Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar zit nu even aan 1 moment te denken waarop ik een vrouw op haar paard zag rijden bij de manege waar ik eerst reed en zij gaf niet druk met haar been als ze vooruit wou, maar schopte 't arme beest gewoon in z'n buik. En nog niet 1 keer heb ik haar gezegt dat ze beter gewoon in z'n buik kan drukken met haar kuit/hak ipv zo'n flinke schop uitdelen...Linndatbenik schreef:Ik sta op een privé manege. Daar komen allemaal mensen met hun eigen paard naartoe om te rijden. Er zijn weleens mensen waarvan ik denk, je mag ook wel oppassen, anders scheur je de mondhoeken gewoon uit. Of ze weten niet wanneer ze in de goede galop zitten, ze gaan dus gewoon door.
Ik ben best wel jong, 11 jaar. (:)) Maar ik vind toch dat ik het recht heb, als niemand anders er iets van zegt, om er iets over te zeggen.
Bij die punten van jou zal ik zeker mijn mond opentrekken.

. Zijn het kinderen, dan zou ik ze tips geven hoe ze beter met hun dier om kunnen gaan. shirleyp schreef:In de omgang met paarden doel ik op mensen die bijvoorbeeld hun paard niet eens aan de hand mee kunnen laten lopen. Lijkt onschuldig, maar ik passeer ze niet graag met mijn paard in een stalgang
shirleyp schreef:Ik vind overigens wel dat je de wijsheid waar je wel over beschikt moet delen.
soesita schreef:Ik zou het ook doen zoals hafjelinger: vragen of ik raad mag geven. Dan weet je bij voorbaad of de persoon er voor open staat of niet. En op die manier zou ik ook zelf benaderd willen worden. Ik word niet goed van mensen die ongevraagd met hun ideeen te koop lopen. Maar ik neem graag raad aan van mensen die me beleefd benaderen.
Overigens zou ik me enkel "moeien" als ik denk dat het paard er schade van ondervindt of indien er een gevaarlijke situatie ontstaat.
..soesita schreef:Ik zou het ook doen zoals hafjelinger: vragen of ik raad mag geven. Dan weet je bij voorbaad of de persoon er voor open staat of niet. En op die manier zou ik ook zelf benaderd willen worden. Ik word niet goed van mensen die ongevraagd met hun ideeen te koop lopen. Maar ik neem graag raad aan van mensen die me beleefd benaderen.
Overigens zou ik me enkel "moeien" als ik denk dat het paard er schade van ondervindt of indien er een gevaarlijke situatie ontstaat.
Zie ik echt iets waarvan ik denk "anders zou beter lukken" vraag ik gewoon of ik een tip mag geven. Is het antwoord neen, dan zijn we even goede vrienden 
" 
soesita schreef:Overigens zou ik me enkel "moeien" als ik denk dat het paard er schade van ondervindt of indien er een gevaarlijke situatie ontstaat.
WolinLotte schreef:Hmmm... Ik heb een paard dat vrij lastig is en soms opvoedkundig erg moeilijk.. Geduld en herhaling en zeer consequent zijn de sleutelwoorden voor mijn merrie. Als ik mij door Jan en alleman mij moet laten vertellen hoe ik haar moet behandelen, dan had ze waarschijnlijk al in de salami gezeten.. Dus Nee. Ik had het niet gewaardeerd als jij mij de les zou gaan lezen wbt de omgang met mijn paard!.
LDRD schreef:Ik denk dat hier een probleem zit hoor. Volgens mij heeft bijna iedereen die iets met paarden heeft de wijsheid in pacht namelijk.
Ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet op zit te wachten als om de haveklap iemand zich met mijn doen
en laten bemoeit.