Mijn oudste kindje (nu 4 jaar) vind het geweldig (nu even niet want het is baggerweer, en baggerweiland

Maar met mijn haflinger van bijna 2 kan hij dus helemaal niks. Beestje is in de omgang wat druk, en in zijn beleving reuzegroot, dus een beetje eng.
Na nadenken ben ik dus de zoektocht naar een shetlander gestart. Een beetje een grote maat, bomproof in de hand, waarmee hij eens wat echte ervaring kan op doen. Ben nu uitgekomen bij een leuk merrietje en hij kan alvast niet wachten zegmaar. Pony word voor hem en later evt. mijn dochter maar die is 2, en gaat dus nog niet mee.
Zijn er meer moeders die een kleine poownie voor hun kind erbij hebben? Hoe ervaren jullie dit? Nu is het allemaal nog leuk, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat ze intresse verliezen. Hoevaak gaat jullie kind met jou mee naar stal? Ik wil hem niks 'door de strot douwen', en als hij dit niet leuk had gevonden had ik het niet gedaan. Ookal begrijp ik heel goed dat de eindverantwoording en het in conditie houden van het beestje bij mij ligt

Ik hoef trouwens niet te horen dat mijn kind strontverwend is, die mening zal er vast zijn. Maar dat zijn niet de beweegredenen een pony erbij te nemen

Groetjes.