Eerst gelongeerd op hard en zacht, buigproeven, toen één voet voor verdoofd (onwijs kreupel daarna) en toen foto's/
Ze heeft behoorlijk actieve (dat ze de DA) arthrose in haar rechtervoet en iets minder actief in haar linker.
Vorig jaar bij de keuring had ze al 2-3 voor het straalbeen aan beide voeten en dat blijkt nu wel.
Verder heeft ze net achter haar schoft 2 wervels die erg dicht bij elkaar zitten.
Ik zie dat ik alles heel koel heb opgeschreven, maar ik ben echt verdrietig.
Ze hebben 10 spuiten in haar rug gegeven en 1 in elke voet. Ik moet 3 dagen stappen en daarna longeren, alleen maar galop.
Volgende week donderdag terug, overleg met de DA en de manueel therapeut. Daarna waarschijnlijk wel rijden, maar alleen galopperen.
Ze moet namelijk leren om haar rug bol te maken, alleen op die manier kan ze die wervels ontlasten en haar benen beter neerzetten waardoor de arthrose wordt ontlast.
Ik moet met slof gaan rijden en ook met longeren heel diep en rond laten lopen.
Ik zal vast wel wat vergeten zijn op te schrijven, maar ik ben daar 4 uur geweest en heb zoveel te horen gekregen.
Mag niet meer springen (misschien ooit weer wel), en dat vind ik juist zo leuk.
Wie van jullie heeft er ervaring met arthrose in het hoefgewricht (Fitzroy? met slechte afloop toch).
Ik ben al na aan het denken over pensioen op de wei (ze is 8) en aan 1001 andere dingen.
Wat kun je nog met een paard met arthrose? Ik heb dat verder nog niet gevraagd aan de DA.
ik ben dus echt niet blij en ik ga straks nog ff lekker met haar knuffelen
en daar kwam weer een traantje........

\