Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurdusMerula schreef:Waarom kun je niet fijn in Westernzadels rijden? Die zijn er juist voor comfort.
Spirithorses is in elk geval een erg geschikt adres.
jumpgirl schreef:TurdusMerula schreef:Waarom kun je niet fijn in Westernzadels rijden? Die zijn er juist voor comfort.
Mijn agillespezen zijn te kort en ik trek snel mijn knieën op, want ik heb met een westernzadel het gevoel dat ik geen grip heb.
Rijd al vanaf mn 6e jaar tot aan mn 22ste engels, dus ik kan echt niet wennen aan een westernhouding.
Heb het overigens wel geprobeerd..maar helaas, daardoor ben ik alleen maar angstiger geworden met paardrijden
minikatje schreef:heb ze ook te kort, maar daar kun je op trainen.
bij. skeeleren helpt erg goed, keertje per week en je merkt gelijk verschil.
zit zelf ontzettend fijn op westernzadels.
als je te korte achillespezen heb, zal je deze neiging bij alle zadels hebben.
een goede rijhouding is een ontspannen rijhouding, en daarvoor heb je een braaf paard nodig en een goede beleider
de rest is bijzaak.
misschien zijn een paar zitlessen wel goed om mee te beginnen.
jumpgirl schreef:TurdusMerula schreef:Waarom kun je niet fijn in Westernzadels rijden? Die zijn er juist voor comfort.
Mijn agillespezen zijn te kort en ik trek snel mijn knieën op, want ik heb met een westernzadel het gevoel dat ik geen grip heb.
Rijd al vanaf mn 6e jaar tot aan mn 22ste engels, dus ik kan echt niet wennen aan een westernhouding.
Heb het overigens wel geprobeerd..maar helaas, daardoor ben ik alleen maar angstiger geworden met paardrijden
FahyaFemke schreef:ik denk dat ze op de manege in klundert ook bitloos lesgeven.
als ik daar bitloos start, starten de manege ponies ook bitloos (en boomloos?). dus ik denk dat die dan altijd bitloos mogen rijden, maar zeker weten doe ik het niet.
http://www.ruitersportcentrumdeniervaert.nl/
mijn toekomstplan is ook meerdere paarden/ponies in een les bitloos
Tot nu toe kun je alleen privé les volgens bij mij op Fahya, bitloos