je kan beter met je paard meegroeien dan dat je er uitgroeit;-) ik zou gaan voor een kleine kwpener.. een iets ouder beestje (tot 13 jaar ofzo) en niet hoog in het bloed gefokt

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:26

Het zit zo, mijn zusje zal door medische redenen nooit echt veel wegen, en zal ook niet echt heel groot worden. Op de manege heeft ze altijd op pony's gereden en heeft eigenlijk bijna nooit met paarden gereden, alleen als het echt moest. Ze was er niet sterk genoeg voor. Ze kan wel goed haar plan trekken met het rijden van pony's, ze kan echt super goed rijden, maar eens op een paard, klapt ze helemaal dicht. Alleen, wil ik echt geen pony. Ik heb ervaring met jonge paarden, en dat zou meer iets voor mij zijn, maar daar kan ik mijn zusje moeilijk op laten rijden ... En te oud wil ik ook niet gaan. Het is mijn verantwoordelijkheid, want ze mag ook niet de stallen in, enkel rijden. Dus moet ik ervoor zorgen dat ze op haar gemakje iets kan bijleren. En 2 paarden is echt geen optie.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:30

Een E-pony?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:32

Is een E-Pony dan geen optie voor jou ?

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:32

Dan toch een grote e pony of een klein paard, er zijn ook wel paarden vn 8 jaar waar je zusje met wat oefening opmkan rijden

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:33

een e-pony of een elegant damespaardje dat net boven de e-maat uitkomt maar kleiner oogt? Ik zou dan geen sterk ras nemen.

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:38

Ik ga eens rondneuzen op het internet .. Maar onder de 1m60 wil ik zeker niet gaan . Ik heb altijd een Andalusiër willen hebben als eigen paard. Ik heb er eentje als verzorgpaard, maar daar zie ik mijn zusje echt niet op rijden, veel mensen hebben me dat ook afgeraden

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:40

Een paard gefokte e pony dan?

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:41

@ No_No , wat is dat juist ? Op dat gebied ken ik er niet veel van