Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 02:32

Gisteren kwam ik vol verbazing erachter dat een gedeelte van de manen van mijn paard weggeknipt waren, evenals de staart. Ik heb geen bijrijder of andere verzorgers momenteel bij dit paard lopen en ben de enige die het paard in handen heeft.

Toen ik dit zag, heb ik hardop door de stal gevraagd wie hier meer van wist. Een van de meiden was in eerste instantie erg stil en gaf later toe dat zei geknipt had. Toen ik vroeg waarom, gaf ze aan dat het paard anders last van de manen (model sportcoupe) had. Voor mij een volkomen vage reden, maar los daarvan, wat moet ik met deze hele situatie?

Ik ben zuinig op mijn paard en nog zuiniger op zijn manen. Als daar iemand al wat mee doet, ben ik dat. En als een ander uberhaupt wat met dit paard doet, dan vraag ik diegene persoonlijk.

Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?

JNAWA_Nienke

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 02:36

Wat vervelend zeg!
Heb je het idee dat ze al genoeg 'gestraft' is door haar hierop aan te spreken? :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 02:43

Opvragen wat extentions kosten en haar ermee confronteren. domme doos hoort van andermans paarden af te blijven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 02:48

hm vaag enige jaloezie in het spel.?
naar voor je.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:06

Ania schreef:
Opvragen wat extentions kosten en haar ermee confronteren. domme doos hoort van andermans paarden af te blijven.

Extentions beschadigen ook de manen, het ziet er wel even leuk uit, maar het valt tegen als ze er weer uit gaan en de orginele manen overblijven. Ik vrees dat ik gewoon een jaar moet wachten tot ze weer een beetje bijgegroeid zijn.

JNAWA_Nienke schreef:
Wat vervelend zeg!
Heb je het idee dat ze al genoeg 'gestraft' is door haar hierop aan te spreken? :)

Nee, anders was voor mij de situatie allang klaar. Ze is erg impulsief en heeft momenten een behoorlijk ´bord voor haar hoofd´. Ik ben bang dat als ze het in haar hoofd krijgt er ook zo weer wat anders gebeurd.

franka75 schreef:
hm vaag enige jaloezie in het spel.?
naar voor je.

Jaloezie zeker. In het begin heeft ze (waarom geen idee) heel erg tegen me op gekeken en wilde ze me overal mee helpen en mee op concours. Dit heb ik een beetje afgehouden (ik heb vaste mensen/vriendinnen die meegaan of een keer helpen en voor derest doe ik alles alleen). Sindsdien is ze erg aan het praten dat ik niet goed genoeg voor dit paard ben en dat het zielig is voor het paard e.d.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

jeetje ben je lekker mee
ik zou vragen of de staleigenaar haar kan weigeren op het terrein

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Ik ben wel erg benieuwd hoe oud je stalgenoot is?
Wat een idiote actie zeg.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Pak het kind bij de kop, neem een schaar en knip willekeurig hier en daar plukken uit het haar!

Ongeacht de leeftijd! }>

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:14

naar haar ouders gaan misschien een optie?
en anders zou k gewoon naar de manege eigenaar gaan en het hele verhaal uitleggen, kijken wat hij met haar kan doen.

of geld vragen voor de evt schade?

nog beter, haar haar afknippen 8-)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:15

Ik zou het er sowieso met de stalbaas over hebben. Dit soort dingen kunnen gewoon niet. Ik vrees dat hier niks aan te doen is maar de stalbaas kan haar er nog wel een keertje op aanspreken en melden dat iedereen met zijn tengels van andermans paard af moet blijven als er geen hoge nood is of als er geen toestemming is van stalbaas of paard eigenaar. Zoiets zou ook opgenomen kunnen worden in de stal regels!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:16

Ze is 24 jaar. De staleigenaar geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is van persoonlijke acties van anderen op zijn terrein. Daarbij heeft die stalgenoot (vader betaald) 3 paarden in pension staan dus het is financieel een goede klant, die de staleigenaar niet voor het hoofd wil stooten.

Ik ben me nu heel erg aan het bedenken om het paard van pension terug naar huis te halen. Dit is het enige paard wat ik in pension had staan, ivm gebruik van de faciliteiten die ik thuis niet heb en wat wel nodig is om lekker door te trainen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

Woow! Ik was razend geweest. Hoe durft ze zo aan jouw paard te komen. Inderdaad duidelijk dat hier jaloezie op speelt. Hoop dat het gauw weer goed komt met je paard zijn manen. Ik zou hier wel achterna gaan en tegen de staleigenaar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

24 jaar?! :')
Heeft ze het wel helemaal op een rijtje?
Wordt leuk om dit op te lossen als ze dat niet heeft...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:18

24 en zelf 3 paarden? Wat doet ze dan met haar vingers aan jouw paard? Wat een muts zeg :\

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:21

24 nou dan zou ik het advies van zooist opvolgen ~~}>

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:21

Asyaa schreef:
24 jaar?! :')
Heeft ze het wel helemaal op een rijtje?
Wordt leuk om dit op te lossen als ze dat niet heeft...

Daar twijfel ik aan of ze ze echt allemaal op een rijtje heeft...
Apple schreef:
24 en zelf 3 paarden? Wat doet ze dan met haar vingers aan jouw paard? Wat een muts zeg :\

Helaas wel. Ze kijkt bijna niet om naar haar eigen beesten. Maar is de laatste maanden erg druk geweest met mijn paard. Eerst om te mogen helpen met verzorgen en op concours en toen ze doorhad dat ik daar echt niet op zat te wachten, was ik niet goed genoeg voor zo´n paard en is ze behoorlijk sneeky aan het praten geweest.

Ik vindt dit zo´n lastige situatie.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:22

Woow lees ik ook nu net pas. Wat moet ze met drie eigen paarden en dan nog aan andere komen. Raar kind zeg. Duidelijk nog niet volwassen. Zal er verder geen tijd aan besteden, maar wel een goed woordje met haar spreken.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:23

:D omg 24 jaar. beetje kinderachtig is het niet?
nou aangezien ik een kort lontje heb, zou ik denk ik
met mijn vuisten zeggen dat ik er niet van gedient ben :Y)
en dr bij dr haren pakken, en tog echt dr koppie kaalscheren!
niks bij dr paarden want die beessie kunnen er niks aan doen, maar zij zou echt de sjaak bij me zijn

*sorry voor de uitbarsting, maar kan hier zo niet tegen, blijf tog met je handen van andermans dieren/spullen af* :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:24

Jeetje, ik had verwacht dat het om een 10 of 12 jarige zou gaan.
Maar 24.... daar valt mijn mond van open.
Een jong meisje had je waarschijnlijk wel genoeg gestraft met aanspreken, maar op deze leeftijd zou ik het er ook niet zomaar bij laten zitten. Ze heeft gewoon van andermans paarden af te blijven, zeker als ze er zelf 3 heeft.

aimeexyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

Biskwie schreef:
Gisteren kwam ik vol verbazing erachter dat een gedeelte van de manen van mijn paard weggeknipt waren, evenals de staart. Ik heb geen bijrijder of andere verzorgers momenteel bij dit paard lopen en ben de enige die het paard in handen heeft.

Toen ik dit zag, heb ik hardop door de stal gevraagd wie hier meer van wist. Een van de meiden was in eerste instantie erg stil en gaf later toe dat zei geknipt had. Toen ik vroeg waarom, gaf ze aan dat het paard anders last van de manen (model sportcoupe) had. Voor mij een volkomen vage reden, maar los daarvan, wat moet ik met deze hele situatie?

Ik ben zuinig op mijn paard en nog zuiniger op zijn manen. Als daar iemand al wat mee doet, ben ik dat. En als een ander uberhaupt wat met dit paard doet, dan vraag ik diegene persoonlijk.

Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?

zowiso heeft zei niks te zoeke bij je paard dus los het op door te zeggen dat als ze nog een keer bij je paard in de buurt komt ze een probleem heeft ;)

aimeexyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

steefian schreef:
:D omg 24 jaar. beetje kinderachtig is het niet?
nou aangezien ik een kort lontje heb, zou ik denk ik
met mijn vuisten zeggen dat ik er niet van gedient ben :Y)
en dr bij dr haren pakken, en tog echt dr koppie kaalscheren!
niks bij dr paarden want die beessie kunnen er niks aan doen, maar zij zou echt de sjaak bij me zijn

*sorry voor de uitbarsting, maar kan hier zo niet tegen, blijf tog met je handen van andermans dieren/spullen af* :o

ja zo ben ik ook ;)

aimeexyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:28

Citaat:
Helaas wel. Ze kijkt bijna niet om naar haar eigen beesten. Maar is de laatste maanden erg druk geweest met mijn paard. Eerst om te mogen helpen met verzorgen en op concours en toen ze doorhad dat ik daar echt niet op zat te wachten, was ik niet goed genoeg voor zo´n paard en is ze behoorlijk sneeky aan het praten geweest.

Ik vindt dit zo´n lastige situatie.

najaa ik zou gek worden
of gewoon haar manen lekker afknippen van alle drie de paarden ;)
maar ik zou het ook niet op de paardjes afreageren die kiezen hunbaasjes ook niet uit
dubbel gevoel dus

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:31

als het vader is die betaald dan even met de vader gaan praten en hem duidelijk maken dat zijn dochter zich beter met haar eigen paarden bezig houdt ipv met die van een ander.

Al zou jou paard met meterslange manen lopen dan nog heb je er niet aan te komen als het jou paard niet is.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:33

Waar gaat de wereld naar toe? 8)7 De waffel zo groot van oh mee helpen etc en dan zulke dingen doen!
Oei die was bij mij helemaal aan het verkeerde adres geweest.

Mijn mening,paard lekker naar huis halen en een grote poster op meerdere plaatsen neer hangen wat zij heeft gedaan. (kan wel in haar paarden gaan knippen maar das zo zonde voor die paarden)
Ook zou ik een gesprek aangaan met die vader van haar,als zij niet toerekeningsvatbaar is dan zal die pa dat maar moeten zijn.
Evt toch dreigen met rekening van extentions plaatsen.