Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
riagr schreef:Daar kan ik zo kunnen we zo geen antwoord op geven vrees ik. Het hangt heel erg af van de conditie van de pony, de grootte van je pony, jouw grootte en jouw gewicht EN het werk wat je vraagt. Wat heeft de pony tot nu toe gedaan. Is dat wat jij met haar doet afbouw ( dus minder dan ze eerder deed) of opbouw ( meer dan ze de afgelopen jaren deed). Laatste zou ik heel voorzichtig mee zijn.
Grote pony met lichte ruiter én nog in goede conditie kan best nog wel ( met beleid) wat werk doen..
Maar dan denk ik aan rustige stapritjes oid... Echt dressuurwerk zou ik niet meer vragen.
Zolang de pony er nog plezier in heeft en het aankan, maakt leeftijd volgens mij niet veel uit! 

Paddenpad schreef:Ik denk dat het voor je verzorgpony veel fijner is om lekker aan de hand wandelingen te maken met hem ipv erop,en sommigen reactie van hierboven zoals marathons en dergelijke zou ik niet serieus nemen!

Waratje schreef:Leeftijd is maar een getal, het gaat vooral om de conditie, zowel fysiek als mentaal, of de pony nog gereden kan worden of niet.
Het is dus niet mogelijk om je vraag zo te beantwoorden.
@chloeve, tussen 21 en 33 zit toch wel aardig wat verschil, hoor, maar ik deel verder wel je mening dat leeftijd lang niet alles zegt.