IngridM"]
zo ik ken je verhaal niet, maar als ik het goed begrijp ben je op zoek naar een 'buitenhuis' ??? woon je nu in de stad ofzo ? lijkt mee heerlijk, maar m'n vriend zou doodgaan in de bush hahaha
[/quote]
Wij wonen op het platteland. Wat we nu hebben is te groot voor ons. Zowel Henk als ik zijn rugpatienten. Het wordt ons allemaal te veel. We hebben nu alles op 2 ha staan. We zoeken nu iets wat de helft kleiner is, dus 1 ha. We worden er allebei niet jonger op en als je lichamelijk iets mankeert, dan moet je een keuze maken. De keuze hebben we na veel praten gemaakt.
[quote="geral schreef:Leuk Phia, wij zijn ook druk bezig
Je mag volgens de landelijke richtlijn 6 paarden aan huis hebben, zonder een vergunning. Per dorp kan dat weer verschillen, zit je in het dorp, zit je in het buitengebied.
Hier bij ons is het binnen het dorp 5.
Mestopslag is ook belangrijk, goed navragen.
Voor een buitenbak heb je hier bij ons een meldingsplicht, meestal mag je het dan aanleggen.
Ik neem aan dat jullie niet in een dorp gaan wonen, maar er toch iets buiten
We mogen daar 9 paarden aan huis hebben. Dat hebben de huidige bewoners al gevraagd aan de gemeente. Verder moeten we alles nog uitpluizen. Een mestbak komt er zo wie zo, die hebben we nu ook.
Het ligt, zeg maar nog meer in het buitengebied waar we nu wonen.