moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:56

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, als het verplaats moet worden zie ik het wel :)

Ik heb een vraagje, ik ben zelf een jonge moeder met 2 kleine kinderen...ik ga naar school en heb 2 paardjes...
Ik wil graag weten hoe andere vrouwen tijd vrij maken voor hun paard ( die ook werken/studeren en jonge kinderen hebben)

Want ik zou wel elke dag kunnen gaan als het aan mij ligt, kinderen slapen om 8 uur dan kan ik svaonds altijd gaan, overdag kan ik gaan als ik laat moet beginnen of als ik vroeg uit ben. In het weekend zou ik ook altijd kunnen mits me vent wilt thuisblijven.
Maar dat is dus mijn probleem, hij vind het wel leuk enzo maar als ik elke dag ga, wordt hij toch sago " ga je weeer naar de manege"
Kijk ik ga wel gewoon, maar vroeg me af hoe de rest dat doet? Want neem aan dat ong. Elke man wel zo denkt ( behalve als tie ook gek van paarden is )

Brand maar los :D

troi

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:07

Ik had een paard maar elke dag zat er echt niet in, ik wilde voldoende tijd voor kinden man overhouden en kon max drie keer in de week gaan. Anders was ik altijd aan het racen en was de tijd die iknog wel had bepaald geen quality time. Dat voelt voor mij echt niet goed.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:11

Ik heb alleen een shet, ik ga om de dag en vaak neem ik mijn dochtertje (3) mee.
Maar zij blijft ook regelmatig bij mijn vriend. Als je echt gaat rijden (in mijn gevaal natuurlijk niet) is het wel lastig, want je moet die ukkies toch in de gaten houden.

Ik heb het wel makkelijk, want ik zet haar gewoon op de pony en wandelen maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:12

ik heb het geprobeerd maar niet gelukt, ik heb dan ook m'n paardje verkocht

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:13

Ja ik heb dan ook hetzelfde, mn kinderen en man verdienen ook hun aandacht, ik ga nu zelf zo'n 4/5 per week, maar ik heb dan de geluk dat ik soms heel vroeg uit ben, of heel laat moet beginnen en dan hebben me kids en me man er geen last van dat ik ga...maar blijf het nog steeds wel moeilijk vinden, had beter een paard kunnen nemen als me kids wat groter zouden zijn, mja heb ze nu al en wil ze toch nie verkopen...

Edit nog wat toe te voegen ;)

Ik neem mn dochtertje ook regelmatig wel mee, dan staat ze naast me met longeren, of ze zit op de tribune als k ga rijden, maar dat gebeurd niet vaak. Ze vind het wel altijd heeel leuk als ze mee mag, maar zonder kids is het wel fijner, want je moet toch altijd opletten...
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 13-01-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:15

Ik scooterde bijna dagelijks tijdens het middagslaapje van mijn uk naar mijn paardje. (man werkt thuis)
Nu is mijn scooter kapot, en brengt mijn man me zo'n 2 keer per week tot ik nieuw vervoer heb.

Ik wil gaan voor mijn rijbewijs, zodat ik ook af en toe MET de kleine kan gaan..

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:17

Wile echt persee elke dag naar je paardje?

Ik zelf heb ook een kindje en een pony maar ik ga zelf nog maar 4 dagen per week en de rest gaat mijn verzorgster zodat hij als ik er ben ik ook echt de tijd heb en niet snel snel moet doen en de dagen dat ik er niet ben krijgt hij ook genoeg aandacht

en zo ie zo vind mijn man het ook wel fijn als hij s avonds een keer kan sporten of we gewoon ff lekker samen kunnen zijn

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:20

Ojajoh schreef:
ik heb het geprobeerd maar niet gelukt, ik heb dan ook m'n paardje verkocht

ik ook.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:21

Ik vind het ook lastig, 2/3 keer in de week dan houd het wel op, ik wilo ook niet altijd mjin kids ergens parkeren of meeslepen omdat ik zonodig wil, ze moeten ook al zoveel... En in het weekend wil ik ook wel bij mijn gezin zijn en niet altijd maar weg moeten, ´s avonds heb ik niet altijd puf en ik wil hubs ook nog wel eens zien... Dus ik vind het ook wel echt lastig hoor, ik dacht er van te voren wel anders over, maar het valt me wel tegen eerlijk gezegd! Staat dus ook op een laag pitje hier!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:23

Mijn paard staat nu even op een laag pitje. Verkopen doe ik hem niet, ik doe hem ook geen plezier met elke dag rijden en hij geniet nu heerlijk van het goede leven op mn pensionstalling, elke dag lekker buiten spelen en 's nachts op stal. Ik hou me maar vast aan de gedachte dat het komende zomer beter wordt. Nu kan ik opzich ook wel 's avonds mits mn man thuis is, maar dan ben ik vaak zo moe en aangezien ik regelmatig avonddiensten werk, wil ik ook nog wel eens quality time met mn man op de bank 's avonds.
Mijn ouders wonen vlak bij waar mijn paard staat, dus als ik eens overdag wil gaan, kan ik tussen de slaapjes door timen dat ik mn zoontje (7 maanden) daar even afgeef en dan ga rijden. Veel meer als 1x per week gebeurd dit op t moment echter niet, omdat ik het zo druk heb.
Mn vader is ook gek op mn paard en hij gaat om de dag om de stal te doen en mn paard even te poetsen of een aai over de bol te geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:24

Neen, niet elke man denkt zo. Dat ie een hobby zoekt en jou lekker met je beestje bezig laat zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:24

ik heb ook 2 kids en in het weekend 3! (de zoon van mijn vriend)
ik ga ook dagelijks naar mijn paard gezien ik alles zelf moet doen (mesten binnen zetten voeren buiten zetten ect)
Soms wilde ik wel op volpensoin staan maar met die prijzen hier is dat echt niet te doen.
Rijden doe ik 3 x per week de rest longeren en 1 a 2 dagen heeft ze 'vrij'
ik heb het enorm geluk dat mijn paard echt 2 huisdeuren verder staat als mijn kleine uk slaapt neem ik dus de baby foon mee en hoef dus niet te wachten tot me vriend thuis is :)

me vriend is soms wel eens geiriteerd als ik weer eens ga maja dat neemt die maar voor lief gezien hij dit al wist voordat we samen kwamen ;)

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:34

ik heb mijn paard gekocht toen de jongste 8 weken was.
het lukt mij prima om het te combineren.

ik doe mijn paard 5 keer per week en heb een bijrijder voor 2 keer per week.
3 dagen per week doe ik hem gelijk naar werktijd voordat ik de kinderen ophaal
1 avond in de week is mijn paardenavond
en op zondag doen we hem met het hele gezin

Op wedstrijd vind mijn man het leuk om mee te gaan, maar ik vind het lastig om de kinderen naar de oppas te brengen voor mijn wedstrijdplezier, dus dat doe ik om de beurt. de ene maand gaat mijn man mee op wedstrijd en de andere maand blijft hij bij de kinderen

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:37

Nou ben in ieder geval blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem:)
Maar nee ik hoef niet elke dag te gaan, wil ook leuke dingen met me kids en me man.
En dat doe ik ook...heb nu een verzorgster sinds paar weekies en het gaat al stukke beter. :)
Maar verkopen kan ik toch niet, dacht pas eigenlijk van wel maar puntje bij paaltje kan ik het toch niet.
Mijn dochtertje vind paarden gelukkig wel heel leuk ( nouja witte paarden want andere kleuren stinken :+ )maar ze heeft het wel altijd naar dr zin als ze meegaat, ze wilt dan ook even in de kantine wat drinken en eten, ze ziet het als een uitje :P daar ben ik wel blij mee, maar mn zoontje ja die kan ik nie meenemen die is 1 en is dus niks voor hem ;)
Ik sta ook volpensioen, als ik dat niet zou staan dan zou ik het niet kunnen :n

simbaserena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:42

Mijn zoontje is 4 jaar en gaat mee op de dagen dat het moet. Op ma en di ben ik vrij, dus doe ik me paardje onder schooltijd. Op woe is mijn zoontje bij mijn ex dus ga ik na mijn werk naar me paardje. In het weekend ga ik of alleen, of vriendlief en de kids (zijn dochtertje van 3 ook 1x in de 2 weken) gaan mee en dan mogen de kids ff hobbelen of ik ga alleen of met vriendlief (1x weekend in de 2 weken zijn we kindloos). Voor 2 dagen in de week heb ik een verzorgster en de ene week is zij er do en vrij en de andere week vrij en zat (vrij en zat als de kinderen bij ons zijn).
Als mijn zoontje met mij alleen mee gaat is het goed te doen. Het enige wat ik niet kan doen is een heerlijk buitenritje maken, maar goed daar heb ik dan andere dagen de tijd voor. Hij kan zich uitstekend vermaken met de speelatributen die ook op de pensionstalling staan. Of hij gaat meehelpen mesten, voeren enz. Hij vermaakt zich gelukkig goed zelf en hoef dan geen ogen in me achterhoofd te hebben.

Al met al goed te doen maar soms is de quality time thuis ff wat minder dan ik zou willen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:51

Ayasha schreef:
Neen, niet elke man denkt zo. Dat ie een hobby zoekt en jou lekker met je beestje bezig laat zijn.

De ellende is dat dat niet kan als je eenkind hebt, manlief is dan verplicht thuis bij het slapende kind te blijven als jij naar je hobbie gaat. Ik snap heel goed dat veel mannen daar gen trek in hebben vijf avonden per week...

shan1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:52

Ik heb twee kinderen. Een zoon van bijna 11 en een dochter van 5. Toen mijn zoon geboren werd zij de toemalige staleigenaar dat ik w.s. niet meer zo veel zou komen. Dat vond ik zo vervelend. Ik dacht, het moet te combineren zijn. Ik was jong moeder en nog redelijk fanatiek. Nadat mijn zoon was geboren zat ik na drie maanden al een week intern bij Tineke Bartels. In eerste instantie stond mijn paard bij mijn ouders aan huis. Dat is vrij makkelijk. Ik had gedurende zijn slapen, twee uur de tijd. Als hij eerder wakker werd stapte ik af. Later speelde mijn zoon in de bak of op het erf. Mijn dochter is geboren terwijl ik op een pensionstal stond. Dit was lastiger. Ook daar liet ik haar slapen in een aparte kamer, in de zomer kon zij in een lege stal slapen in de wagen. Men hield daar wel rekening mee. Toen zij ouder werd zette ik haar aan de kant met een zakje popcorn, druiven of chips. Poppetjes mee, stiften. Een speciaal paardentasje. Soms zette ik ze in de kantine. Zij hield het goed drie kwartier vol. Zij mocht instappen en weer uitstappen. Daar keek ze erg naar uit. Vanaf het begin wel vrij streng geweest met regels op stal. Toendertijd was mijn paard nog hengst. Zij wist precies wanneer ze moest lopen en wanneer ze waar moest wachten. Met het mesten zat ze op de kruiwagen of hielp mee. Ook weet je van bepaalde mensen dat ze wel even bij ze mogen staan.

Nu sta ik op een zeer grote stal waar mijn kinderen momenteel in de zomer vrij kunnen rondlopen, of alvast hun pony kunnen borstelen. Nu met dat slechtere weer zitten ze aan de kant in een overdekte bak. Dat was voor mij een belangrijke reden om naar een manege met een binnenbak te gaan. Ook de longeerkraal is overdekt. Ik zet daar een stoel in het midden met de deken van het paard om haar heen.
Ik ben alle dagen zelf verantwoordelijk voor mijn paard en werk 4 dagen. Dat is best zwaar. Gedurende mijn werkdagen ga ik 's avonds en op vrijdag ga ik 's morgens. Mijn vriend vind het af en toe wel jammer dat ik 4 dagen in de avond afwezig ben, maar het heeft ook wel weer voordelen. Wij zitten niet zo op elkaars lip en al 18 jaar gelukkig. Soms ga ik direct uit mijn werk, dan ben ik 's avonds wel thuis. Maandag ga ik om 18.30 met mijn zoon rijden. Dan ben ik ook nog relatief vroeg klaar. Ik zou wel willen dat iemand mij helpt, zeker in de winter. Denk dan aan 1 of twee dagen. Echt niet meer, kan meestal erg genieten als ik er eenmaal ben.

Heel veel succes, want het is haalbaar. Je moet het alleen goed managen, voorzieningen en begrip hebben van de mensen op je heen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:57

wij hebben twee shetten een haflinger en een dochter van 7. we hebben de paardjes niet aan huis staan. manlief gaat om half 7 in de morgen de beesten verzorgen en ik ga in de namiddag of avond. onze meid gaat gewoon mee. al van baby af aan. gewoon een kwestie van goed organiseren. ik rij twee keer soms drie keer in de week. laat ze nog eens lekker razen door de wei en de haf gaat als het meezit nog eenmaal aan de longe. ook zij wil wel eens niet mee maar moet dat toch van ons. mits ze ergens is spelen. gewoon goede afspraken maken. alleen de donderdag is ze de hele dag bij opa en oma.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:45

Ik heb 1 dochter van 3, en 3 paarden (waarvan 1 onder het zadel en 2 met semi-pensioen). Ik werk voornamelijk in het weekend, en heb daardoor door de weeks veel tijd voor de paarden. Dochterlief gaat 2 dagen naar duitse opvang zodat ze duits leert, en 1 dag naar mijn ouders. Dat geeft mij 3 dagen "vrij", en heb dus de luxe echt tijd voor mijn paarden te hebben op die dagen.

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:53

Ik heb 2 jonge kinderen en heb een tijd lang 2 rijpaarden (nu nog eentje) gehad. Daarnaast werk ik full time, heb in 2010 mijn HBO opleiding gehaald, en ben ik de afgelopen 2 jaar ook nog mantelverzorger geweest. Oh ja.... en ik heb ook nog een man :D

Het valt en staat met plannen en je ook aan deze planning houden.
Bijv. op zaterdagochtend om 6 uur naar stal om te rijden. Om half 9 dan thuis. Het gezin heeft er dan geen 'last' van.

sieb81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:06

Wij hebben 2 kinderen. Een van 8 en een van 1,5 jr. en ik heb 1 paard! Daarbij werk ik 20 pw flexibel en daardoor is geen week hetzelfde! Gelukkig heb ik een heel flexibele schoonmoeder die bij ons aan huis op de kinderen past. Over het algemeen zijn mijn uren wel zo dat ze maar 1 a 2 dagen op hoeft te passen, de andere uren zijn s avonds of in het weekend.
Ook ik vind het echt lastig om alles goed te combineren en iedereen tevreden te houden!

Meestal ga ik 3 x per week s' avonds naar stal en dan is mijn vriend gewoon thuis voor de kinderen, de andere dagen ga ik overdag onder schooltijd en dan gaat de jongste natuurlijk mee naar stal....dan kan ik natuurlijk alleen mesten en poetsen.
Longeren en rijden doe ik met moeite 3 a 4 x per week.

Heb helaas vaak het gevoel dat ik alles (thuis en paard) half doe!!!
Maar als de jongste straks op school zit heb ik meer tijd en kan ik alles prima combineren!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:17

Ik heb mijn paardjes verkocht toen ik 8 weken zwanger was van de eerste.
de omstandigheden waren zo dat dat beter was.
we woonde toen ook niet heel dicht bij de paardjes.

nu 9 jaar lateren 4 kinderen rijk heb ik weer 2 paardjes, We zijn verhuisd en hebben nu de mogelijkheid om ze thuis te hebben.
Maar in de winter doe ik zeer weing aan het trainan met de paardjes.
Ik heb geen bak, en rijden doe ik in het bos of hei. longeren doe ik wanneer het niet te nat is(zoals nu wel het geval is) op het maisland.
Deze licht aan de overkant van de weg aan de weg, Dus voor de 2 kleintjes niet te doen om mee te gaan.

Vanaf het voorjaar tot najaar, rijd ik savonds. in de winter heeft ze rust. dat wil zeggen niet rijden. wel lekker in het weekend een wandeling door het bos.
Ik vind het niet eerlijk om de hele week niet te bewegen en dan op zaterdag ineens volop te gaan rijden.

Vanaf het vroege voorjaar gaan we weer rustig aan trainen en conditie opbouwen zodat we de hele voorjaar en najaar lekker kunnen rijden en lessen.

Vanaf na de zomervakantie blijven we lekker doorgaan met trainen in de winter, Want dan gaan alle kids naar school, en kan ik ook tijdens schooluren (als ik die dag niet hoef te werken) lekker rijden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:19

Nou als ik alle reacties zo lees:d wat zijn wij vrouwen toch eigenlijk flexibel he +:)+
Ik vind het knap van jullie dat jullie allemaal een maniertje hebben om toch paarden met kids te combineren, ik doe ook mn best en heb gelukkig ook nog ouders die mij er wel in steunen dus als me man een keer echt niet kan, en ik moet echt naar de manege kan ik altijd mn ouders optrommelen.
Maar ook ik heb het gevoel wel eens dat ik iedereen tekort kom, mn kinderen mn man, Heb geen tijd voor vriendinnen :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

als ik zo lees zie ik wel Of ze hebben geluk met een bepaalde oppas/familielid/partner Of de kids zitten op school.....
ik denk dat als mijn dochter op school zou zitten ik idd wel weer tijd zou hebben
nu meenemen was geen optie, het was te koud en ze is niet een baby wat je zo " ff" neerzet

TS even gemist, hou oud zijn jouw kinderen?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:30

Ik heb een dochtertje van 4 en een zoontje van 1,
Maar je moet inderdaad echt geluk hebben wil je het combineren, want ik snap dat het voor sommige mensen er gewoon niet in zit als ze niet de steun krijgen die je zou moeten hebben.