met mooie kleren beter kunen rijden ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

met mooie kleren beter kunen rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:32

hey
er zinn mensen op manege's die zichzelf gweldig vinden omdat ze met kingsland, cavallo,
ANKY kleding en spullen rondlopen , mijn vraag aan jullie :
kan je dan beter rijden als je dat alemaal hebt? er zijn zoveel merken maar
harry's horse is goedkoop maar wel fijn , denk dat het weleens voor komt op somige manege 's
dat er wel een groepje is die in dure merkkleding lopen, echt ik zweer het enigw wat bij mij
het aller duurste was is mijn horka cap en kingland jas ( maar ik ga daar niet over opschepen
tegen andere mensen )
wat denken jullie hierver?
brandt los!!
gr hackny

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:33

Ja, hoe duurder je kleding, hoe beter je kunt rijden. Het voordeel is dat je geen les hoeft te nemen, dus dat geld wat je bespaard kun je weer aan nog meer dure kleding uitgeven. +:)+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:34

Denk je zelf dat je er beter door kan rijden???

Laat iedereen lekker in hun eigen waarde

Verbeter de wereld... Begin bij jezelf zou ik zeggen
En maak je vooral niet druk om wat een ander draagt... Lekker belangrijk zeg...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:35

Moschino schreef:
Ja, hoe duurder je kleding, hoe beter je kunt rijden. Het voordeel is dat je geen les hoeft te nemen, dus dat geld wat je bespaard kun je weer aan nog meer dure kleding uitgeven. +:)+

_O-

alle gekheid op een stokje, als iedereen ineens even goed kan rijden als anky, alleen omdat ze haar kleren dragen.... dan was er geen plaats meer aan de top denk ik :P

Lottie84

Re: met mooie kleren beter kunen rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:37

Wiew wiew, penny alert!! :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:37

Kan dat??????

Dan moet ik maar snel naar de ruitershop gaan.... :D

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:38

Wendy1978 schreef:

ik wil door dit topic ook niet melden dat ik me druk maak over wat andere mensen dragen
en nee, ben een beginner en daarom mag ik tochwel een goede jas kopen?
wil gewoon graag iedereens meningen hierover horen
gr hackny
bedankt voor de tot nu toe gegeven reactie's lees graag meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:38

18 jaar? Je zou t niet zeggen, maar wel ff Anky kopen, dan kun je sneller Z starten! :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:39

Helaas pas ik de goedkope modellen rijbroeken niet. Maar ben er niet beter door gaan rijden....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:39

Kleding merken hebben niks met het karakter of de vaardigheden van iemand te maken :n

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:39

Joolien schreef:
18 jaar? Je zou t niet zeggen, maar wel ff Anky kopen, dan kun je sneller Z starten! :j

ik zeg al in mijn topic verhaal dat ik graag menigen hoor en niet gezeur dat ik mezelf goed vind door me kleding

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:40

Maar... Ik denk dat TS het anders bedoelt. Volgens mij vind zij ook dat dure kleding je niet perse een goede ruiter maakt. En juist de andere meiden van de manege die wel dure kleding dragen, vinden dat zij beter rijden dan de rest door hun dure kleding. Waarschijnlijk dus ongelukkig geformuleerd door de TS.

Ts, als ik het mis heb, dan mag je me corrigeren.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:41

ik heb zelf van easy rider broeken, want die blijven lang heel en passen mooi, die harry's horse gaan bij mij flubberen.
je kunt er niet beter door rijden maar ik vindt dat het hele goed kopen, niet zo lang mooi blijft. als je op een manege rijd rij je vaak 1x in de week en slijt z'n broek niet zo snel, maar als heb je 2 of 3 pony's dan worden ze al snel 8x in de week gebruikt. en slijt het veel harder

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:41

hackny schreef:
Wendy1978 schreef:

ik wil door dit topic ook niet melden dat ik me druk maak over wat andere mensen dragen
en nee, ben een beginner en daarom mag ik tochwel een goede jas kopen?
wil gewoon graag iedereens meningen hierover horen
gr hackny
bedankt voor de tot nu toe gegeven reactie's lees graag meer!

En wat wilde je met deze meningen gaan doen?

Ik heb ook een kingsland jas

Whoehoe

En een anky jas
Die koste me 5 euro bij hyporama tentenkamp
Maar ben zo blij die 5 euro te hebben uit gegeven
Binnen maand van nix zo naar Z :j
Bizar he

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:42

Ik draag wat uh... oja! Wat fijn zit en een mooie pasvorm heeft.
Het merkje maakt me niet zoveel uit.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

en jullie allemaal die dure anky kleding halen in de winkel en ik voor een heel klein prijsje bij het poets vrouwtje van anky :P

Saars

Ik zie niet in wat er zo raar is aan dit topic... Volgens mij bedoelt TS het zoals Adamootje zegt.
Het lijkt wel waar te zijn, hoe mooier je eruit ziet met je paard, hoe beter je rijdt! Kijk die ruiter met haar mooie kleren, die is vast een Z-ruiter |o
Het doet me denken aan het topic over zadel en hoofdstel in dezelfde kleur, iemand die me zei: "Kan je geen zadel in de juiste kleur kopen, koop je toch gewoon een hoofdstel?" :+
Hetzelfde met mijn kleren en zo. Als ze lekker zitten, rijd ik beter, ja. Maar het merk, euhm, ik weet er zelfs niet veel van. :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:44

Nee hoor, je bent echt geen betere ruiter omdat je in dure merkkleding loopt. Sommige types denken van wel, maar dat is absoluut niet zo.
Denk dat het heel erg afhankelijk is van hoeveel geld je kunt en wil besteden aan dure kleding. Zo geeft de ene makkelijk bijna 200 euro uit aan een rijbroek, terwijl een ander een rijbroek heeft van nog geen 30 euro, en daar heel blij mee is.
Het ligt ook wel een beetje aan je smaak. Zo vind de een de kleding van bijvoorbeeld Pikeur mooi, terwijl een ander helemaal weg is van de kleding van Harry's Horse.

Natuurlijk mag jij als 'beginner' een Kingsland-jas kopen. Zou niet weten waarom niet. :)
Het zijn hartstikke fijne jassen.
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 29-12-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:44

Adamootje schreef:
Maar... Ik denk dat TS het anders bedoelt. Volgens mij vind zij ook dat dure kleding je niet perse een goede ruiter maakt. En juist de andere meiden van de manege die wel dure kleding dragen, vinden dat zij beter rijden dan de rest door hun dure kleding. Waarschijnlijk dus ongelukkig geformuleerd door de TS.

Ts, als ik het mis heb, dan mag je me corrigeren.

hier heb je gelijk in en dat is indd wat ik bedoel met mijn topic

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:44

*rent naar ruitershop*
kleren maken de ruiter NIET
je kan ook in een oude trui en rijbroek met afgetrapte laarzen goed rijden
(alleen op wedstrijden staat dat niet zo goed := )
Laatst bijgewerkt door arankeng op 29-12-11 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:45

Saars schreef:
Ik zie niet in wat er zo raar is aan dit topic... Volgens mij bedoelt TS het zoals Adamootje zegt.
Het lijkt wel waar te zijn, hoe mooier je eruit ziet met je paard, hoe beter je rijdt! Kijk die ruiter met haar mooie kleren, die is vast een Z-ruiter |o
Het doet me denken aan het topic over zadel en hoofdstel in dezelfde kleur, iemand die me zei: "Kan je geen zadel in de juiste kleur kopen, koop je toch gewoon een hoofdstel?" :+
Hetzelfde met mijn kleren en zo. Als ze lekker zitten, rijd ik beter, ja. Maar het merk, euhm, ik weet er zelfs niet veel van. :')

indd bedoel ik wat adamootje zeg, ben het eens met jou mening!!
bedakt voor de reactie's

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:46

Ik heb met name ANKY en Pikeur.
Laarzen Petrie en Derby's, maar ik kan er ook afflikkeren hoor...
En ook ik maak fouten, en de kleding weerhoudt mij niet.

Ik koop met name Pikeur en Anky omdat ik de stoffen fijn vind, daarnaast sluiten deze twee merken goed aan op mijn lijf. En de kwaliteit vind ik belangrijk.

Maar beter erdoor rijden.. Nee, helaas, was het maar zo gemakkelijk.

nicky_rilana

Re: met mooie kleren beter kunen rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:48

anky is helemaal niet z'n goede kwaliteit hoor, alleen van haar 1e kleding lijn

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:52

das nou het mooie aan paarden hun maken het niet uit hoe je er uit ziet maar wel hoe je bent
waarom kan dat bij mensen ook niet gewoon zo...
het is maar goed dat je niet beter gaat rijden door dure kleren dan zouden mensen met minder geld dus nooit goed kunnen rijden en mensen met veel geld zouden opeens aan de top staan

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:52

Merkkleding vind ik niet persee mooier. Zijn zat dure dingen waarvan ik me afvraag waarom iemand zoiets aantrekt. Vorig jaar was er op Jumping Amsterdam ook een modeshow, maar die kleding vond ik en niet mooi en was niet bepaald functioneel bij de paarden, maar het prijskaartje was wel aardig duur, als ik me het goed herinner.

Hoe je eruit ziet doet niks aan de rijvaardigheid. Al kan ik me iets indenken dat wanneer je een mooi merkshirt oid hebt en daar zelf erg trots op bent dat je dan anders gaat rijden waardoor het misschien beter wordt (denk aan een trostere houding te paard aan nemen, meer zelfvertrouwen etc). Gebeurd namelijk ook met sommige mensen op school bijvoorbeeld. Al verandert het shirt niks aan de rijkunsten, de ruiter doet het toch zelf.

Zelf ben ik niet zo van een bepaald merk onder de indruk, als ik het maar mooi vind, het kwaliteit heeft en bovenal lekker zit :).