Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chaos schreef:Ik koop alleen hetgeen we nodig hebben of gebruiken. Heb veel jassen/rijbroeken/sokken maar ze slijten dan ook hard. Met rijlaarzen doe ik 6-18 maanden en dan zijn ze op.
We hebben 10 paarden en ponys thuis staan en als we naar divoza gaan geven we idd veel geld uit.
Maar hoe weet jij of iets nodig is of niet??
Ik zou willen dat het allemaal niet zo veel koste en we niet zo veel nodig hadden. Dan kon ik misschien op vakantie.
) maar ik denk dat dit ook anders is als je de paarden bij huis hebt. Ik krijg niets meer van mode mee, dus dan ga ik automatisch voor het meest praktisch!

Tigra_ schreef:Ik zelf irriteer me meer aan mensen die vanalles voor hun paard kopen voor het zicht maar onder tussen hun paard niet geven wat die nodig heeft. Dus ze kopen bv wel dure spullen end wat meer voor zichzelf is of voor de omgeving maar ondertussen het paard niet kunnen geven wat die nodig zou hebben als het bv gaat om medische zaken. Dus dat het "kijk mij nou" belangrijker is dan het welzijn van het paard.
Kan me er niet aan ergeren ofzo, sommigen zullen er wel echt gelukkig van worden en je doet er niemand kwaad mee, maar ik vind het wel.. een beetje bewonderingswaardig
zeker als je weet hoe duur die spullen zijn.
Heb genoeg spulletjes en heb met mezelf afgesproken om alleen nog wat nieuws te kopen als er iets kapot of versleten is. 
maar daar hoef ik er geen 10 van te hebben en hij ziet er ook niet heel "modieus" uit.
Citaat:Ik vind het soms gewoon echt irritant, mensen die alleen maar kopen.
Nee, beter 2 goede zadels voor 3 paarden dan 5 slechte zadels voor 3 paarden toch?!
. Een beetje nadenkende paardeneigenaar zoekt een zadel om mee te beginnen, wil misschien ook nog springen en dan komt er een springzadel bij. Dan blijkt het paard gegroeid te zijn in bespiering dus moet er een ander dressuurzadel, etc.etc.etc.. Dat hoeft niets te zeggen over ''koopgekte", maar kan juist alles zeggen over "welzijn voor het paard"